F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201728 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:12,395--23
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,7400,3450,34526
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:12,8300,4350,09029
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:12,9400,5450,11027
5.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,2300,8350,29027
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:13,3920,9970,16224
7.55Carlos SainzToro Rosso STR121:13,4001,0050,00827
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:13,5631,1680,16323
9.20Kevin MagnussenHaas VF-171:13,5961,2010,03321
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:13,8051,4100,20921
11.11Sergio PerezForce India VJM101:13,9361,5410,13123
12.22Jenson ButtonMcLaren MCL321:13,9761,5810,04026
13.31Esteban OconForce India VJM101:14,0721,6770,09621
14.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0721,6770,00028
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,2831,8880,21124
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,5472,1520,26423
17.18Lance StrollWilliams FW401:14,6752,2800,12835
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,1642,7690,48925
19.94Pascal WehrleinSauber C361:15,2912,8960,12729
20.9Marcus EricssonSauber C361:15,8633,4680,57226
107% najlepszego czasu: 1:17,463

Weekend w Monako jak wiedzą kibice jest wyjątkowy pod wieloma względami. Jednym z nich jest to, że pierwsze treningi odbywają się w czwartek, przez co do soboty sytuacja na torze może się diametralnie zmienić. Dlatego też nikt nie czekał na początku trzeciego treningu ze sprawdzeniem, czy bolidy zachowują się odpowiednio po wprowadzonych poprawkach.

Kolejną specyficzną dla Monako cechą jest fakt, że pierwsze czasy okrążeń nigdy nie są zbyt konkurencyjne. Kierowcy podkreślają, iż ważnym jest stopniowe nabieranie prędkości. Dlatego też pierwsze wyniki były na poziomie 1:15. Już kolejne kółka Bottasa były lepsze o niemal sekundę, a po kilku minutach Kimi Raikkonen zszedł do poziomu 1:13.

Nie obywało się bez pomniejszych kłopotów, jak zblokowane koła Grosjeana w Mirabeau, jednak obyło się bez kontaktu z barierami. Tymczasem jako pierwszy w trzecim treningu poniżej granicy 1:13 zszedł Sebastian Vettel, wykręcając wynik 1:12,890. Bardzo późno na torze pojawił się Ricciardo, gdyż dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia sesji. Jednak te problemy były niczym w porównaniu do tego czego dowiedzieliśmy się z garażu McLarena. W bolidzie Buttona doszło do kolejnej awarii jednostki napędowej, co poskutkuje karą przesunięcia o 15 pozycji na starcie.

Co ciekawe, po pierwszych przejazdach Mercedes dalej tracił do Ferrari, Hamilton 0,3 sekundy, a przed Bottasem meldowali się zarówno kierowcy Red Bulla, jak i Daniił Kwiat. Jednak już na kolejnym przejeździe czasy ponownie się poprawiły. Pierwszy dokonał tego Verstappen, który wskoczył za Vettela i tracił zaledwie 0,050 sekundy. Niemiec odpowiedział czasem lepszym o 0,3 sekundy, z którego urwał jeszcze kolejne dziesiątki sekundy i kolejna granica, tym razem 1:12 zbliżała się nieubłaganie.

Na 8 minut przed końcem treningu swój chrzest przeszedł Esteban Ocon. Kierowca Force India rozbił się w sekcji basenu. Uszkodzenia samochodu były dość spore, ale porządkowi jak zwykle szybko uporali się z uprzątnięciem rozbitej maszyny. W tym czasie na trasie panowała wirtualna neutralizacja. Jeszcze do jednego wyjazdu poza tor doszło w samej końcówce sesji, gdy Ricciardo zatrzymał bolid w zakręcie St Devote.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 27.05.2017 12:15[!]
Ferrari murowanym kandydatem do Pole Position. Jeśli chodzi o Mercedesa, to mimo lepszego wyniku niż w drugim treningu ciężko jest określić jaka jest ich forma przed czasówką. Liczę jednak na emocjonujące kwalifikacje.
derwisz, 27.05.2017 12:33[!]
Niedobre wiadomości dla kibica HAM. Vettel na czele :(
Kamikadze2000, 27.05.2017 12:49[!]
Oby tylko to chrzanione VSC znowu nie "czerwonym" zwycięstwa. :)) Pora nowego gracza. FORZA FERRARI !!!:))
marios76, 27.05.2017 13:42[!]
@Kamikadze2000 Ale musisz tego Hamiltona nie lubic:) Vettel PP a Lewis wygra i chyba sraczki dostaniesz? ;)

A dziadek- emeryt pogodzil wszystkich! :D
tcx, 28.05.2017 00:58[!]
@Kamikadze2000 teraz to "FORZA FERRARI". Jak RB wygrywał, to im kibicowałeś. W zeszłym roku pewnie Mercedesowi.
To się nazywa "kibic sukcesu".
Ja tam od zawsze jestem emocjonalnie związany z Ferrari i śmieszy mnie to, jak się im ostatnio namnożyło fanów.
marios76, 28.05.2017 09:00[!]
@tcx W zeszłym roku kibicowal Rosbergowi :D
Co do Ferrari, to bardzo ich lubiłem, za czasów Bergera i Alesiego. Jak przeszli do Benettona i trafiłdo nich ten Niemiecki skandalista , a jeszcze zrobili sobie pięć lat monopolu na zwycięstwa , tez za zbyt częstymi afera miTO . To ich sobie odpuściłem. Następną fajną parą kierowców czerwonych byli Massa i Raikkonen. Dałossię ich oglądać z Alonso, ale Vettelowi nie kibicuje. Niby taki mistrz, taki szybki, taka przewaga nad Kimim w kwalifikacjach w tym sezonie, a uległ mu na najbardziej technicznym z torów. Taki pożyczek w nos ;) Chciałbym ddziś zwycięstwa starego dobrego Icemana :)
krzychol2000, 28.05.2017 09:11[!]
@marios76 1994,1995 Ferrari z Bergerem i Alesim nie potrafiło dorównać walczącym o dominację Benettonowi i Williamsowi. O 1993 już nie wspomnę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca