F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201716 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:32,697--21
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:33,0970,4000,40022
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:33,5660,8690,46923
4.11Sergio PerezForce India VJM101:34,0951,3980,52922
5.19Felipe MassaWilliams FW401:34,2461,5490,15124
6.18Lance StrollWilliams FW401:34,3221,6250,07625
7.31Esteban OconForce India VJM101:34,3321,6350,01023
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:34,3721,6750,04014
9.8Romain GrosjeanHaas VF-171:34,5641,8670,19221
10.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:34,6361,9390,07228
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:34,8382,1410,20213
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:34,9272,2300,08913
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:34,9972,3000,07010
14.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:35,0022,3050,00527
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:35,0682,3710,06619
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:35,5792,8820,51121
17.9Marcus EricssonSauber C361:35,8883,1910,30923
18.94Pascal WehrleinSauber C361:35,9593,2620,07123
19.55Carlos SainzToro Rosso STR121:36,0793,3820,12016
20.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:42,3339,6366,2546
107% najlepszego czasu: 1:39,186



Wraz z zapaleniem się zielonego światła na końcu alei serwisowej, na torze Sakhir pojawili się niemal wszyscy kierowcy z dwudziestoosobowej stawki. Po wykonaniu okrążeń instalacyjnych, bolidy ponownie pojawiły się w swoich garażach. Inną strategię obrała ekipa Red Bulla, która wysłała Daniela Ricciardo na okrążenie pomiarowe. Australijczyk ustanowił pierwszy czas podczas tego weekendu wyścigowego – 1:38.985. Po wykonaniu dwóch okrążeń pomiarowych, reprezentant zespołu z Milton Keynes zjechał do boksu.

Dopiero po 10 minutach, po raz pierwszy na torze zjawili się kierowcy Mercedesa. Obaj – od razu – zdecydowali się na pokonanie mierzonych okrążeń z wykorzystaniem opon pośrednich. Po dwukrotnym przejechaniu pętli na torze w Bahrajnie, na czele stawki znalazł się Bottas z rezultatem 1:38.268, ale kilka sekund później na prowadzeniu zmienił go zespołowy partner z wynikiem 1:38.112. W tym samym czasie, po torze podróżował – prócz kierowców Mercedesa – wyłącznie Daniel Ricciardo, natomiast pozostała część stawki pozostawała bez przejechanego mierzonego okrążenia.

Większy ruch na torze rozpoczął się 20 minut po jej starcie. Szybkie okrążenie wykonał Sebastian Vettel, który z rezultatem 1:36.934 uplasował się tuż za Hamiltonem w tabeli z czasami. Kierowcy mistrzowskiej ekipy zakończyli swój pierwszy przejazd po 15 minutach przebywania na torze. Wśród ekip środka stawki, mocne tempo prezentował Williams z Felipe Massą na czele, który po wykonaniu dwóch szybkich okrążeń uplasował się na trzeciej lokacie z 0.742 sekundy straty do Lewisa Hamiltona.

Pierwszym kierowcą, któremu założono opony miękkie okazał się być Carlos Sainz. Reprezentant Toro Rosso zrobił użytek z szybszej mieszanki i już na pierwszym okrążeniu pomiarowym zmienił Hamiltona na czele tabeli z wynikiem 1:36.079. W ślad za Hiszpanem poszedł Valtteri Bottas, jednak czas Fina był lepszy o 1,077 sekundy. Jadący trzecie Grand Prix w barwach Mercedesa, Bottas krótko cieszył się z najlepszego czasu jednego okrążenia, ponieważ kilka minut później na pierwszym miejscu zameldował się Hamilton z wynikiem 1:34.636.

O godzinie 14:37 czasu lokalnego, na poboczu – w wyniku awarii jednostki napędowej – zaparkował bolid Kimiego Raikkonena. Na chwilę przed zatrzymaniem się, inżynier wyścigowy Fina poprosił kierowcę, aby ten spróbował dojechać do alei serwisowej, jednakże SF70H Raikkonena zatrzymał się na prostej poprzedzającej zjazd do boksów. Po awarii Raikkonena, na torze pozostali wyłącznie kierowcy Mercedesa, którzy kontynuowali swoje przejazdy na miękkich oponach.

Świetnymi czasami na miękkich oponach błysnęli kierowcy Williamsa, którzy uplasowali się przed dwoma Mercedesami, ale jeszcze lepsze tempo zaprezentował Sergio Perez, który z czasem 1:34.095 znalazł się na czele tabeli z czasami na nieco ponad 30 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę. Rzeczywiste tempo zespołów czoła stawki pokazał dopiero Sebastian Vettel po założeniu miękkich opon. Rezultat Niemca na pierwszym okrążeniu pomiarowym – 1:32.697. Chwilę później, okrążenie o 0.4 sekundy wolniejsze pokonał Daniel Ricciardo w swoim RB13.

Długo z przejazdem na szybszej mieszance zwlekali reprezentanci McLarena oraz Renault. Vandoorne po swoim okrążeniu znalazł się na 10. lokacie z 2.3 sekundy straty do Vettela, natomiast Hulkenberg chwilę później zepchnął Belga o jedną pozycję niżej, przejeżdżając okrążenie minimalnie szybciej. Przejazd Vandroorne'a na miękkiej mieszance został przerwany przez awarię bolidu i tym samym, Belg, który rok temu debiutował na torze Sakhir, podzielił los Raikkonena. Kwadrans przed końcem sesji, o spadku mocy w jednostce napędowej poinformował Jolyon Palmer.

W ostatnich minutach, do czołowej dziesiątki wskoczył Fernando Alonso, który wykręcając czas 1:34.372 znalazł się na ósmej lokacie. Ostatnim kierowcą, który założył miękkie opony był Danił Kwiat. Rosjanin po swoim okrążeniu znalazł się na 11 miejscu, tuż za Lewisem Hamiltonem. Powracający do jazdy Pascal Wehrlein stracił w pierwszym treningu 0.1 sekundy do swojego zespołowego kolegi – Marcusa Ericssona. W końcowych pięciu minutach nie doszło do żadnych zmian w czołówce, choć ruch na torze był bardzo wzmożony.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 14%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 14.04.2017 14:52[!]
Och Kimi to ma pecha ;/.
---, 14.04.2017 14:53[!]
Odpalam stronę f1.com, żeby pośledzić sobie live timing, a na stronie głównej ... McLaren stojący przy barierkach otoczony kilkoma marshallami - zdjęcie które niewątpliwie daje do myślenia ... potem patrzę na kask kierowcy stojącego obok swojego bolidu i ... jakie zdziwienie, to nie jest ten niebiesko-żółty!

Nie zmienia to faktu, że jednak McLaren powoli nie wygląda jakoś zdecydowanie gorzej od ubiegłego roku pod względem osiągów, gorzej właśnie z niezawodnością ...
Masio, 14.04.2017 15:03[!]
Ale byłoby fajnie, gdyby tak wyglądał układ sił w wyścigu. Wiem, rozmarzyłem się. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca