F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,809--36
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:14,0070,1980,19828
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:14,0460,2370,03921
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:14,2300,4210,18428
5.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5780,7690,34834
6.31Esteban OconForce India VJM101:14,7850,9760,20735
7.33Max VerstappenRed Bull RB131:14,8611,0520,07619
8.19Felipe MassaWilliams FW401:15,1061,2970,24531
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,4411,6320,33523
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:15,6581,8490,21726
11.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,9432,1340,28529
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:16,2332,4240,29025
13.18Lance StrollWilliams FW401:16,3132,5040,08036
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:16,3452,5360,03218
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:16,4732,6640,12827
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:16,5212,7120,04813
17.9Marcus EricssonSauber C361:16,8052,9960,28424
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:17,0043,1950,19926
19.94Pascal WehrleinSauber C361:17,6063,7970,60228
20.55Carlos SainzToro Rosso STR12---1
107% najlepszego czasu: 1:18,976

Pierwszy trening w Kanadzie niemal zawsze nie jest optymalnym czasem na pracę nad ustawieniami i osiągami. Jest to obiekt uliczny, więc na początku zmagań oznacza to, iż przyczepność jest niemal zerowa. Dlatego też przyszło nam czekać dość długo na pierwsze czasy, które również nie były zbyt konkurencyjne. W pierwszych kilkunastu minutach zespól skupił się na sprawdzaniu poprawek i wyczuwaniu opon przywiezionych.

To, że tor jest śliski potwierdził Kimi Raikkonen, który wykręcił mały piruet, choć nie uszkodził samochodu i mógł kontynuować jazdę. Również Sebastian Vettel zaliczył podobną przygodę chwilę później. Tymczasem po 30 minutach na czele tabeli znajdował się Raikkonen z czasem 1:15,089. Na swoim koncie wyniku nie mieli jeszcze kierowcy McLarena, choć większość przejazdów dopiero co się rozpoczynała.

Czas Ferrari nieco poprawił Mercedes, jednak na supermiękkich oponach, w przeciwieństwie do ultramiękkich Ferrari. Część stawki jeździła jeszcze na miękkich oponach, jednak nie będzie ona zbyt popularna w dalszej części weekendu. Po krótkiej przerwie w przejazdach, poświęconej na oddanie pierwszej mieszanki opon, Bottas poprawił swój czas o ponad pół sekundy i wykręcił 1:14,374 na ultramiękkiej mieszance.

Na kolejnych kółkach fioletowe opony Pirelli pozwalały na dalszą szybką jazdę, a Bottas zbliżył się do pokonania granicy 1:14. Tymczasem standardowo w garażu McLarena nie mogło się obejść bez problemów, na 25 minut przed końcem sesji Alonso nie miał na swoim koncie czasu. Biorąc pod uwagę, iż rozmawiał z nim szef Hondy, można się było domyślić co uległo awarii. Ostatecznie Hiszpan pojawił się na torze 20 minut przed końcem treningu.

W czele tabeli Vettel wskoczył na drugie miejsce i tracił do Bottasa 0,2 sekundy. co ciekawe za plecami ekip walczących o tegoroczny tytuł znajdowało się Force India. Na czoło stawki ostatecznie wskoczył Hamilton, przełamując granicę 1:14 wynikiem 1:13,809. W tym czasie przygoda Alonso na torze dobiegła końca, zaledwie po kilku kółkach ponownie doszło do awarii jednostki napędowej. Zespół polecił swojemu kierowcy natychmiastowe zatrzymanie na poboczu toru.

Sporych problemów doświadczało również Toro Rosso po stronie garażu Carlosa Sainza. Hiszpan nie przejechał ani jednego mierzonego kółka w pierwszym treningu i niestety musiał spisać go na straty. Do końca sesji na czele tabeli pozostał Hamilton i to on mógł się pochwalić najlepszym czasem na rozpoczęcie weekendu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 09.06.2017 17:36[!]
Honda nie zawodzi - miała się zepsuć to się zepsuła
bartoszcze, 09.06.2017 18:39[!]
Brakuje w tej tabeli informacji o oponach, oj brakuje.
lukaas67, 09.06.2017 20:59[!]
@bartoszcze Racja. Dziwne że do tej pory, nie ma takiej informacjj. 10 lat minelo, od wojny oponiarskiej? i nadal stary sposob przedstawiania rodzaju opon.

Alonso to zarzyna silniki hondy, dlatego jest tak a nie inaczej. tak jak Hamilton w poprzednim sezonie ;)
RY2N, 09.06.2017 21:07[!]
@lukaas67
Alonso prawdopodobnie za długo i za mocno naciska pedał gazu
- dlatego musiał z nim rozmawiać sam szef Hondy
lukaas67, 09.06.2017 21:16[!]
@RY2N Ogólnie porażka, na tym poziomie nie umie gazu naciskać. W dodatku cala wine zwala na biedna honde ;)
bartoszcze, 09.06.2017 21:49[!]
@lukaas67
Zazwyczaj nie rusza, ale akurat w tej sesji był duży rozrzut w doborze, dlatego same czasy zaciemniają obraz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca