F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201725 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,520 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,485 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Baku, 25 czerwca 2017 – Dramatyczna Grand Prix Azerbejdżanu stała pod znakiem licznych neutralizacji i długiego okresu czerwonej flagi w połowie wyścigu, by porządkowi mogli posprzątać tor z odłamków pozostałych po wcześniejszych incydentach.

To oznaczało, że można było zapomnieć o strategii jednego pit stopu dla wszystkich czołowych kierowców i zespoły musiały reagować na zmieniające się okoliczności. Prawie każdy zawodnik wykonał postój, który miał być jedynym, podczas neutralizacji na 13. okrążeniu. Jednak po przerwaniu wyścigu czerwoną flagą na 22. okrążeniu zespoły mogły dokonać ponownej zmiany ogumienia i dzięki temu zmagania zakończył liczący 29 rund sprint do flagi, w którym wszyscy korzystali z supermiękkiej mieszanki.

Zwycięsko z pełnych incydentów zmagań wyszedł Daniel Ricciardo z Red Bulla, a innym wyróżniającym się kierowcą był Valtteri Bottas z Mercedesa, który z ostatniego miejsca przebił się na drugie, używając supermiękkich opon przez większość dystansu.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„To był dramatyczny, pełny wydarzeń wyścig, w którym najlepszą strategią było reagowanie na wydarzenia, a nie podążanie za ustalonym wcześniej planem. Supermiękkie opony pokazały swoją wytrzymałość i osiągi, czego potwierdzeniem jest rekord okrążenia lepszy o ponad trzy sekundy od zeszłorocznego wyniku”.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA – Ericsson – 12
SUPERMIĘKKA – Ricciardo, Bottas, Stroll, Vettel, Hamilton, Ocon, Magnussen, Sainz, Alonso, Wehrlein, Ericsson – 29

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Strategia jednego pit stopu przestała być aktualna po wywieszeniu czerwonych flag. Gdyby nie to, większość kierowców miała poprzestać właśnie na jednym zjeździe, wykonanym podczas neutralizacji na 13. okrążeniu. Przy swobodnym wyborze opon na drugą część wyścigu wszyscy postawili na supermiękką mieszankę, praktycznie wcielając w życie strategię dwóch pit stopów. Ricciardo postąpił trochę inaczej: wystartował na supermiękkiej mieszance, założył miękką na szóstym okrążeniu podczas nieplanowanego zjazdu z powodów technicznych, wrócił na tor na 16. pozycji i po czerwonej fladze wrócił na mieszankę supermiękką.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca