F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201728 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

To, ze Monako przynosi czasami niespodziewane rozwiązania wiemy wszyscy. Jednak chyba nikt nie spodziewał się aż tak ciekawej i szalonej walki o pole position jak dzisiaj. Nikt też chyba nie spodziewał się ostatecznego zwycięzcy, gdyż to Kimi Raikkonen, pierwszy raz od 9 lat wyruszy z pole position.

Q1

Jak już wspominaliśmy, w Monako wiele rzeczy odbywa się zdecydowanie inaczej niż na innych torach. Tak też było w Q1, gdzie od razu niemal cała stawka wyjechała na tor, gdyż na ciasnym ulicznym torze ciężko jest dogrzać opony, przez co trzeba poświęcić na to więcej kółek. Tymczasem w garażu Force India trwały gorące prace nad przywróceniem bolidu Estebana Ocona do stanu używalności, po tym jak Francuz rozbił się w trzecim treningu. Ostatecznie wszystko się udało i Ocon mógł wyjechać do walki.

Faktycznie wykręcanie najszybszych okrążeń trwały nieco dłużej i zawodnicy przejeżdżali po kilka kółek. Co ciekawe po pierwszym rozdaniu na czele mieliśmy Verstappena, a tuż za nim Vettela i Raikkonena. Bottas był dopiero piąty, a Hamilton narzekający na przegrzewanie się samochodu tracił do ówczesnego lidera ponad pół sekundy. Pierwszą ofiarą trudnego toru był Grosjeean, który ponownie dzisiaj popełnił błąd w zakręcie Mirabeau, gdzie obrócił swoją maszynę.

Pewniakami do odpadnięcia po treningach byłi kierowcy Saubera i tak też się stało. Niestety ponownie nie zaskoczyli Stroll i Palmer, który również zakończyli zmagania na Q1. Niestety Ocon nie był w stanie odzyskać tempa po porannym wypadku i był piątym pechowcem pierwszej części czasówki.

Q2

W drugiej części dzisiejszych kwalifikacji od razu z bardzo dobrymi czasami meldowali się kierowcy Ferrari, a z drugiej strony zawodnicy Mercedesa w dalszym ciągu zmagali się z brakiem przyczepności. Najbardziej widoczne były problemy Hamiltona, który nieomal się rozbił przy kasynie. Po kolejnych okrążeniach Anglik plasował się na 13 miejscu i donosił mechanikom, iż jego samochodem nie da się jechać.

Niesamowicie dobrze jak na możliwości McLarena pojechał Vandoorne, który wskoczył na szóste miejsce ze stratą niecałych 0,5 sekundy do Raikkonena, który tymczasem był o 0,008 przed Verstappenem. Zwiastowało to bardzo zaciętą walkę o pole position. Tymczasem na drugim przejeździe niesamowicie wysoko poprzeczkę ustawił Raikkonen notując wynik 1:12,231.

Do niezwykle niecodziennych obrazków doszło w końcówce Q2, gdyż o przejście do czołowej dziesiątki musiał walczyć Lewis Hamilton. Nikt do końca nie dowierzał w to co widział, a Hamilton ciągle narzekał na przyczepność. Ostatecznie jego kwalifikacje pogrzebał Stoffel Vandoorne, który rozbił się w tym samym miejscu co rano Ocon. Belg przy okazji zaprzepaścił jedyny kwalifikacje, gdzie w tym roku mógł powalczyć McLaren. Tym samym Hamilton sensacyjnie nie przeszedł do Q3 i wściekły powrócił do garażu. Oprócz mistrza świata z dalszej rywalizacji odpadli: Kwiat, Hulkenberg, Magnusen i Massa.

Q3

Walkę o pole position w tych szalonych kwalifikacjach rozpoczął Carlos Sainz. Za to Kimi Raikkonen już na pierwszym mierzonym kółku wykręcił czas 1:12,296, co mogło dziwić, biorąc pod uwagę, że Fin w tym sezonie nie prezentuje mistrzowskiej formy. Reszta stawki nie zdecydowała się od razu na walkę o najlepsze wyniki i zjechała po świeże opony.

Walka faktycznie była niezwykle zacięta, Raikkonen jechał jak w transie. Fin jeszcze dwa razy poprawił swój wynik i Sebastian Vettel zameldował się z niewielką stratą, ale jednak za mistrzem świata z 2007 roku. Na trzecim miejscu, również z niewielką stratą plasował się Bottas, a obok Mercedesa w drugim rzędzie ustawi się jutro Max Verstappen. Dalej ruszy Ricciardo, Sainz, Perez i Grosjean. Button poza awansem do Q3 nie był w stanie już wyżej awansować, a Vandoorne mógł oglądać wszystko jedynie z perspektywy garażu.

Tym samym pozycję startowe w jutrzejszym wyścigu zdecydowanie szykują nam bardzo ciekawe zawody, nawet pomimo faktu jak ciężko wyprzedza się na ulicach Monte Carlo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
al_bundy_tm, 27.05.2017 15:14[!]
Brawo Kimi Raikkonen! Król jest tylko jeden, ale "King of Spa" niczym Michael Schumacher na tym samym, najtrudniejszym torze udowodnił co J. R. R. Tolkien miał na myśli pisząc swój "Powrót Króla"
Chłodny, 27.05.2017 15:16[!]
Brawo Kimi, po tylu latach się udało. btw. kapitalne zdjęcie
mbwrobel, 27.05.2017 15:39[!]
To "Moanko", to jakiś nowy tor? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca