F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201714 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

W tym sezonie nawet jeśli w piątkowych treningach różnice zapowiadają nudną walkę, to kwalifikacje wlewają nadzieję na świetne zawody, co często potwierdza się w niedzielę. Tak było i tym razem. Tor Catalunya nietypowo zapewnił nam niesamowite emocje i walkę, na którą trzeba było dość długo czegać w Formule 1. Przyszedł więc czas by się nią delektować.

Mocny start Vettela

Start tegorocznego Grand Prix Hiszpanii przejdzie do historii jako klasyk, gdyż wiele działo się wszędzie. Na czele Sebastian Vettel pokonał na dojeździe do pierwszego zakrętu Hamiltona. Tuż obok nich nieco zbyt szeroko pojechał Valtteri Bottas, który dotknął Kimiego Raikkonena, a ten uderzył w Maxa Verstappena. Ten manewr zakończył wyścig zarówno Fina z Ferrari, jak i Holendra z Red Bulla.

Za nimi również działo się sporo. Niestety dla fanów McLarena, Alonso został wypchnięty z toru przez Massę, co wyrzuciło go poza czołową dziesiątkę. Alonso jeszcze odrabiał pozycje, ale pierwsze okrążenie zakończył na jedenastej pozycji. Na tyle czołowej dziesiątki Sainz toczył bardzo zaciętą walkę z Magnussenem i jeszcze miało zaiskrzyć pomiędzy tą dwójką.

Odmienna strategia Mercedesa

Pierwsze postoje rozpoczęły się na 13 okrążeniu, gdy zjechał Alonso, Vandoorne i Stroll. Wszyscy założyli miękkie opony i za nimi uczyniła tak większość stawki. Do walki na wyjeździe z pitlane doszło pomiędzy Magnussenem i Sainzem. Hiszpan starał się wyprzedzić rywala wręcz po trawie, ale ostatecznie to kierowca Haasa był górą. Liderujący Vettel zjechał na 15 kółku, również po miękkie opony. Odmienną strategię wybrał Mercedes, który założył pośrednie opony, kilka okrążeń później. Na podobną strategię zdecydował się również Ricciardo. Zagrywka Mercedesa spowodowała, iż Vettel musiał przez kilka kółek borykać się z Bottasem, co było istotne w ostatecznej rozgrywce.

Po kilku okrążeniach spokoju Massa zabrał się za atak na Vandoorne'ie przy czym Belg nie zareagował na to zbyt popisowo, gdyż zjechał w Brazylijczyka, uszkadzając swojego McLarena. Był to koniec zawodów po słabym weekendzie dla Stoffela. Incydent spowodował ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, co wykorzystało kilku kierowców do zmiany opon. Straszył również Mercedes, który ostatecznie zjechał, ale wraz z zakończeniem neutralizacji.

Hamilton wyprzedza Vettela

Zmusiło to do reakcji Ferrari, które zjechało po pośrednie opony. Vettel wyjechał na równi z Hamiltonem i bardzo agresywny manewr w pierwszym zakręcie pozwolił mu utrzymać pozycję lidera. Tymczasem na punktowanej pozycji jechał w tym momencie Wehrlein, choć była ona przez moment zagrożona karą dla Niemca za zły zjazd do pitlane.

Kolejne okrążenia upłynęły pod znakiem walki Hamiltona z Vettelem. Anglik był bardzo szybki na miękkich oponach, lecz Vettel się zaciekle bronił. W tej chwili silnik w bolidzie Bottasa postanowił zaprotestować i zakończył swój żywot. Dla Fina ten weekend zdecydowanie nie był udany. Chwilę później Hamilton ostatecznie uporał się z Vettelem, który stwierdził, że nie miał szans na obronę.

Końcówka była już dosyć spokojna, choć Ferrari myślało nad strategią trzech postojów, by gonić Hamiltona na świeżych oponach. Ostatecznie tak się nie stało i liczono na zużycie miękkich gum Pirelli w bolidzie Mercedesa. Do tego nie doszło i to Hamilton zwyciężył po bardzo ciekawej walce. Dalej powody do świętowania miał Wehrlein, który zdobył pierwsze punkty dla Saubera, ostatecznie po karze finiszując na ósmej pozycji. Bardzo dobry występ zaliczyło również Force India, kończąc zawody na czwartym i piątym miejscu.

O prawdziwym pechu może mówić Kevin Magnussen, który po niezbyt fortunnej walce z Kwiatem złapał gumę, wypadając tym samym z czołowej dziesiątki. Odmienny wyścig zaliczył Rosjanin, który po starcie z ostatniego rzędu zdobył dwa punkty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,0 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek000, 14.05.2017 16:04[!]
Hamilton jest winny Bottasowi skrzynkę piwa. Codziennie, przez następny miesiąc.
dymson, 14.05.2017 16:55[!]
krzysiu po to w zespole jest dwóch kierowców
SweetF1, 14.05.2017 18:33[!]
Haha ktoś z redakcji chyba nie lubi Kvyata patrz ostatnia linijka :)
mich909090, 14.05.2017 21:02[!]
@Krzysiek000
Vettel jest winny skrzynkę piwa Verstappenowi za Australię. Tylko, że teraz Hamilton żeby wygrać musiał wyprzedzić Vettela na torze , a takie zwycięstwa są najlepsze.
stasek44, 15.05.2017 15:27[!]
@mich909090 szkoda, że wyprzedzenie Vettela przez Hamiltona chociaż w połowie nie było tak ekscytujące jak wyprzedzenie Bottasa przez Vettela :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca