F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201730 kwietnia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,337 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,094 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:36,074--19
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:36,1190,0450,04524
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:36,6810,6070,56223
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:37,1741,1000,49319
5.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:37,2301,1560,05619
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:37,2901,2160,06019
7.11Sergio PerezForce India VJM101:37,4571,3830,16729
8.19Felipe MassaWilliams FW401:37,9001,8260,44329
9.18Lance StrollWilliams FW401:37,9441,8700,04430
10.31Esteban OconForce India VJM101:38,0651,9910,12128
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:38,4962,4220,43117
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:38,7472,6730,25123
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:38,8132,7390,06616
14.55Carlos SainzToro Rosso STR121:38,9762,9020,16317
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:39,1583,0840,18216
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:39,5333,4590,37517
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:39,5413,4670,00819
18.94Pascal WehrleinSauber C361:39,7313,6570,19021
19.9Marcus EricssonSauber C361:40,0794,0050,34820
20.46Siergiej SirotkinRenault R.S.17---2
107% najlepszego czasu: 1:42,799



Kimi Raikkonen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem Formuły 1 na torze w Soczi. Za Finem uplasowali się Bottas i Hamilton.

Sesja rozpoczęła się zgodnie z planem, a większość kierowców, w tym faworyci lokalnej publiczności: Daniił Kwiat oraz Siergiej Sirotkin, rozpoczęła przejazdy okrążeń instalacyjnych korzystając z doskonałych warunków pogodowych. Jako pierwszy rezultat okrążenia ustanowił Valtteri Bottas – 1:39,871s.

Już po dwunastu minutach od startu sesji Sirotkin zatrzymał swoje Renault R.S.17 w drugim zakręcie, zgłaszając problemy z pracą jednostki napędowej. Rosjanin otrzymał od inżyniera sugestię o możliwości restartu silnika, jednak wkrótce jego samochodem musieli zająć się porządkowi.

Po kilku minutach żółte flagi w T2 zniknęły, a zawodnicy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Hamilton został nowym liderem klasyfikacji z wynikiem 1:39,558s. Pomiarowe kółka ukończyli także Sergio Perez oraz Lance Stroll. Zespołowy partner Kanadyjczyka z Williamsa – Felipe Massa, zblokował koła na dohamowaniu do trzynastego zakrętu, a następnie zaliczył dość szeroki wyjazd w ostatnim zakręcie. Mimo tego doświadczony Brazylijczyk przesunął się na czwarte miejsce.

Tuż przed końcem pierwszych trzydziestu minut zajęć Vettel poprawił rekord Hamiltona, wykręcając 1:38,709s. Wkrótce lepszym czasem, jednak już na supermiękkich oponach, popisał się Bottas (1:36,998s, a następnie 1:36,119s). W tym czasie Kimi Raikkonen zgłaszał duże wibracje opon w swoim SF70H.

Nawierzchnia toru nie odznaczała się zbyt dużą przyczepnością, czego dowodem były liczne wyjazdy kierowców na wyasfaltowane pobocza. Około godziny 11:40 czasu lokalnego do garażu Renault powrócił bolid Sirotkina. Wtedy też większość zawodników zjechała do alei serwisowej, by przekazać Pirelli pierwsze zużyte komplety ogumienia. Po grubo ponad dziesięciominutowej przerwie zawodnicy powrócili do realizacji programów. Na półmetku sesji czołową dziesiątkę tworzyli Bottas, Hamilton, Vettel, Raikkonen, Ricciardo, Perez, Massa, Verstappen, Ocon i Sainz.

Kilka chwil po godzinie 11:00 czasu lokalnego, Raikkonen pokonał szybkie okrążenie na supermiękkich oponach, obejmując pozycję lidera tabeli z rezultatem 1:36,074s. Nieco później, na dojeździe do drugiego wirażu z bolidu Estebana Ocona odpadła cała osłona silnika. W celu uprzątnięcia porozrzucanych na dużym obszarze odłamków dyrekcja sesji zdecydowała się na wywieszenie czerwonych flag. Chwilę przed tym Verstappen ukończył konkurencyjne kółko, awansując na P5. W trakcie powrotu do garażu Holender zgłaszał jednak problemy z przyspieszaniem.

Po trzech minutach trening został wznowiony, a na torze szybko pojawił się Vettel, mający w swym Ferrari komplet supermiękkich opon. Czas osiągnięty przez czterokrotnego mistrza świata bardzo mocno odbiegał jednak od wyników ze ścisłej czołówki. Po kolejnym kółku kierowca z Heppenheim przesunął się na czwartą lokatę, tracąc nieco ponad sekundę do Raikkonena.

Na początku ostatnich piętnastu minut FP1 Vettel obrócił bolid na wyjeździe z szesnastego zakrętu. Po kiepskim wyjściu z T15 Niemiec głęboko najechał na tarki w kolejnym wirażu, tracąc kontrolę nad tyłem samochodu. Kilka minut po tym do jazdy powrócił Ocon, w którego bolidzie uzupełniono braki w karoserii, a Stoffel Vandoorne, plasujący się na szesnastym miejscu, zgłosił problemy z mocą jednostki napędowej i w wolnym tempie skierował swojego McLarena do alei serwisowej.

Rozczarowujący start wyścigowego weekendu ma na koncie także Grosjean, który od samego początku sesji zgłaszał zespołowi trudności z prowadzeniem się bolidu. Francuz spędził większość treningu na ostatniej pozycji. Dopiero w samej końcówce wskoczył na szesnastą pozycję z wynikiem poniżej 1m40s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
leni93, 28.04.2017 12:15[!]
To tylko pierwszy trening.
dex, 28.04.2017 12:16[!]
Pięknie !!1
Oby w drugim było podobnie tylko Vettel np. na 2 miejscu :)
Merce bójcie się !
Forza Ferrari !
Anderis, 28.04.2017 12:50[!]
Szkoda, że Sirotkin nie pojeździł.
nellie_benner, 28.04.2017 14:40[!]
Jak można podniecać się wynikami nic nie znaczącego FP1? Typowi fani Raikkonena.

Sirotkin zaliczył bardzo ciekawą sesję :D A najciekawsze że zespół poinstruował go jak odpalić bolid z użyciem MGU-K O_o, co zasadniczo jest zadziwiające że można teraz spróbować odpalić silnik który zgasł na torze, bez użycia tego dyngsa co się podpina w tył bolidu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca