F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201728 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Stolica bogactwa, luksusu i również Formuły 1 już od czwartku dała nam zapowiedź sporych emocji. Wczorajsza czasówka tylko to potwierdziła i w dzisiejszym wyścigu przywitała fanów i kierowców słoneczną pogodą, przy której rozegrano zażartą walkę o najbardziej prestiżową Grand Prix sezonu. Emocje może nie był tak wysokie jak podczas wczorajszych kwalifikacji, ale końcówka z pewnością przyśpieszyła bicie serca wielu fanów.

Spokojny start

Start o dziwo przebiegł na wyraz spokojnie i cała stawka spokojnie przejechała przez pierwszy zakręt oraz całe pierwsze okrążenie. Jedyna zmiana pozycji nastąpiła w środku stawki, gdzie Hamilton przeskoczył przed Stoffela Vandoorne'a, a Kevin Magnussen wskoczył do czołowej dziesiątki. Po pierwszym kółku do boksów zjechali Pascal Wehrlein i Jenson Button. Ostatecznie taka taktyka nie przyniosła żadnych efektów poza karą dla kierowcy Saubera, za niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska.

Tegoroczny początek Grad Prix Moanko niestety zdecydowanie nie przejdzie do historii jako klasyk. Początek wyścigu przez kilkanaście okrążeń był jedną wielką paradą kierowców, jednak mimo wszystko oglądanie tegorocznych samochodów na ciasnych ulicach Księstwa robiło dużo wrażenie. Na 17 kółku swoją przygodę z wyścigiem zakończył Nico Hulkenberg z powodu awarii skrzyni biegów. Niemiec zatrzymał się jednak w bezpiecznym miejscu i skończyło się jedynie na żółtych flagach.

Postoje

Na tym samym okrążeniu Sergio Perez musiał zjechać do mechaników po nowe przednie skrzydło, a przy okazji wymieniono mu opony na supermiękkie. Kolejne postoje rozpoczęły się na 32 okrążeniu, gdy podciąć Bottasa chciał Verstappen. Niestety dla Holendra zmiana opon w jego samochodzie trwałą zbyt długo i nie udało się pokonać Fina. Chwilę później zjechał do boksów Raikkonen, co jak się okazało nie było do końca fortunną decyzją.

W tym czasie na torze został Ricciardo i dzięki kilku bardzo mocnym okrążeniom udało mu się wskoczyć na trzecie miejsce po postoju. Bardzo nie wybrednie taki rozwój sytuacji skomentował przez radio Verstappen. Vettel zjechał jeszcze później i na 40 kółku wyjechał na pozycji lidera, przed Kimim Raikkonenem. Postoje wykorzystał również Stoffel Vandoorne, który plasował się na dziesiątej pozycji po zmianie opon, jednak najwięcej zyskał Hamilton, który wbił się na siódme miejsce.

Kraksa Wehrleina i Buttona

Po postojach w pogoń za rywalami poszli Verstappen i Hamilton. Trwała ona do momentu, gdy Pascala WEhrleina przed wjazdem do tunelu próbował wyprzedzić Jenson Button. Anglik wcisnął się po wewnętrznej Niemca, jednak ten zamknął drzwi i zahaczył o bolid Anglika, przez co Saubera mocno podbiło na bandę. Nieszczęśliwie dla młodego kierowcy, bolid stanął na boku i przez chwilę sytuacja wyglądała na dramatyczną, gdyż głowa kierowcy znajdowała się po stronie bandy. Na szczęście przez radio Wehrlein poinformował, iż wszystko z nim w porządku.

Jeszcze podczas neutralizacji doszło do dziwnego incydentu, gdyż w pierwszym zakręcie w bandę wjechał Marcus Ericsson. Już po zjeździe samochodu bezpieczeństwa identycznie rozbił się Vandoorne po ataku Pereza, zaprzepaszczając tym samym szansę na pierwsze punkty w tym sezonie dla McLarena. Pereza tymczasem chwilę później wyprzedził Kwiat. Meksykanin zdecydowanie nie był tym faktem pocieszony i zaciekle atakował Rosjanina. Doprowadziło to do kraksy w zakręcie Rascase, co zakończyło zawody Kwiata, a Perez musiał zjechać do mechaników, kończąc tym samym zawody na ostatnim miejscu.

W końcówce doszło jeszcze do ciekawej walki pomiędzy kierowcami Red Bulla i Bottasem, jednak nie doszło do zmiany pozycji. Również Hamilton przestał naciskać na ostatnim kółku, gdyż stwierdził, że wyprzedzanie na tym torze jednak nie jest możliwe. W międzyczasie do garażu zjechał Stroll kończąc tym samym słaby weekend. Ogólnie wyścig w Monako końcówką starał się nadrobić sporą nudę z początku zawodów, co poniekąd się udało. Najważniejsze jednak, że Pascal jest cały i zdrowy, a Formuła 1 może spokojnie zmierzać na kolejne rundy pasjonującej walki o mistrzostwo świata. Dziś triumfował Vettel, jednak Hamilton z pewnością nie złoży broni.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,39 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
tommy123, 29.05.2017 22:48[!]
Koledzy moderatorzy mamy poniedzialek zaraz 23, a w GPM brak wynikow ?? Historia sie powtarza, jak macie nawal pracy proponuje podzielic sie obowiazkami😊
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca