F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201714 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:20,802--39
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:20,8920,0900,09038
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:21,1120,3100,22034
4.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:21,2200,4180,10836
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:21,4380,6360,21829
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:21,5850,7830,14735
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:21,6870,8850,10240
8.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:21,9921,1900,30543
9.19Felipe MassaWilliams FW401:22,0151,2130,02338
10.55Carlos SainzToro Rosso STR121:22,2651,4630,25034
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:22,3711,5690,10636
12.31Esteban OconForce India VJM101:22,5201,7180,14937
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:22,6931,8910,17336
14.11Sergio PerezForce India VJM101:22,7221,9200,02932
15.20Kevin MagnussenHaas VF-171:23,0072,2050,28532
16.9Marcus EricssonSauber C361:23,0822,2800,07537
17.18Lance StrollWilliams FW401:23,2212,4190,13935
18.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:23,2362,4340,01527
19.94Pascal WehrleinSauber C361:23,5992,7970,36331
20.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:24,0773,2750,47821
107% najlepszego czasu: 1:26,458

Pierwsza sesja treningowa wprowadziła nieco zakłopotania dla fanów, ze względu na przewagę, jaką miał Mercedes nad resztą stawki. Jednak nie można sugerować się czasami jedynie z pierwszej, najmniej miarodajnej sesji. Dlatego też z ciekawością warto przyjrzeć się temu, co działo się w popołudniowych zajęciach.

Poza Haasem na tor szybko wyjechał Jolyon Palmer, ze względu na absencję w pierwszym treningu oraz fakt, że jego bolid musiał zostać naprawiony po usterce wycieku wody. Tymczasem Magnussen narzekał na brak przyczepności, jednak inżynier poprosił go o dokładniejszy obraz sytuacji.

Pierwsze czasy pomimo użycia pośrednich opon prezentowały się na poziomie 1:24. Widoczne ciągle były zabrudzenia toru, które nie ułatwiały w uzyskaniu optymalnej przyczepności. Mocniej pojechał dopiero po kilku okrążeniach Raikkonen, który wskoczył na czoło stawki z wynikiem 1:23,143. Początek sesji nie był jednak jeszcze momentem naciskania na limity konstrukcji. Force India na przykład ciągle podróżowało ze skrzydłem pomalowanym farbą fluorescencyjną, w celu sprawdzenia działania aerodynamiki.

Kolejny na czele pojawił się Bottas, jednak jego przewaga nad Raikkonenem była nieznaczna, mieściła się w 0,1 sekundy. Hamilton w tym czasie popełnił błąd w ostatniej sekcji toru i jego mierzone kółko ostatecznie było gorsze o ponad pół sekundy od zespołowego partnera. Chwilę później na torze pojawił się Fernando Alonso, gdyż McLaren uporał się z wymianą jednostki napędowej w jego bolidzie.

Po 30 minutach treningu w użycie weszły miękkie opony. Pierwszy na czele tabeli zameldował się Vettel. Raikkonen okazał się minimalnie szybszy od Niemca. Jednak na szczęście na tym przejeździe mercedes nie odjechał aż tak mocno i Bottas był szybszy o 0,2 sekundy od Raikkonena, a wszystkich ich pogodził Hamilton, choć z niewielką przewagą. Co ciekawe, za plecami Ferrari plasowało się ówcześnie Renault, choć wiele ekip nie przejechało jeszcze szybkiego okrążenia na żółtych oponach Pirelli

Tradycyjnie kolejna część treningu została zdominowana przez przejazdy wyścigowe. Jedynie Fernando Alonso zmuszony został do zmiany programu, ze względu na ogromną ilość straconego czasu. Długie wyjazdy przerwała czerwona flaga, spowodowana odłamkami rozrzuconymi za dziewiątym zakrętem. Były to pozostałości z samochodu Carlosa Sainza.

Przerwa nie trwałą długo i kierowcy mogli wrócić do swoich obowiązków. W tym czasie Alonso skomentował osiągi nowej jednostki w swoim samochodzie, twierdząc że jest jeszcze słabsza niż poprzednia. Tym sposobem trening dobiegł końca, a kierowcy udali się na spotkania z inżynierami.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 12.05.2017 15:51[!]
Bottas blisko najpierw 0,029 teraz 0,090 :)
---, 12.05.2017 16:26[!]
@JuJu_Hound
11 zwycięzca w jedenastym kolejnym wyścigu w Katalonii? :D
A jeszcze w Bahrajnie Bottas wyglądał na leszcza gorszego od Rosbega,którego PP było czystym fuksem. Kto wie, czy tymczasem nie będzie zaraz walczył z Hamiltonem w generalce ;)
piwo, 12.05.2017 16:38[!]
renaulut 4 sila? jeszcze chwile i bedziemy mieli tylko producentow walczacych o podia. a reszta teamow bedzie robilo otoczke dla f1. czy tego chca wszyscy?
michal132, 12.05.2017 16:44[!]
@piwo

producenci zapewne własnie tego chcą a do póki będzie chory system dzielenia kasą i różnice w budżetach się nie zmienią to tak będzie to wyglądać
Indy, 12.05.2017 16:45[!]
@piwo Jak chcesz dogodzić wszystkim to życzę powodzenia
marios76, 13.05.2017 08:04[!]
@Indy Jakby walczylo stale 10-12 producentow, nie mialbym problemu. Problem jest z tym, ze wpadaja na pare lat z kupa forsy, potem odchodza i nie ma zadnej stabilizacji. Na tym tle wieloletni kibice zawsze beda doceniac zespoly Williamsa, McLarena czy Ferrari, bo to jest ich pasja- a nie cyferki i brak wyniku albo jego osiagniecie nie oznacza wycofania sie...

@JuJu_Hound Czyli po drugim treningu przewaga Hamiltona wzrosla trzykrotnie! ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca