F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201716 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nie można ukrywać, że treningi rozbudziły ponowne nadzieje na zaciętą walkę Mercedesa z Ferrari w kwalifikacjach. Szczególnie wczorajszy drugi trening był niezwykle równy i wręcz wskazywał na lekką przewagę stajni z Maranello. Dziś jednak Srebrne Strzały rozwiały wszelkie wątpliwości, ale to nie znaczy, że obyło się bez niespodzianek...

Q1

Pierwszą część czasówki rozpoczęli kierowcy Saubera do spółki z Lancem Strollem. Szybszy od partnera zespołowego okazał się Pascal Wehrlein, jednak ich czasy szybko zostały pobite. Tymczasem wszyscy w stawce zdecydowali się na super-miękkie opony, poza Mercedesem i Ferrari, którzy założyli miękkie ogumienie. Jednak na pierwszym okrążeniach bardzo częstym widokiem były zblokowane koła, co psuło kolejne okrążenia różnych kierowców.

Po pierwszym przejeździe najszybszy był Hamilton, tuż przed Verstappenem. Nieco dalej, bo o 0,2 sekundy był Vettel przed Bottasem. Jak to w tym sezonie bywa, dzieliło ich bardzo niewiele, bo 0,004 sekundy. Za to w strefie spadkowej znaleźli się Stroll, Magnussen, Ericsson, Ocon i Grosjean. Kierowca Force India chwilę wcześniej narzekał na niedziałający DRS.

Z czołówki na drugi przejazd zdecydował się tylko Raikkonen, gdyż jak pokazał Grosjean, tor znacznie się poprawił i możłiwe było znaczne poprawienie rezultatu. W trzecim sektorze problemy techniczne dotknęły Carlosa Sainza. Przez utratę mocy Hiszpan odpadł z dalszej rywalizacji. Za nim uplasowali się Vandoorne, Perez Ericsson i Magnussen.

Q2

Gdy zapaliło się zielone światło w drugiej części czasówki, na trasie od razu pojawił się Lewis Hamilton, a dopiero po chwili dołączyła do niego reszta stawki. Anglik wykręcił bardzo mocny czas 1:29,535, a jego partner z zespołu był wolniejszy o zaledwie 0,020 sekundy. Bardzo blisko był również Vettel. Raikkonen tymczasem stracił już 0,3 sekundy, jednak podróżował na używanym komplecie opon.

W Q2 nie wziął udziału Fernando Alonso, w którego bolidzie ponownie doszło do awarii. Na drugi wyjazd tymczasem nie zdecydowała się czołowa siódemka, z Massą na końcu. Walka jak zwykle bła zacięta, jednak jako pierwszy wykreślił się z niej Kwiat, bardzo szeroko wyjeżdżając w ostatnim zakręcie. Tymczasem mocnym wynikiem popisał się Hulkenberg, wskakując na piąte miejsce. Poza Kwiatem w Q3 nie wystąpili Stroll Wehrlein, Ocon i wspomniany Alonso.

Q3

Walkę o pole position rozpoczęły oba Red Bulle. W ślad za nimi poszli kierowcy Mercedesa, a za nimi wszyscy poza kierowcami Renault i Grosjeanem. Srebrne Strzały popisały się niesamowitym wynikiem. Szybszy ponownie był Hamilton z wynikiem 1:28,792. Sebastian Vettel był wolniejszy o niemal 0,5 sekundy.

Końcówka sesji dała już wyjazd wszystkich zawodników. Drugi przejazd Bottasa nie był fenomenalny, ale kółko było niezwykle równe i Fin wskoczył o 0,023 sekundy przed Lewisa Hamiltona. Anglik za to popełnił sporo błędów na swoim kółku i to Bottas stanie jutro na pole position! Za Mercedesami, z dość dużą stratą zameldowało się Ferrari z Vettelem. Za Niemcem małą niespodziankę sprawił Ricciardo, finiszując przed Raikkonenem, który ponownie narzekał na podsterowność.

Dalej wystartuje jutro Max Verstappen, a za nim Hulkenberg, co ciekawe przed Massą. Czołową dziesiątkę zamknęli Grosjean i Palmer, który popsuł swoje okrążenie. Taki układ ponownie zwiastuje nam ciekawy wyścig, gdyż Hamilton tym samym nie poprawi rekordu zdobytych pole position z rzędu. Ferrari pomimo słabszego dziś tempa na pewno również nie odpuści walki z Mercedesami, na co wskazywały piątkowe symulacje wyścigu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,0 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca