F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 20179 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Trzeci trening zdecydowanie rozbudził apetyty przed kwalifikacjami, gdyż okazało się, że ponownie wszystko wskazuje na walkę Mercedesa z Ferrari. Dodatkowo obecny weekend przebiega w bardzo utrudnionej formie dla zespołów, gdyż praktycznie nie odbyły się wczorajsze przygotowania. Gdy dodamy do tego zapowiadane na jutro opady mogą dać nam naprawdę fantastyczny weekend wyścigowy.

Q1

Pierwsi na torze w dzisiejszej czasówce pojawili się obaj kierowcy Saubera, ciągle w połowie w rezerwowym składzie z Antonio Giovinazzim. Włoch wykręcił czas 1:35,437, a w tym czasie na torze pojawili się kolejny zawodnicy. Już po kilku minutach bardzo mocny czas wykręcił Lewis Hamilton – 1:33,333, jednak tuż przed linią mety musiał zdjąć nogę z gazu, gdyż w przeciwnym kierunku do jazdy stał Romain Grosjean, który wpadł w poślizg.

Szybko wykorzystał to Vettel, który pojechał o 0,3 sekundy szybciej, co ciekawe na miękkich oponach, a nie na super-miękkich jak rywale. Z podobnej taktyki skorzystał Kimi Raikkonen. O problemach z silnikiem zameldował Verstappen, jednak do pitlane dotarł bez problemu. Red Bull szybko uporał się z problemem i Holender mógł wyjechać na kolejny przejazd. Ciekawy komunikat wystosował w tym momencie Fernando Alonso, który po ustanowieniu niezłego jak na McLarena czasu stwierdził, że „cisnął jak zwierze”.

Walka o Q2 po raz kolejny w tym sezonie okaząła się niezwykle zacięta. W bolidzie Verstappena jednak dalej występował problem i po pierwszym szybkim kółku nie kwalifikował się do dalszej walki. Zmagania o wejście do Q3 zakończył dość brutalnie Antonio Giovinazzi, rozbijając bolid w ostatnim zakręcie. Nowe bolidy to zdecydowanie nie są łatwe masyny do prowadzenia. Przez to z dalszej walki odpadli: Vandoorne, Verstappen, Ocon, Palmer i Grosjean. Sam Włoch do Q2 przeszedł, ale z wiadomych względów nie wystąpił już w czasówce.

Q2

Druga część kwalifikacji rozpoczęła się z 5 minutowym opóźnieniem, gdyż porządkowi musieli naprawić bariery uszkodzone przez Giovinazziego. Gdy już pojawiło się zielone światło na trasie pojawił się Stroll oraz Raikkonen. Za nimi z garażu wyjechali kolejny kierowcy i na całego rozpoczęła się rywalizacja o czołową dziesiątkę. Pierwszy z czołówki na mecie zjawił się Raikkonen z czasem 1:32,602. Vettel pojechał o 0,2 sekundy szybciej i objął pozycję lidera, a Lewis Hamilton wskoczył na drugie miejsce ze stratą 0,015 sekundy. Tuż za nim mieliśmy Bottasa. Różnice w czołowej trójce były niezwykle małe.

Na granicy wejścia do Q3 po pierwszym przejeździe znalazł się Alonso, który wyciskał siódme poty ze swojego McLarena. Po kilku minutach ciszy na torze ponownie pojawili się kierowcy, by poprawić swoje dotychczasowe rezultaty. O ostatnie miejsca czołowej dzisiątki walczyli Perez, Alonso, Hulkenberg, Magnussen i Ericsson, gdyż kierowcy Williamsa i Toro Rosso w teorii mogli już liczyć na awans.

Pierwszy z walczących do mety dojechał Hulkenberg, wskakujący na szóste miejsce. Dzięki temu do Q3 nie awansował Sainz, który zakończył zmagania na 11 lokacie. Za nim uplasował się Magnussen, Alonso i Ericsson. Co ciekawe na torze w tym czasie byli również kierowcy Ferrari, a na czele pojawił się Raikkonen, pobijając rekord toru Michaela Schumachera i wykręcając 1:32,181.

Q3

Na walkę o pole position nie czekał zbyt długo Lewis Hamilton, który wyjechał na tor jako jeden z pierwszych. Na mecie zjawił się z czasem 1:31,902, co okazało się jeszcze lepszym wynikiem od rezultatu Ferrari z Q2 i to znacznie. Bottas pojechał słabiej o 0,3 sekundy. Vettel zameldował się za Hamiltonem o 0,184 sekundy.

Ostateczna rozgrywka rozpoczęła się na trzy minuty do końca sesji. Tym razem zamykać stawkę miał Vettel, który najpóźniej pojawił się na torze. Hamilton pokazał wszystkim swoją moc i ustanowił 63 pole position w karierze. Za plecami Anglika zameldował się Vettel, wyprzedzając Bottasa zaledwie o 0,001 sekundy! Czwarty był Raikkonen. Dalej mieliśmy Daniela Ricciardo, Felipe Massę, Nico Hulkenberga i Pereza. Czołową dziesiątkę zamknęli Kwiat i Stroll. Zdecydowanie zadowolone może być Renault, które sukcesywnie zmniejsza stratę do czołówki.

Taki wynik kwalifikacji zapewnia nam jutro niesamowite emocje. Czy Mercedes odgryzie się za porażkę z Australii? A może Ferrari ponownie utrze nosa mistrzom świata? Do tego wszystkiego wmiesza się na pewno pogoda, więc nie zaśpijcie, widzimy się jutro o 8:00!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 08.04.2017 10:20[!]
Szykuje się najlepszy sezon od 9 lat.
bartoszcze, 08.04.2017 10:44[!]
Pamiętam świetne sezony 5 i 7 lat temu, rozstrzygane w ostatnich wyścigach...
Kamikadze2000, 08.04.2017 10:59[!]
Nic nie będzie gorsze od tego ścierwa z lat 2014-2016. :P
Yurek, 08.04.2017 12:37[!]
Nic nie będzie gorsze od tego ścierwa z lat 2011 i 2013.
Aeromis, 08.04.2017 13:23[!]
Tuż po GP Australii tego roku też ogłaszano że będzie ścierwo.
ZR-1, 08.04.2017 13:49[!]
@Kamikadze2000
Jestes jak rozkapryszone dziecko.Odpowiedz tez bedzie dziecinna-kto sie przezywa sam sie tak nazywa...
Oj gryzie cie(celowo z malej) ten Hamilton.Dobrze ci tak...
Yurek, 08.04.2017 13:55[!]
Cytat Aeromis :
Tuż po GP Australii tego roku też ogłaszano że będzie ścierwo.

Po GP Bahrajnu '10 powszechnie przepowiadano najnudniejszy sezon w historii.
Tak więc jak będziemy mieli takie "ścierwo" jak w 2010 to jestem za.
dek, 08.04.2017 15:11[!]
W sezonach 2014 i 2016 walka o WDC trwała do ostatniego wyścigu, rzadki to przypadek w f1 ale niektórym i tak nie pasuje.
Aeromis, 08.04.2017 17:00[!]
@dek
W 2014 to był efekt podwójnych punktów mający podłoże w fiksum-dyrdum Berniego E. W zeszłym roku panowie HAM/ROS walczyli na punkty, bo na torze walk było tyle co kot napłakał, niemal tylko same starty. Emocje są w czasie walki na torze a nie gdy się siedzi z nosem w tabelce.
---, 08.04.2017 18:20[!]
@Aeromis
No akurat w 2014 nawet bez podwójnych punktów walka byłaby do samego końca.
Mr President, 08.04.2017 19:41[!]
@Aeromis
Dodałbym że emocje są wtedy, gdy walczą kierowcy 2 różnych teamów, szczerze mówiąc, do dzisiaj nie jestem przekonany o czystej walce Hamiltona i Rosberga, zwłaszcza biorąc pod uwagę przedwczesną emeryturę tego drugiego. Polecenia zespołowe w Mercedesie były z pewnością przynajmniej w zakresie tego, by unikać kolizji, co przełożyło się właśnie na brak bezpośrednich pojedynków. Prawdziwa rywalizacja jest między zespołami, gdyż nijak nie można wtedy wpływać na zachowanie rywali na torze.
mcracer1993, 08.04.2017 20:31[!]
@Mr President Tak jak jest teraz między Mercedesem, a Ferrari - bo to zapomniałeś dodać :)

Natomiast czy szykuje się najlepszy sezon od 9 lat? Trudno powiedzieć - trzeba poczekać aż do października lub listopada, kiedy będzie końcówka sezonu.
Mr President, 08.04.2017 21:01[!]
@mcracer1993
Bolidy i dzięki temu wyścigi wyglądają znacznie lepiej niż w poprzednich latach. Mniej wyprzedzania z użyciem "magicznego" przycisku - o to właśnie chodziło. Jeżeli różnica między Vettelem a Hamiltonem nadal pozostanie niewielka, będzie ciekawy sezon.
macieiii, 09.04.2017 01:11[!]
Panowie, a jak Merc po prostu dał plamę w Australii. Plama niewielka, opony nowe. Nie zdziwię się jak zobaczymy dublet w Chinach, wszak Oni są niesamowicie mocni, nawet przy zmianie przepisów.
Miło widzieć Ferrari które odnosi zwycięstwo.
Zwyczajowo można stwierdzić, że układ sił jeszcze dokładnie nie jest znany i potrzebujemy około 3 GP. Na razie wiemy tyle, co pijarowcy i że Merc jest lepszy w kwalifikacjach.
Zomo, 09.04.2017 02:49[!]
Ponownie musze pochwalic F1 za oficjalny material (skrot) z kwalifikachi w Chinach na jutubie. Nie trzeba juz przeczesywac nielegalnych kanalow zeby obejrzec powtorki najciekawszych fragmentow z dnia. Troche razi tok komentarzy "wycietych" z calosciowej transmisji ale i tak jest niezle!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca