F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:12,572--20
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,8640,2920,29219
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:12,9260,3540,06222
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:12,9650,3930,03922
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,2100,6380,24524
6.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:13,4930,9210,28320
7.19Felipe MassaWilliams FW401:13,5270,9550,03422
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:13,5450,9730,01835
9.31Esteban OconForce India VJM101:13,6351,0630,09026
10.55Carlos SainzToro Rosso STR121:13,6671,0950,03222
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:13,7881,2160,12123
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:13,8851,3130,09718
13.11Sergio PerezForce India VJM101:13,9561,3840,07127
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:13,9941,4220,03819
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:14,1021,5300,10822
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:14,2281,6560,12622
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,3921,8200,16418
18.18Lance StrollWilliams FW401:14,4091,8370,01725
19.9Marcus EricssonSauber C361:14,8832,3110,47425
20.94Pascal WehrleinSauber C361:14,9652,3930,08225
107% najlepszego czasu: 1:17,652



Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie finałowego treningu przed Grand Prix Kanady. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełnili Kimi Raikkonen oraz Lewis Hamilton.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Ferrari: Vettel i Raikkonen. Z wyjazdem na tor nie zwlekał także Fernando Alosno, który po piątkowych problemach z układem hydraulicznym od samego początku pomagał McLarenowi w ocenie właściwości aerodynamicznych bolidu MCL32.

Siedem minut po rozpoczęciu sesji Daniel Ricciardo z Red Bulla ukończył pomiarowe okrążenie uzyskując czas 1:16,784s na ultramiękkiej mieszance. Na kolejnym kółku Australijczyk poprawił się na 1:15,472s. W tym samym czasie ponad połowa stawki nie miała jeszcze na koncie ani jednego instalacyjnego okrążenia.

Po kwadransie na pozycję lidera przesunął się Vettel, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:14,533s osiągnięty na "fioletowych" Pirelli PZero. Esteban Ocon narzekał z kolei na problemy z dogrzaniem ogumienia, co potwierdził spory uślizg tylnej osi podczas pokonywania ostatniej szykany.

W międzyczasie narzekający na ruch na torze Vettel stopniowo podnosił poprzeczkę osiągając poziom 1:13,766s. Na drugim miejscu plasował się wspomniany wcześniej Ricciardo, a na trzecim Carlos Sainz. Nieco gorzej początek treningu wyglądał z perspektywy Kimiego Raikkonena, który pytał swoich inżynierów o możliwość powrotu do ustawień bolidu stosowanych podczas piątkowych sesji. Po pierwszych szybkich kółkach reprezentanci Mercedesa: Hamilton i Bottas, wskoczyli odpowiednio na drugą i trzecią lokatę. W obu W08 znajdowało się ogumienie wykonane z supermiękkiej mieszanki.

Na kolejnych okrążeniach Hamiltonowi udało się nieznacznie podkręcić tempo, a jego strata do Vettela zmalała do nieco ponad 0,5s. W międzyczasie do czołowej dziesiątki awansował Alonso, korzystający już z ultramiękkich opon. Strata Hiszpana do lidera tabeli wynosiła jednak aż 1,5s.

Chwilę później dwukrotny mistrz świata wskoczył na P6, a Raikkonen zbliżył się do Vettela na 0,002s, trafiając na drugą lokatę. Niedługo później zespołowy partner Fina uzyskał najlepszy czas weekendu: 1:12,704s, a chwilę później poprawił się na 1:12,57s. Hamilton także osiągnął progres wykręcając osobiste rekordy w pierwszym i drugim sektorze. Kierowca ze Setevenage stracił jednak sporo czasu w S3.

Na samym dole tabeli znajdowali się zawodnicy Saubera – Pascal Wehrlein oraz Kevin Magnussen. Spośród kierowców, którzy zaliczyli okrążenia na ultramiękkim ogumieniu, najgorszym czasem legitymował się faworyt lokalnej publiczności – Lance Stroll, plasujący się tuż za plecami Stoffela Vandoorne'a. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę Hamilton zszedł poniżej poziomu 1m12s, ale nie awansował na drugie miejsce, przed Raikkonena.

Lider Mercedesa dopytywał się zespołu o to, w którym miejscu toru notuje największą stratę do Vettela. „Czy to ostatni zakręt?”„Nie do końca, ale ogólnie osiągi wyglądają w porządku. Strata pojawia się wciąż w trzecim sektorze” – usłyszał od swojego inżyniera.

Na sześć minut przed końcem sesji kierowcy Ferrari i Mercedesa znajdowali się w alei serwisowej. W środku stawki reprezentanci Force India przesunęli się na ósme i jedenaste miejsce. Verstappen i Ricciardo plasowali się na piątym i siódmym miejscu, rozdzieleni przez Nico Hulkenberga w Renault R.S.17. W samej końcówce przed Australijczyka z RBR wskoczył także Felipe Massa. Z kolei Palmer i Stroll nie poprawili swoich wyników i zakończyli sesję na piętnastym i osiemnastym miejscu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
borro, 10.06.2017 17:14[!]
Stroll i Palmer, co oni robią tu?
Dawać Kubicę!
krzychol2000, 10.06.2017 17:15[!]
Wiadome jest już to, że w kwalifikcjach będą się liczyć tylko Ferrari i Mercedes, ewentualnie Red Bull może coś skrobnąć. Cieszy też niezła forma Toro Rosso i Force India. Williams jakoś tak nijak. Różnica między Alonso a Vandoorne jest taka, że Alonso jezdzi agresywnie, a Vandoorne oszczędnie. Renault coraz mocniejsze.
derwisz, 10.06.2017 17:32[!]
Mercedes chyba daje ciała. Wyglada na to, że w tym sezonie Ferrari wygrywa wyścig technologiczny a Vettel znowu dzięki najlepszemu sprzetowi a nie umiejetnosciom zdobędzie kolejny tytuł, bo z emerytem Kimim to sobie poradzi,.
michal132, 10.06.2017 17:35[!]
a Kubica w trakcie treningu potwierdził że czeka na oferty z F1 :D
tazman, 10.06.2017 17:43[!]
@derwisz ha ha nie rozbrajaj mnie, to co jak Hamilton czy Blondi zdobywali tytuł to przypadkiem nie najlepszym sprzętem?? Samymi umiejętnościami się nie da (patrz Ferdek). Ogólnie śmieszą mnie hejterzy Ferrari i Seba, w końcu coś się dzieje a ci pierniczą farmazony..
mcracer1993, 10.06.2017 17:45[!]
Moim zdaniem to $troll i Palmer do wylotki - łatwiej będzie z tym drugim, bo on ma na razie 7 punktów karnych; bo Kanadyjczyk ma kasę tatusia, więc tutaj nic nie można zrobić. Natomiast Vettel wraca do lat 2010-2013, gdzie grzmocił rywali i robił z nimi co chciał.
Kamikadze2000, 10.06.2017 17:50[!]
Hejterzy Vettela znowu mają pożywkę, bo niby posiada najlepszy bolid. :P Ale oczywiście w ostatnich trzech latach mistrzem świata nie zostawał kierowca w najlepszym sprzęcie :P
kocpis, 10.06.2017 17:53[!]
A mówili że Palmer będzie dobrym kierowcą.
krzychol2000, 10.06.2017 18:08[!]
@Kamikadze2000 nie jestem hejterem Vettela, wręcz przeciwnie jak dla mnie jest to następca Schumachera. Głęboko wierzę w to że uda mu się zdobyć piąte mistrzostwo. FORZA FERRARI! Ten sezon trochę podobny do sezonu 1999.
@mcracer1993 Palmer nie nadaje się do F1, niech go zwolnią, zanim całkowicie skompromituje się przy Hulkenbergu. Może się bowiem okazać, że pod koniec sezonu Hulk zdobędzie pierwsze podium, a Palmer dalej bez punktu.
KamBrillant, 10.06.2017 18:10[!]
Coraz większe problemy Mercedesa.Co do Williamsa i Renault to widać że nie jest źle.
Oczywiście czasy Hulkenberga i Massy bo Palmer i $troll są...
A szkoda gadać
mcracer1993, 10.06.2017 18:44[!]
@krzychol2000 Spokojnie - wystarczy, że Palmer coś poważnego nabroi w kolejnych dwóch wyścigach, a 5 punktów karnych jest bardzo łatwo uzbierać; uwierzcie mi. Po za tym nie sądzę by Hulk w tym sezonie zgarnął pierwsze podium od 2011 roku dla Renatki (ostatni raz na podium był... były kolega zespołowy Kubicy, który zastąpił go po poważnym wypadku, czyli Nick Heidfeld, który stanął na podium w wyścigu FE w Berlinie) oraz pierwsze podium w karierze... ale paradoks. Hulk ma zdobyte Pole Position, a nie ma na koncie nawet miejsca na podium...
derwisz, 10.06.2017 18:55[!]
@tazman Vettel w odróżnieniu od Hamiltona sam dał argumenty by mocno powątpiewać w jego umiejętności. Riccardo bedac w RBR debiutantem zmiażdżył Vettela który był wówczas 4-krotnym mistrzem swiata.

Równiez porównanie jak Vettel i Alonso wypadali na tle Kimiego nie wystawia Niemcowi najlepszego świadectwa.
krzychol2000, 10.06.2017 19:05[!]
@mcracer1993 W przypadku takiego beztalencia jak Palmer na pewno łatwo będzie uzbierać 5 karniaków. Na razie tylko jedno 10 miejsce w qualu do GP Bahrajnu i 1 pkt. Dno i metr mułu.

A Hulkenberg jeszcze nie ma żadnego podium, bo od początku kariery nie może zyskać zaufania zadnego z czołowych zespołów. Dlatego liczę na to, że stopniowo Renault będzie poprawiać osiągi.
marios76, 10.06.2017 19:34[!]
BLOKADA W GPM!!!!!!
Ambrozya, 10.06.2017 19:37[!]
A może za rok Palmer do Sauber - Honda? :)
Gangster, 10.06.2017 19:42[!]
@krzychol2000
Jakoś Perez też nie trafił do czołowych zespołów a kilka razy stał na pudle. Tu raczej chodzi o brak szczęścia do wydarzeń na torze.
marios76, 10.06.2017 19:56[!]
Chyba pomylilem godziny... Wydawalo mi sie ze PP jest o 20 :(
mcracer1993, 10.06.2017 20:02[!]
@marios76 To mogę Ci powiedzieć, że Hamilton wręcz zmiótł konkurencję...
marios76, 10.06.2017 22:00[!]
@mcracer1993 Wyobraz sobie : ogladam P3 na zywo, i jade do pracy, swiadom, ze o 20 jest PP. Koncze okolo 19:30 klikam w telefonie w GPM - blokada:/ Pisze komentarz i do domu- bo blisko bylem. Przyjezdzam i zamiast tv, to robie wpis ktory usunalem i sprawdzam podana godzine kwalifikacji :/ Wlaczam eleven i widze Q3 8 minut do konca. Dobrze, ze nic ciezkiego pod reka nie mialem. Nawet nie ma co tlumaczyc co bym zmienil, ale Monaco i Kanada to dwie rozne bajki. Na razie poszlo 3pkt za PP, dalej tez nie bedzie ciekawie ...

@Ambrozya Zeby mial strate -1lap na samym PP ? :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca