F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201714 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Montmelo, 14 maja 2017 – Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Hiszpanii po walce z Sebastianem Vettelem z Ferrari, która była tak zacięta, że nawet doszło między nimi do drobnej kolizji po ostatnich pit stopach. Obaj zjeżdżali po dwa razy, po starcie na miękkiej mieszance, ale Hamilton wykonał środkowy przejazd na pośredniej mieszance i finiszował na miękkiej, a Vettel założył drugi raz z rzędu miękkie ogumienie i do mety dojechał na pośredniej.

Dwaj rywale stoczyli zażartą walkę na torze i w alei serwisowej, realizując różne strategie, ale ostatecznie kolejność na mecie była taka sama, jak na polach startowych. Warunki pozostały suche i ciepłe, pod koniec wyścigu temperatura nawierzchni wynosiła 43 stopnie Celsjusza.

Tylko trzej kierowcy ruszyli do wyścigu na pośredniej mieszance. Daniił Kwiat z Toro Rosso zastosował strategię pośrednie/miękkie/miękkie i zdobył punkty mimo startu z ostatniego rzędu. Pascal Wehrlein z Saubera także finiszował w punktach po zaledwie jednym pit stopie i dwóch mniej więcej równych przejazdach na miękkiej i pośredniej mieszance.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Hamilton przypieczętował zwycięstwo dzięki niskiej degradacji i mocnym osiągom pośredniej mieszanki zastosowanej przez niego w środkowym przejeździe. Taką samą strategię zastosował trzeci na mecie Daniel Ricciardo. Degradacja i zużycie pozostawały na niskim poziomie, mimo wysokiej temperatury nawierzchni. Ten fakt potwierdził Lewis Hamilton, uzyskując najlepszy czas okrążenia dwie rundy przed końcem wyścigu, poprawiając najlepsze zeszłoroczne osiągnięcie o ponad 3,4 sekundy”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 22. okrążeniu i powrót na miękką na 37. okrążeniu. To był najbardziej prawdopodobny, ale niekoniecznie teoretycznie najszybszy scenariusz, którym były trzy pit stopy. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zatrzymywał się trzy razy, był dwunasty na mecie lokalny bohater Fernando Alonso.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca