F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 20179 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:33,336--20
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:33,3890,0530,05319
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:33,7070,3710,31826
4.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:33,8790,5430,17225
5.19Felipe MassaWilliams FW401:34,7731,4370,89423
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:34,9461,6100,17320
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:35,0921,7560,14623
8.18Lance StrollWilliams FW401:35,1821,8460,09024
9.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:35,1921,8560,01021
10.55Carlos SainzToro Rosso STR121:35,2231,8870,03124
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:35,4492,1130,22622
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:35,5212,1850,07222
13.11Sergio PerezForce India VJM101:35,6262,2900,10520
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:35,6802,3440,05422
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:35,8042,4680,12423
16.31Esteban OconForce India VJM101:35,8112,4750,00724
17.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:35,9122,5760,10117
18.9Marcus EricssonSauber C361:36,0632,7270,15125
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:36,2212,8850,15821
20.36Antonio GiovinazziSauber C361:36,7053,3690,48424
107% najlepszego czasu: 1:39,870



Kierowcy Ferrari okazali się najszybsi podczas pierwszej sobotniej sesji. Przed kwalifikacjami Vettel wykręcił minimalnie lepszy czas od Kimiego Raikkonena. Za reprezentantami Scuderii Ferrari znaleźli się Bottas oraz Hamilton, który zepsuł swoje najszybsze okrążenie.

W sobotnie przedpołudnie panowały znacznie lepsze warunki, niż podczas piątkowych zajęć, dlatego kierowcy od razu zabrali się do pracy. Już na okrążeniu wyjazdowym, problemy ze swoim samochodem zgłosił kierowca Toro Rosso, Carlos Sainz. Jako pierwszy, czas jednego okrążenia ustanowił Romain Grosjean, jednak Francuz bardzo szybko spadł w tabeli z rezultatami, po tym jak swoje okrążenia ukończyli pozostali kierowcy. Po dziesięciu, bardzo pracowitych minutach, na czele stawki znajdował się Ricciardo przed Perezem i Strollem. Australijczyk okupował pierwszą lokatę z rezultatem 1:37.411. Od pierwszych minut zmagań na torze, Giovinazzi – zastępujący Wehrleina drugą rundę pod rząd – był szybszy o ponad pół sekundy od Marcusa Ericssona, choć obaj reprezentanci Saubera zamykali tabelę z czasami.

Po krótkiej wizycie w boksie, w drugim kwadransie trwania sesji, swój czas podkręcił Daniel Ricciardo. Reprezentant Red Bulla wyjechał na supermiękkiej mieszance opon, po czym pokonał jedno okrążenie toru w Szanghaju w czasie 1:35.647, tym samym odskakując od drugiego Pereza na dwie sekundy. Ericssonowi udało się przebić czas Giovinazziego, ale chwilę później Szwed był sprawcą wywieszenia pierwszych żółtych flag, po tym jak stracił kontrolę nad bolidem i znalazł się na wyasfaltowanym poboczu. Lewis Hamilton oraz Sebastian Vettel od samego początku – podobnie jak większość kierowców – skupili się na długich przejazdach. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę liderzy mistrzostw świata znajdowali się na ósmej i dziewiątej (Vettel przed Hamiltonem) lokacie z blisko czterosekundową stratą do Ricciardo.

Po tym jak supermiękkie opony znalazły się w bolidzie Kimiego Raikkonena, zmienił się także kierowca otwierający tabelę z czasami pojedynczych okrążeń. Rekordy w trzech sektorach zaowocowały rezultatem na poziomie 1:34.519. Chwilę później, do Fina dołączył Sebastian Vettel i z czasem 1:33.336 zepchnął zespołowego kolegę na drugą lokatę. Skarżący się na podsterowność Raikkonen próbował jeszcze skontrować Vettela, ale kolejne pomiarowe okrążenie wystarczyło zaledwie na 1:34.476. W ślad za kierowcami Ferrari poszła niemal cała stawka, z wyjątkiem reprezentantów Mercedesa. Seria szybkich okrążeń sprawiła, iż za kierowcami Ferrari uplasował się Felipe Massa przed Danielem Ricciardo. Zarówno Brazylijczyk, jak i Australijczyk przejechali jedno okrążenie w czasie 1:35.092. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji, w czołowej dziesiątce znajdowali się również Verstappen, Hulkenberg, Stroll, Sainz, Palmer oraz Grosjean.

Szybki przejazd Bottasa na świeżych, supermiękkich oponach wystarczył zaledwie na drugą lokatę, z sekundą straty do Sebastiana Vettela, natomiast okrążenie Hamiltona było o niespełna 0,3 sekundy szybsze od rezultatu uzyskanego przez Vettela. Chwilę później, rekordy w pierwszym i trzecim sektorze poprawił Vettel, jednakże tempo w środkowej części toru sprawiło, iż czterokrotny mistrz świata nie poprawił swojego najlepszego rezultatu. Sztuka poprawy czasu udała się natomiast Raikkonenowi, który na dwanaście minut przed końcem sesji, z czasem 1:33.389 znalazł się tuż za Vettelem.

W ostatnich minutach sesji, na tor ponownie wyjechała cała dwudziestka, jednak nie wszyscy założyli na ostatni przejazd świeże supermiękkie opony. Swoje okrążenia znacznie poprawili kierowcy Mercedesa: Bottas z rezultatem 1:33.707 uplasował się na trzeciej lokacie, natomiast Hamilton – po tym jak przestrzelił dohamowanie do zakrętu numer 14 – musiał zadowolić się rezultatem 1:33.879 i czwartą lokatą, choć po dwóch sektorach był o 0,6 sekundy szybszy od Bottasa. Felipe Massa ostatecznie znalazł się przed obydwoma kierowcami Red Bulla, natomiast tuż za czerwonymi bykami znalazł się Lance Stroll. Czołową dziesiątkę zamknęli Palmer oraz Sainz.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 08.04.2017 07:36[!]
Marzy mi się, żeby wyniki Renault się potwierdziły, skoro Palmer potrafi być tuż za Red Bullami, to Hulk bez problemów mógłby być na równi z nimi, jak nie lepiej.
RY2N, 08.04.2017 08:15[!]
@Aeromis
ale to niestety niemożliwe - RedBull ma wciaż niesamowicie dobrą aerodynamikę (zaobacz wczorajsze wyniki w deszczu na śliskim torze gdzie liczyła się wszelka przyczepność), a silnik taki sam jak Renault - więc siłą rzeczy muszą być przed Renault. Owszem długa prosta i suchy tor będą ich zbliżać do siebie, ale zawsze te kilka dziesiątych będzie różnicy.
Aeromis, 08.04.2017 08:29[!]
@RY2N
No właśnie Red Bull wstępnie jest na dobrej drodze osiągnąć wątpliwy sukces sprzed dwóch lat, gdy ich pakiet był daleki od dobrego i pożarli sie z Renault po całości. Można było to zauważyć w Australii ichoć to jeszcze za mało, jednak dziś potwierdził to Verstappen.
VJM02, 08.04.2017 08:44[!]
@krzychol2000
Cytat :
natomiast Hamilton – po tym jak przestrzelił dohamowanie do zakrętu numer 14 – musiał zadowolić się rezultatem 1:33.879 i czwartą lokatą, choć po dwóch sektorach był o 0,6 sekundy szybszy od Bottasa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca