F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]


Lewis Hamilton z Mercedesa wywalczył pole position do wyścigu o Grand Prix Kanady, pokonując Sebastiana Vettela. W drugiej linii swoje bolidy ustawią w niedzielę Bottas i Raikkonen.

Q1

Jako pierwsi aleję serwisową opuścili kierowcy Toro Rosso. W ślad za nimi poszło wielu innych kierowców. Wszyscy prócz Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena pokonywali pierwsze pomiarowe kółka na ultramiękkim ogumieniu. Sainz ukończył pomiarowe okrążenie uzyskując czas 1:14,785s. Na drugim miejscu znajdował się Kwiat, a dalej duet Toro Rosso: Grosjean i Magnussen.

Po pięciu minutach na pozycję lidera wysunął się Kimi Raikkonen, który popisał się rezultatem o 0,2s lepszym od zespołowego partnera, Vettela. Podczas gdy Ocon narzekał na olbrzymi ruch kierowców na torze, Alonso wskoczył niespodziewanie na trzecią lokatę, ze stratą 0,5s. Hiszpan miał jednak w swoim bolidzie najbardziej miękkie, "fioletowe" Pirelli PZero. Na tym samym rodzaju ogumienia Q1 rozpoczęli zawodnicy Srebrnych Strzał.

Najpierw na pierwsza lokatę z czasem 1:12,864s wysunął się Bottas, a następnie rekordowym wynikiem sesji popisał się Hamilton: 1:12,692s. Bottas nie odpuszczał i po chwili przebił rezultat trzykrotnego mistrza świata o tylko 0,007s. Tymczasem z tyłu stawki Vandoorne odnotował progres spychając poza premiowaną awansem do Q2 grupę Lacne'a Strolla. Po tym jak solidne kółko przejechał Palmer, Belg ponownie zbliżył się do "czerwonej strefy".

Na około trzy minuty przed końcem Q1 Wehrlein obrócił swój bolid po lekkim wyjeździe na trawiaste pobocze, powodując wywieszenie żółtych flag w okolicach pierwszego zakrętu. Ostatecznie z kwalifikacjami na etapie Q1 pożegnali się Vandoorne, Stroll, Magnussen, Ericsson oraz Wehrlein.

Q2

Natychmiast po starcie drugiego bloku czasówki na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Jedynym kierowcą, który opóźnił wyjazd z alei serwisowej był Fernando Alonso. Tym razem w absolutnie powszechnym użytku znajdowały się już ultramiękkie opony. Hamilton rozpoczął przejazd od uzyskania czasu 1:12,496s. Na drugim miejscu znalazł się Bottas, ze stratą niespełna 0,1s. Krótko po tym duet Mercedesa rozdzielił Raikkonen, a Vettel przesunął się na P4.

Niemiec zaliczył potężny uślizg tylnej osi na wyjeździe z pierwszej szykany. „Straciłem kontrolę nad bolidem” – stwierdził w rozmowie ze swoim inżynierem. W pierwszym zakręcie swój bolid obrócił tymczasem Carlos Sainz, który narzekał na "koszmarny", wzmożony ruch kierowców na torze. Kilka chwil po tym na piąte i szóste miejsce awansowali Ricciardo i Verstappen. Za parą Red Bulla czołową dziesiątkę Felipe Massa, Sergio Perez, Esteban Ocon i Nico Hulkenberg.

Podczas gdy większość kierowców powróciła do garażów przygotowując się do drugiego przejazdu, Alonso zgłosił McLarenowi, że ma do dyspozycji mniejszą moc jednostki napędowej niż w trakcie Q1. Hiszpan zajmował trzynaste miejsce, za Kwiatem i Sainzem, ale przed Palmerem oraz Grosjeanem.

W decydujących momentach Q2 Alonso wzniósł się na wyżyny swoich możliwości poprawiając czas i wskakując na dwunastą pozycję. O lepszy czas nie mógł powalczyć Kwiat, który powolnym tempem kierował się do alei serwisowej zgłaszając przebicie prawej tylnej opony. Powtórki pokazały, że doszło do tego po otarciu się o ścianę na wyjeździe z drugiej szykany. Po jednym niewielkim przetasowaniu strefa spadkowa prezentowała się następująco: Kwiat, Alonso, Sainz, Grosejan i Palmer.

Q3

Tuż po zasięgnięciu czerwonego światła na wyjeździe z alei serwisowej do pracy przystąpili Vettel, Hulkenberg i Hamilton. Vettel otworzył rywalizację w Q3 ustanowieniem czasu na poziomie 1:12,423s. Tuż po tym Hamilton odpowiedział jednak w dominującym stylu wynikiem 1:11,791s – nowym najszybszym okrążeniem kwalifikacyjnym na torze w Montrealu.

Po chwili z drugiego miejsca zepchnął Vettela Bottas, legitymujący się wynikiem 1:12,177s. Ostatecznie po pierwszych przejazdach przed Niemcem znalazł się także jego zespołowy partner z Ferrari – Kimi Raikkonen. Hamilton rozpoczął kolejne kółko uzyskując rekord pierwszego sektora, ale zwolnił tempo po pokonaniu nawrotu przed długą prostą.

Vettel nie zwalniał jednak tempa i zbliżył się do Hamiltona na zaledwie 0,004s. Na piątym i szóstym miejscu tradycyjnie znajdowali się kierowcy Red Bulla: Verstappen przed Ricciardo, przed Massą, Perezem, Oconem i Hulkenbergiem. Hamilton odpowiedział jednak nowym rekordem: 1:11,459s, przypieczętowując zdobycie pole position do niedzielnego wyścigu. Vettel zapewnił sobie niewielki progres, ale wciąż jego strata do Brytyjczyka utrzymywała się na poziomie 0,3s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 11.06.2017 17:38[!]
@lukaas67 - "mondry" to był celowy zabieg. ;) Tu akurat nie było celu dołożenia Hamiltonowi, tylko fakt. Merc ma patent na quala i ten tor jest Hamiltona. Niczym Red Bull Racing z dmuchanym dyfuzorem mają możliwość spalania oleju. Pzdr :P

@marios76 - nie snuje teorii. A co do przewagi Ferrari... raczej jej nie ma. Ich przewaga to lepsze zarządzanie ogumieniem. Czystą szybkość Merc ma jednak lepszą. Ale to mohe zdanie. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca