F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201725 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,520 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,485 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB131:44,410--19
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:44,8800,4700,47022
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:44,9670,5570,08720
4.11Sergio PerezForce India VJM101:45,3980,9880,43116
5.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:45,4971,0870,09916
6.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:45,7371,3270,24019
7.31Esteban OconForce India VJM101:45,7521,3420,01524
8.19Felipe MassaWilliams FW401:45,9681,5580,21625
9.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:46,0001,5900,03218
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:46,6172,2070,61711
11.18Lance StrollWilliams FW401:46,6492,2390,03228
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:46,7212,3110,07223
13.8Romain GrosjeanHaas VF-171:46,8372,4270,11622
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:47,2172,8070,38021
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:47,4463,0360,22922
16.55Carlos SainzToro Rosso STR121:47,5013,0910,05513
17.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:47,5513,1410,05020
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:48,5254,1150,97415
19.94Pascal WehrleinSauber C361:49,0484,6380,52319
20.9Marcus EricssonSauber C361:49,9375,5270,88921
107% najlepszego czasu: 1:51,719



Max Verstappen uzyskał najlepszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Azerbejdżanu. W bezpośrednim sąsiedztwie Holendra znaleźli się Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel.

Punktualnie o trzynastej czasu lokalnego kierowcy F1 rozpoczęli wyjazdy na pierwsze okrążenia instalacyjne. W bolidach Stoffela Vandoorne'a, Sergio Pereza i Maxa Verstappena od samego początku znajdowały się urządzenia służące do badania przepływu powietrza. Po trzech minutach na torze zameldowało się już piętnastu z dwudziestu zawodników, a Lance Stroll z Williamsa zgłaszał swemu inżynierowi dziwną pracę pedału hamulca.

U progu sesji Pirelli zwracało uwagę na wymagające warunki panujące na torze: nawierzchnia była śliska, a silne podmuchy wiatru nanosiły na asfalt pył i odłamki. Krótko po solidnym zblokowaniu kół na dojeździe do siódmego zakrętu, Romain Grosjean ustanowił pierwszy rezultat dnia: 1:52,952s. W samochodzie Francuza znajdowały się opony wykonane z miękkiej mieszanki. Po chwili na pierwsze miejsce tabeli wskoczył drugi z reprezentantów Haasa – Kevin Magnussen, który chwilę później ustąpił miejsca Felipe Massie (1:48,002s).

Po krótkiej wizycie w alei serwisowej Stroll powrócił do jazdy, ale pierwsze okrążenia pokonywał w dość zachowawczym tempie, około 6 sekund wolniej od zespołowego kolegi z Williamsa. Ten z kolei podniósł poprzeczkę, schodząc do poziomu 1:46,907s. Za doświadczonym zawodnikiem z Sao Paulo, który chwilę później niegroźnie obrócił swój bolid w pierwszym zakręcie, znajdowali się Grosjean, Magnussen i Sebastian Vettel. Niemiec również stracił przez chwilę kontrolę nad swym Ferrari SF70H, ślizgając się po tarkach umiejscowionych na wyjściu z T16.

Podczas gdy czterokrotny mistrz świata krok po kroku zmniejszał dystans czasowy dzielący go od Massy, Jolyon Palmer przestrzelił dohamowanie do otwierającego okrążenie wirażu, ratując się wyjazdem na asfaltowe pobocze. Po 30 minutach zajęć Verstappen awansował na drugie miejsce, po okrążeniu pokonanym na pośredniej mieszance. Kilka chwil później na pierwszym miejscu znajdował się już Perez z wynikiem 1:46,295s, wypracowanym na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero. Niemal w tym samym momencie swój bolid obrócił w jedenastym zakręcie Valtteri Bottas, po utracie kontroli nad tylną osią.

W dużo pewniejszy sposób swojego Mercedesa prowadził Lewis Hamilton, który wkrótce objął P1 z czasem 1:45,497s. W międzyczasie Fernando Alonso, używający już supermiękkich opon, odnotował wynik o blisko trzy sekundy słabszy od Brytyjczyka. Po czterdziestu minutach treningu na torze zapanowała cisza, związana z koniecznością przekazania Pirelli pierwszych kompletów ogumienia i przekazania informacji z początkowych przejazdów.

Po pięciominutowej przerwie do pracy powrócili Grosjean oraz Carlos Sainz. W tym samym czasie w garażu Toro Rosso mechanicy uwijali się wokół bolidu Daniiła Kwiata. Niedługo przed godziną czternastą czasu lokalnego swój osobisty rekord poprawił Nico Hulkenberg, wspinając się tym samym do czołowej dziesiątki. Progres wypracował też Verstappen – z rezultatem 1:49,409s na supermiękkim ogumieniu został nowym liderem tabeli. Wkrótce Holender popisał się jeszcze lepszym wynikiem: 1:44,762s. Na trzecim miejscu znalazł się Bottas, z około sekundową stratą do młodego kierowcy Red Bulla.

Na starcie ostatnich trzydziestu minut sesji Ericsson donosił o bardzo niskiej mocy podczas pokonywania zakrętów, a Verstappen i Palmer zaliczyli kolejne wyjazdy poza tor w pierwszym zakręcie. Chwilę później jednak sensacyjny zwycięzca GP Hiszpanii z 2016 ustanowił kolejny rekord dnia – tym razem 1:44,410s. W tym samym momencie Kimi Raikkonen niemal otarł się o ścianę przy piętnastym zakręcie, a Vettel skorzystał z drogi ewakuacyjnej w T8. Zawodnicy Ferrari plasowali się odpowiednio na siódmym i ósmym miejscu w tabeli.

Około dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag. Miało to związek z kraksą z udziałem Sergio Pereza, którego bolid pokonując ósmy zakręt (ciasną sekcję Starego Miasta) odbił się od krawężników i uderzył o barierę znajdującą się na zewnętrznej. Meksykanin opuścił wrak poważnie uszkodzonego samochodu o własnych siłach, machając do zgromadzonych w pobliżu kibiców.

Po ponad dziesięciominutowej przerwie, kierowcy otrzymali możliwość pokonania dwóch-trzech pomiarowych okrążeń, wieńczących poranne programy. W klasyfikacji zajęć nie doszło już jednak do żadnych większych zmian – Kwiat wykorzystał ostatnie chwile treningu na pokonanie pomiarowego kółka, awansując z ostatniego na dziesiąte miejsce. Z kolei Grosejan zmagał się z pracą hamulców.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
VJM02, 23.06.2017 14:09[!]
@krzychol2000 Trzecia opcja - to pierwszy trening i ich miarodajność jest porównywalna z wróżbitą Maciejem. Mimo wszystko w kontekście GPM, przydałby mi się dobry występ RBR. :D
Titheon, 23.06.2017 14:12[!]
Chyba sobie obejrzę FP2, bo wyniki pierwszego mnie trochę zaintrygowały. Zazwyczaj treningów nie oglądam, ale chyba Red Bull mnie do tego zachęcił ;)
syrius200, 23.06.2017 15:08[!]
Red Bule dyktują tępo w 1 treningu to doby znak na ten weekend
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca