F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201730 kwietnia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,337 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,094 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:34,001--17
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:34,3380,3370,33716
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:34,3640,3630,02620
4.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:34,5420,5410,17819
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:35,4521,4510,91021
6.19Felipe MassaWilliams FW401:35,4711,4700,01917
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:35,6621,6610,19115
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:35,8301,8290,16824
9.55Carlos SainzToro Rosso STR121:36,1642,1630,33420
10.20Kevin MagnussenHaas VF-171:36,5562,5550,39219
11.18Lance StrollWilliams FW401:36,6492,6480,09319
12.31Esteban OconForce India VJM101:36,6762,6750,02722
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:36,8462,8450,17018
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:36,8692,8680,02312
15.11Sergio PerezForce India VJM101:36,9622,9610,09321
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:37,1643,1630,20220
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:37,1823,1810,01815
18.9Marcus EricssonSauber C361:37,5033,5020,32121
19.94Pascal WehrleinSauber C361:37,6573,6560,15417
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.17---4
107% najlepszego czasu: 1:40,581


Po wczorajszych treningach pojawiło się pytanie, które pojawia się właściwie co weekend. Czy Ferrari naprawdę jest szybsze od Mercedesa i powalczy z nim w kwalifikacjach? Wypowiedzi obu ekip nie pomagają, gdyż przerzucają się uprzejmościami, iż to rywal jest faworytem w walce. Jak będzie naprawdę dowiemy się dopiero w kwalifikacjach, ale już trzeci trening uchylił rąbka tajemnicy.

Tradycyjnie jako pierwsi do sobotnich zadań zerwali się kierowcy Haasa, jednak reszta stawki dość leniwie dołączała do amerykańskiej ekipy. Dopiero po kilku minutach kierowcy mieli na swoim koncie po okrążeniu instalacyjnym. Pierwsze czasy w tabeli pojawiły się niemal 10 minut po rozpoczęciu treningu i ich autorami byli zawodnicy Force India, nie były to jednak zbyt konkurencyjne wyniki.

Nieco lepsze rezultaty wykręcili zawodnicy Toro Rosso, ale w tym czasie Daniił Kwiat, lokalny bohater, obrócił się na torze. Rosjanin jednak nie uszkodził samochodu i spokojnie mógł wrócić do dalszej jazdy. Chwilę później konkurencyjnym wynikiem popisał się Kimi Raikkonen – 1:35,610. Co ciekawe, Vettel był wolniejszy o niecałe 0,2 sekundy. Potwierdziło się jednak to na co zwracali wczoraj kierowcy, że najszybsze okrążenie można pojechać niekonieczne na pierwszej mierzonej próbie. Dowodem był Vettel, który na czwartym okrążeniu poprawił się o ponad pół sekundy.

Merceedes był wolniejszy od Ferrari o około 0,7 sekundy i ponownie rozgorzały pytania o to, czy Mercedes oszczędza jednostkę napędową, czy naprawdę ma problemy z tempem kwalifikacyjnym. Nieco rozwiał je Hamilton na kolejny okrążeniach, gdyż pobił czas Vettela o 0,1 sekundy. Niestety dla rywalizacji Red Bull w Soczi ma sporą stratę i ponownie odstawali o ponad sekundę.

Tylko czołowe zespoły wykonały w pierwszej połowie treningu przejazdy na ultramiękkich oponach. Reszta zdecydowała się na supermiękkie. Tej grupce przewodził Felipe Massa na ósmej pozycji. Tymczasem drugie przejazdy czołówki na ultramiękkich gumach rozpoczęły się około 20 minut przed końcem sesji. Początkowo na czoło wskoczyły Mercedesy, ale Ferrari ponownie udowodniło, iż jest bardzo szybkie. Vettel wykręcił 1:34,001 a Bottas był wolniejszy o ponad 0,3 sekundy. Hamilton pojechał jeszcze wolniej i tracił ponad pół sekundy, choć trafił w ostatnim zakręcie na wolniejszego rywala.

Nieco niżej Felipe Massa wbił się pomiędzy kierowców Red Bulla, z których to Daniel Ricciardo napotkał na problem z jednostką napędową, która obmówiła posłuszeństwa. Red Bullowi udało się jednak uporać z usterką i Australijczyk szybko wrócił do jazdy. Red Bull polecił włączenie ponowne silnika z użyciem MGU-K. Niestety na torze po początkowych problemach nie pojawił się Jolyon Palmer i fanom Renault pozostaje nadzieja, że zespołowi uda się naprawić bolid do kwalifikacji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 29.04.2017 12:34[!]
ciekawe Renault blisko RBR :D
Aeromis, 29.04.2017 12:41[!]
@MMM
Jest go cała masa ;]

@michal132
Renia jest całkiem szybka na jedno okrążenie, w wyścigu jednak wygląda markotnie.
bartoszcze, 29.04.2017 12:57[!]
Palmerowi w nocy wymieniali nadwozie, i dalej problemy? Ups...
shaq, 29.04.2017 12:59[!]
@michal132 nie Renault, a Hulkenberg :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca