F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201726 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Valtteri Bottas (P1): Dzisiaj szło nam coraz lepiej. Dobra passa zaczęła się w trakcie finałowego treningu i udało mi się ją przenieść na kwalifikacje. Nie wiem skąd wziął się mój rekordowy wynik – tu i tam znalazłem trochę czasu i nigdy nie straciłem kontroli nad tym co dzieje się na torze. Bardzo dobrze czułem się w swoim bolidzie. Pierwszy przejazd w Q3 wypadł naprawdę dobrze. Wystarczył, aby zapewnić mi pole position, więc jestem bardzo zadowolony. W Brazylii byłem rozczarowany – tam też zdobyłem pole position, ale nie odniosłem zwycięstwa. Mam więc bardzo jasny cel na jutrzejsze popołudnie.

Lewis Hamilton (P2): Co za okrążenie! Valtteri ma za sobą genialne kwalifikacje i należą się mu za nie wielkie gratulacje. To ostatnia czasówka w tym roku, więc możecie mi wierzyć, iż dawałem z siebie wszystko. Zdaje się, że wieczorem nasze tempo nieco spadło, ale to żadne usprawiedliwienie. Valtteri pokazał, na co stać nasz bolid. Wydaje mi się, że najwięcej czasu straciłem pokonując pierwszy zakręt. Później popełniłem także drobne błędy w wirażu numer pięć i sześć. Tak czy owak był to dla mnie niesamowity sezon pod względem występów w kwalifikacjach. Widzę, że na trybunach było dzisiaj wiele brytyjskich flag. Bardzo to doceniam.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3): Uważam, że brakowało nam dziś szybkości. Szczególnie odczuwaliśmy to w trakcie Q3, w drugim sektorze. W pierwszym i trzecim nie odstawaliśmy już tak bardzo pod względem osiągów. Jutro możemy być bliżej naszych konkurentów, więc zobaczymy. Powinniśmy mieć lepsze tempo wyścigowe. Zawsze jest szansa na zwycięstwo, nawet jeśli na tym torze wyprzedzanie nie należy do najłatwiejszych, gdy nie ma się dużej przewagi nad rywalem. Będziemy widzieć, co przyniosą jutrzejsze zmagania. Liczę, że będziemy w stanie wywierać presję.

Kimi Raikkonen (P5): Piąta lokata jest daleka od ideału. Ogólnie bolid prowadził się dzisiaj bardzo dobrze. W Q1 pokonaliśmy kilka okrążeń i wszystko szło jak należy, ale później zaczęliśmy odczuwać problemy z oponami. Z jakiegoś powodu nie byłem w stanie zmusić ich do optymalnej pracy. Na szybkich kółkach nie ufałem zachowaniu ogumienia, tym bardziej że na niektórych przejazdach wszystko było OK, a chwilę później znów wpadaliśmy w tarapaty. Można powiedzieć, że dzisiejsze kwalifikacje były dla nas niczym zgadywanka. Wiem, że jutro nie będzie łatwo. Start to najlepsza okazja do wyprzedzania, ale nawet po nim wyścig będzie daleki od rozstrzygnięć.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4): Kwalifikacje wypadły bardzo dobrze. Awansowałem przed Kimiego, a drugi rząd zapewnia szansę prowadzenia ciekawej walki w jutrzejszym wyścigu. Pierwsze pomiarowe okrążenie w Q3 uznałem za bardzo złe. Na szczęście udało nam się zrozumieć, co poszło nie tak, więc gdy po raz ostatni wyjechałem na tor wiedziałem już, co muszę poprawić. Nie ulega wątpliwości, że mamy szansę, aby jutro zakończyć sezon z miejscem na podium. Czeka nas bardzo wyrównana walka. Potrzebuję tylko dobrego startu. Później zobaczymy, jak wszystko się ułoży. Podczas wczorajszych treningów nasza starta do Ferrari i Mercedesa oscylowała w granicach kilku dziesiętnych części sekundy. Kilka drobnych zmian i wszystko może się zmienić. Miło było zakończyć ostatnią w tym roku czasówkę tak mocnym akcentem.

Max Verstappen (P6): Kiepska czasówka. Ogólnie przez cały weekend zmagam się z balansem i nie jestem zadowolony z tego, jak prowadzi się mój bolid. Czasem zdarzają się gorsze dni i trzeba się z tym pogodzić. Dawaliśmy z siebie absolutne maksimum, ale wystarczyło to tylko na zdobycie szóstego miejsca. Nie wiem z czego wynikają nasze problemy. Gdybym wiedział, na pewno wprowadzilibyśmy odpowiednie modyfikacje w ustawieniach. Trzeba mieć nadzieję, że przed wyścigiem uda nam się w jakiś sposób na to zareagować. Ogólnie jednak gdy nie jesteś zadowolony z tego, jak bolid spisuje się na krótkich przejazdach, długie stinty także nie są zbyt mocne. Zobaczymy, jak pójdzie nam jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P7): Wiemy, że to tylko kwalifikacje i wszystko może się zdarzyć w wyścigu, jednak zdobyliśmy dobre miejsce. To były jedne z moich najlepszych kwalifikacji w tym roku i jestem z tego zadowolony. W Q3 miałem nieco więcej problemów, gdy temperatury spadły, jednak tak jest co roku. Tempo na długich przejazdach mieliśmy dość dobre i czułem się pewnie w samochodzie. Jutro nasze podejście będzie jak w normalnym wyścigu, jednak mamy nadzieję na utrzymanie siódmej lokaty.

Carlos Sainz (P12): Muszę przyznać, że z mojej strony jest to nieco rozczarowujące, zwłaszcza, że mieliśmy tempo w trzecim treningu i w Q1. Niestety w Q2 nie dogrzałem przednich opon. Miałem słabe okrążenie wyjazdowe i nie rozgrzewanie opon nie poszło optymalnie. Pokazaliśmy, że mamy dobre tempo na długich przejazdach, więc jutro celuję w dobry wyścig. Nico jest na dobrej pozycji i da to nam szanse na dobry wyścig, co jest ważne.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P8): Jestem dość zadowolony z wyniku, nawet pomimo nie zdobycia siódmej pozycji. Byliśmy w stanie przejść Q1 zaledwie z jednym kółkiem, jednak Q2 było bardziej skomplikowane. Nico przeszkodził mi w okrążeniu wyjazdowym, a było to zupełnie niepotrzebne. Na szczęście nie wypłynęło to na wynik. W ostatniej części kwalifikacji moje pierwsze okrążenie nie było dobre, więc musiałem się spisać na drugim przejeździe. Ostatecznie to dobry wynik. Jutro powinno być interesująco, ponieważ środek stawki zawsze jest blisko siebie. Ważne będzie, by wyprzedzić Hulkenberga na starcie, gdyż wyprzedzanie będzie trudne. Jeśli się to nie uda, to jestem przekonany, że wykorzystamy strategię. Pogoda również odegra swoją rolę, ponieważ będzie coraz ciemniej i zimniej, a w niektórych zakrętach mocno wieje wiatr.

Esteban Ocon (P9): Nie jestem całkowicie zadowolony z mojej sesji, ponieważ mogliśmy być wyżej. Myślę, że siódme miejsce było w zasięgu, jednak trafiliśmy na tłok i było kilka innych rzeczy, których nie wykorzystaliśmy. Zawsze kwalifikacje tu są trudne, z powodu spadających temperatur i trzeba ciężko pracować, żeby dogrzać opony. Jestem po prostu poirytowany, że nie pokazałem potencjału samochodu, ale to w niedzielę jest wyścig. Chcę dobrze wystartować, przeskoczyć kilka samochodów i zaliczyć dobry wynik na zakończenie sezonu.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P10): Jestem bardzo zadowolony z kwalifikacji i mojego szybkiego okrążenia. Udało mi się rzutem na taśmę awansować do Q3, ale wiem, że wycisnąłem maksimum ze swojego bolidu. Kończę ostatnie kwalifikacje w F1 z uniesioną głową i pokazuję, że wciąż jestem w topowej formie. Jestem zadowolony z tego, co osiągnąłem i nie mogę się doczekać jutrzejszego wyścigu. Zdobycie kilku punktów byłoby czymś wspaniałym!

Lance Stroll (P15): Cały czas brakowało mi tempa i nie byłem w stanie znaleźć optymalnego balansu bolidu. Wciąż znajdujemy się w niekorzystnej sytuacji używając starszej jednostki napędowej po awarii z Brazylii. Popełniłem dziś wiele małych błędów. Nie sądzę też, by opony pracowały w odpowiednim zakresie operacyjnym. Kończąc pierwsze szybkie kółko zblokowałem koła na dojeździe do ostatniego zakrętu. Później trafiałem na wolniejszych kierowców, co przełożyło się na słabszy międzyczas w trzecim sektorze. Zimą muszę przeanalizować te problemy. Chcę poprawić swoje sobotnie występy. Z drugiej strony nie jest to koniec świata – przed nami wyścig, nowy dzień i mimo tego, że ruszamy z końca stawki będziemy chcieli powalczyć o punktowaną pozycję.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso (P11): Jestem zadowolony z jedenastego pola, zasłużyliśmy na nie. Nie uważam, byśmy byli super szybcy w kwalifikacjach i by wejście do Q3 mogło mieć wielkie znaczenie, ponieważ startując z dziewiątego lub dziesiątego pola miałbym za sobą kierowcę na świeżych oponach. Jutro to ja będę tym zawodnikiem i będziemy mieli z tego powodu przewagę. Osiągnęliśmy maksimum, ale w kwalifikacjach każdy korzysta z magicznego trybu silnika, więc nasza strata nieco się zwiększyła. Jestem zadowolony również z balansu bolidu, jest on dobry przez cały weekend. Na długich przejazdach byliśmy konkurencyjni, więc jutro powinna być przed nami dobra szansa na zdobycie punktów. Liczę, iż jutro damy dobre show i przed nami będzie ekscytujący wyścig, szczególnie że na nikim nie ma już presji i większość pozycji na koniec mistrzostw jest już znana.

Stoffel Vandoorne (P13): Mam mieszane uczucia. W trzecim treningu wyglądaliśmy całkiem dobrze, byliśmy czwartym najszybszym zespołem. Mimo to w kwalifikacjach nie mamy magicznego trybu tak jak inne ekipy, które zyskują w ten sposób kolejne konie mechaniczne. Spodziewaliśmy się, iż będzie trudno, lecz ostatecznie byliśmy blisko i mieliśmy potencjał na Q3. Przed nami tylko jeden wyścig do końca i nie możemy się go już doczekać, ponieważ jest szansa na zdobycie punktów. Staramy się robić co w naszej mocy i mam nadzieję, iż zaliczymy dobry występ. Damy z siebie wszystko i naszym celem jest finisz na jak najlepszej pozycji.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Haas

Kevin Magnussen (P14): Nie jest tak źle. Dobrze poradziliśmy sobie z odrobieniem zaległości z pierwszego treningu. Osiągnęliśmy dobry poziom w przygotowaniu bolidu i od wieczornej piątkowej sesji aż do dzisiejszej czasówki dokonywaliśmy stałych postępów. Nie martwiliśmy się zmianami temperatury, nawet mimo tego, że FP1 i FP3 odbywały się w ciepłych i słonecznych warunkach, a FP2 i kwalifikacje wieczorem, na nieco chłodniejszym torze. Poradzenie sobie z tyloma zmiennymi wcale nie jest takie proste, ale nam się udało. Jutro nie mamy nic do stracenia, więc damy z siebie wszystko.

Romain Grosjean (P16): Nie pokonaliśmy zbyt wielu okrążeń podczas drugiego treningu, więc spodziewaliśmy się wymagających kwalifikacji. Dzisiaj w ogóle nie czułem przedniej osi. Bardzo tego nie lubię, a przez to nie jestem w stanie walczyć o decydujące dziesiętne części sekundy. To żadna wymówka, ale charakterystyka naszej konstrukcji po prostu mi dzisiaj nie odpowiadała. Będziemy musieli ciężko pracować nad poprawą tej sytuacji. Mamy z nią do czynienia od ośmiu lub dziewięciu weekendów. W Brazylii dokonaliśmy pewnego progresu, ale tutaj znowu mamy do czynienia z wolnymi zakrętami, więc problemy wróciły. W wyścigu jest do przejechania więcej okrążeń więc powinno być lepiej. Jeśli chcemy powalczyć o dobry wynik to potrzebujemy wielu zwrotów akcji, ale wszystko jest możliwe.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Pierre Gasly (P17): Moje kółko kwalifikacyjne było dobre i jestem z niego zadowolony, ponieważ udało mi się wszystko poskładać. Jedyną rzeczą, z której nie jestem w pełni zadowolony to nasze osiągi, gdyż 17 miejsce nie jest tym czego byśmy chcieli. Mimo to wydaje mi się, że wykorzystaliśmy w pełni nasz potencjał. Chciałbym, byśmy się utrzymali na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej. Będzie to trudne, jednak nie ma nic niemożliwego! Będziemy naciskać i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Brendon Hartley (P20): Nie jestem zadowolony, to nie była dla mnie dobra sesja. Brakowało nam tempa przez cały weekend. Dokonaliśmy oczywiście dużo zmian, nie mieliśmy nic do stracenia, gdyż i tak wystartujemy z ostatniego pola. Jednak to była słaba sesja z mojej strony, nie poskładałem okrążenia. To nieco frustrujące, jednakże nie zmienię już tego. Oczywiście wolałbym pojechać okrążenie życia, ale tak się nie stało. Z pozytywów, wszystko to przygotowuje mnie do przyszłego roku. Wszystko co musimy robić to naciskać. Punkty będą trudne do zdobycia i ciężko będzie obronić szóstą pozycję, jednak dam z siebie wszystko.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P18): Kwalifikacje poszły dobrze. Oczywiście nie jestem zadowolony z wyniku, jednak wiedzieliśmy, że będziemy mieli problemy z oponami z powodu niższych temperatur. Wyścig będzie o tej samej porze, więc zobaczymy co będzie możliwe. Dam z siebie wszystko, by ukończyć go na jak najlepszej pozycji.

Marcus Ericsson (P19): To była niezła sesja kwalifikacyjna. Nie byłem całkowicie zadowolony z balansu samochodu w treningu, więc dokonaliśmy zmian na kwalifikacje. Czułem się lepiej w samochodzie, co pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku. W kwalifikacjach moje czasy ciągle się poprawiały. Na ostatnim przejeździe było dobrze, jednak nie wystarczyło to na wejście do Q2. Liczę na ciekawą walkę jutro.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca