F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201716 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:31,310--29
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:31,3510,0410,04135
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:31,3760,0660,02528
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:31,4780,1680,10234
5.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:31,5940,2840,11635
6.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:31,8830,5730,28937
7.19Felipe MassaWilliams FW401:32,0790,7690,19637
8.33Max VerstappenRed Bull RB131:32,2450,9350,16618
9.8Romain GrosjeanHaas VF-171:32,5051,1950,26034
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:32,7071,3970,20235
11.20Kevin MagnussenHaas VF-171:32,8541,5440,14733
12.31Esteban OconForce India VJM101:32,8751,5650,02138
13.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:32,8761,5660,00138
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:32,8971,5870,02131
15.11Sergio PerezForce India VJM101:33,3192,0090,42234
16.18Lance StrollWilliams FW401:33,3612,0510,04236
17.9Marcus EricssonSauber C361:33,9442,6340,58334
18.55Carlos SainzToro Rosso STR121:34,0722,7620,1285
19.94Pascal WehrleinSauber C361:34,1172,8070,04529
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:34,2302,9200,1138
107% najlepszego czasu: 1:37,702


Od pewnego czasu Bahrajn nabiera blasku paradoksalnie dopiero po zmierzchu. Tak też stało się podczas drugiej sesji, w której prace nad ustawieniami rozpoczęły się na dobre, gdyż to dopiero po zachodzie panują na torze warunki porównywalne z kwalifikacjami i wyścigiem.

Drugi trening nie rozpoczął się jednak masowymi wyjazdami na tor, jednak tradycję zachował Haas, który pojawił się na trasie jako pierwszy. Zawodnikom nie było śpieszno do ruszenia do swoich obowiązków, gdyż optymalne warunki treningowe dopiero miały nadejść, wraz z zachodzącym słońcem.

Pierwsze czasy ze strony Ferrari od razu należały do konkurencyjnych i dorównywały najlepszym wynikom z pierwszej sesji. Vettel podczas swojego przejazdu wykręcił 1:32,615. Co ciekawe, ponownie różniła go 0,001 sekundy od Bottasa, jednak tym razem na korzyść Fina. Po kolejnych kilku minutach ma czele tabeli znalazł się Raikkonen, który pojechał o 0,3 sekundy.

Tymczasem w garażu McLarena aktywna była tylko jedna strona, ta należąca do Hiszpana Fernando Alonso. W bolidzie Stoffela Vandoorne'a doszło do wymiany jednostki napędowej i nie była ona jeszcze gotowa do jazdy.

Jako pierwszy na super-miękkich oponach pojawił się Sebastian Vettel, co dało mu wynik o sekundę lepszy od Kimiego Raikkonena. W ślad za Niemcem poszli kolejni zawodnicy. Pomimo zgłaszania problemów z hamulcami przez kierowce Ferrari, Bottas okazał się wolniejszy o 0,041 sekundy. Nie było nam dane dowiedzieć się jak szybki jest Hamilton, gdyż Anglik odpuścił dwa szybkie okrążenia, pomimo wykręcenia rekordu pierwszego sektora. Ostatecznie trzecie kółko zakończył ze stratą niecałych 0,3 sekundy.

Imponujący czas jak na formę Red Bulla wykręcił Ricciardo, tracąc do Vettela zaledwie 0,066 sekundy. Opony zgodnie z zapowiedziami opony pozwalały na naciskanie i Raikkonen swój najlepszy wynik uzyskał dopiero na piątym okrążeniu, wskakując na czwarte miejsce. Czasy okrążeń jak na razie w Bahrajnie były bardzo wyrównane i pierwszych 14 zawodników mieściło się w 1,5 sekundy.

Po 45 minutach udało się wyjechać na tor Vandoorne'owi, jednak było to tylko okrążenie instalacyjne. Tymczasem znaczne problemy dotknęły w tej chwili Vettela, którego silnik po prostu się wyłączył. Później próbował dotoczyć się do alei serwisowej ale dopiero po pomocy porządkowych udała się ta sztuka. W tym czasie na tor wrócił McLaren Belga.

Na przejazdy symulujące wyścig udało się wyjechać również Vettelowi, którego awaria nie okazała się zbyt poważna. Z drugiej strony Vondoorne doniósł, iż z jego bolidu dochodzą dziwne dźwięki, po czym zniknął w garażu. Jak to zwykle bywa przy symulacjach wyścigów, do końca sesji nie wydarzyło się już nic spektakularnego, poza małą walką Vettela z Bottasem, która skończyła się zjazdem Fina do zlei serwisowej.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 14.04.2017 18:53[!]
Sebastian wygrał dwa treningi i to naprawdę dobrze wróży przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Mam nadzieję, że Sebastian spróbuje powalczyć o PP. Świetnie też Red Bull.
piwo, 14.04.2017 19:30[!]
bez przesady. wszyscy sie kryja z forma. czasy gorsze niz na drugim treningu w zeszlym roku
http://www.f1wm.p...mp;rok=2016&nr=2
i na pewno w kwalfikacjach spadna do 1m28 lub nizej wiec nic z tych testow nie wynika. dopiero rozgrzewka.
lordfryta, 14.04.2017 20:00[!]
Pewnie przez to, ze najlepsi sie czaja z faktyczna forma roznice sa tak male. Wystarczy troche wiecej paliwa niz w kwalifikacjach. Awarie ferrari tez daja do myslenia. Kimi maa juz drugi silnik a Sebastianowi wszystko zdechlo, potem jakies problemy z grzejacymi sie hamulcami. Moze na wyscig to poprawia albo testowali jakies nowinki...
RY2N, 14.04.2017 21:08[!]
nie tyle się kryją co tor się dopiero nagumowuje.
Owszem zawodnicy też nie dają z siebie maksa, ale przecież nie jadą celowo wolniej o 3 sekundy niż by mogli (nie więcej niż o jakieś 0,3 sek wolniej na okrązenie).
I dlatego jednak każde testy coś mówią - te mówią m.in, że:
- na tym torze czołowka jest jeszcze bliżej siebie (zwłąszcza RedBull mozno odżył)
- gorąco może spowodować więcej awarii -zwłaszcza w Ferrari i Williamsie, ale nie tylko
- środek stawki jest całkowicie nieprzewidywalny
piro, 14.04.2017 22:18[!]
Dobrze zauważyli komentatorzy że hamulce świecą tylko w bolidach Mercedesa i Ferrari, cała reszta jakoś nie ma z tym problemu (włącznie z RB). Strategia raczej na 1 pit ponieważ mamy 57 okrążeń a taki Ericsson zrobił 26 na SS. Zastanawia mnie trochę ten problem z temperaturą opon który zmuszał zawodników do robienia 2 kółek rozgrzewających.
marios76, 15.04.2017 08:15[!]
@piro To może oznaczać dokładnie ... nic . ;) Kwestia ustawienia siły hamowania, użytego materiału i temperatur jego pracy (paradoksalnie- może mieć większą wytrzymałość termiczna, co pozwala na pracę w wyższej temperaturze). Nie sądzę, aby akurat dwa najszybsze zespoły, miały jakiś problem z hamulcami.
@krzychol2000 piwo i lordfryta Ci odpowiedzieli- na razie to jest maskowanie się. W Chinach też liczyłem na PP Vettela, Lewis pokazał moc gdy było trzeba. Przewaga Vettela nad Bottasem tez była dużo mniejsza niż w Australii. Nie zdziwi mnie więc pierwszy rząd dla Mercedesa, bo potrafią urywać ponad pół sekundy w T3 oraz Q1, 2 i 3 :) Red Bull jak będzie miał stratę w okolicy sekundy to będzie dobrze. Odwrotnie do Mercedesa reaguje Williams- oni dość szybko zbliżają się do limitu- co dobrze świadczy o zdolnościach dopasowania i ustawienia bolidu, mniej o możliwości samej konstrukcji. No cóż, budżet niejak cczołowej trójki. Trzeci trening pokaże urwanie sekundy jak nie więcej przez wszystkich a PP będzie mam nadzieje zaskakujące i wymieszać bliski siebie środek stawki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca