F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201725 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,520 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,485 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): Moje najszybsze okrążenie w Montrealu było wyjątkowe, jednak te tutaj było jeszcze lepsze. Mój pierwszy przejazd w Q3 był bardzo dobry, jednak byłem zbyt chciwy w ostatnim zakręcie, zablokowałem koła i straciłem czas. Po czerwonej fladze presja była spora. Przez cały weekend miałem problem z rozgrzaniem samochodu w jednym okrążeniu, jednak stawką było wszystko i udało się. Valtteri również pojechał świetne okrążenie, więc gdy wjechałem na metę i widziałem, ze zdobyłem pole position, czułem się niesamowicie. Mieliśmy wczoraj problemy, jednak udało się wprowadzić sporo zmian w nocy. Wielkie dzięki dla zespołu, które został długo na torze, by przygotować samochód, wykonali fantastyczną robotę.

Valtteri Bottas (P2): Strata do pole position jest rozczarowująca. Wszystko dobrze wyglądało przed czerwoną flagą, jednak Lewis pojechał świetne okrążenie i moje nie wystarczyło. Ostatnie kółko w Q3 było pierwszym, kiedy spróbowaliśmy pojechać najszybciej już na pierwszym mierzonym okrążeniu. Jednak jestem dumny z całego zespołu, który pracował nad samochodem. W piątek byliśmy dość zagubieni, jednak dokonaliśmy pewnych zmian i wszystko się zmieniło. Mamy świetną pozycję startową i liczę na ciekawą walkę z Lewisem.

Toto Wolff, szef zespołu: To fantastyczne kwalifikacje po tym jak weekend nie rozpoczął się idealnie. Zespół wykonał świetną pracę i przygotował odpowiednio samochody. Planowaliśmy jeden długi przejazd w Q3, ponieważ to wyglądało na najlepsze podejście, więc po czerwonej fladze presja na kierowcach była dość znaczna. Obaj kierowcy spisali się bardz dobrze, Valtteri poprawił się, ale Lewis pojechał jeszcze lepiej. Jutro jednak czeka nas inna historia. Tempo wyścigowe jest pewną niewiadomą, gdyż wczorajsze sesje były dość chaotyczne, jednak jesteśmy na najlepszych pozycjach startowych. Musimy zaliczyć czysty start i wykorzystać wszystkie okazje.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P3): W trakcie tego weekendu podstawą dobrego wyniku jest optymalna praca opon. Dzisiaj mieliśmy z nią więcej problemów niż podczas poniedziałkowych jazd. Kiedy mieliśmy dobre warunki, bolid prowadził się znakomicie, ale odczucia płynące z jazdy zmieniały się tak naprawdę z okrążenia na okrążenie. Nie czułem się komfortowo wjeżdżając w pierwszy zakręt i nie mogłem naciskać tak mocno, jak było to konieczne – bardzo łatwo było popełnić błąd lub wpaść w poślizg. Trzecie miejsce nie jest katastrofą i jestem z niego zadowolony. Wydaje mi się, że było to dzisiaj nasze maksimum. W wyścigu mamy do przejechania więcej okrążeń, więc ogumienie powinno pracować lepiej. Pozytywnie oceniam nasze szanse na zbliżenie się do bezpośrednich rywali.

Sebastian Vettel (P4): Wynik jest w porządku, ale bez dwóch zdań nie jestem z niego całkowicie zadowolony. Nie mam żadnych wymówek, po prostu mogłem pojechać lepiej. Pod koniec czasówki nabrałem dobrego rytmu, ale nie wszystko poszło tak jak powinno. Nie byliśmy wystarczająco szybcy. Start czasówki był w moim wykonaniu dość powolny, później zacząłem przejmować kontrolę nad bolidem, ale Q3 nie było idealne. Musiałem zatrzymać samochód na wyjeździe z pit lane, gdy przerwano sesję, co doprowadziło do spadku temperatury ogumienia. Jutro wciąż mamy dobrą szansę na atak. Nasz bolid jest naprawdę szybki w warunkach wyścigowych i pokazaliśmy to wczoraj, podczas dłuższych przejazdów. Zobaczymy, co wydarzy się w niedzielę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P5): Jestem nieco rozczarowany piątym miejscem. Wiem, że mieliśmy dzisiaj dużo problemów, ale powinniśmy byli zakończyć tę sesję z trzecim wynikiem. Naprawdę dokonaliśmy postępów. Możecie dostrzec, że mamy do dyspozycji nieco więcej koni mechanicznych. To dobrze, ale zawsze chcesz lepszej mocy. W drugim sektorze, gdzie przeważają zakręty, liczyliśmy się w walce. Usterka z trzeciego treningu nie była idealna, ale w Q2 także walczyliśmy z problemami z silnikiem. W końcu podczas Q3, na moim ostatnim okrążeniu, gdy jechałem o 0,3s szybciej niż podczas ostatniego kółka, straciłem synchronizację skrzyni biegów. Szkoda. Nie powinno było do tego dojść.

Daniel Ricciardo (P10): Przejeżdżając przez szósty zakręt chciałem nabrać trochę więcej prędkości przed krótką prostą. Poczułem tylko, jak ucieka mi tył samochodu. Starałem się wybronić, ale było już po wszystkim. Trafiłem na ścianę i doszło do kontaktu – można teraz powiedzieć jedno: to na pewno nie była wina ściany! Sądziłem, że mamy szansę na awans do najlepszej trójki. Okazało się, że Mercedesy są tutaj bardzo szybkie. Być może w naszym zasięgu znaleźliby się kierowcy Ferrari. Ten tor potrafi dać ci w kość. Dzisiaj musiałem zadowolić się dziesiątym miejscem.

Christian Horner, szef zespołu: Po tak obiecujących sesjach treningowych, piąte i dziesiąte miejsce robi na nas małe wrażenie. Szkoda, że Max stracił trochę czasu w siódmym zakręcie a następnie przytrafiły mu się problemy z synchronizacją przekładni. Przekreśliły one jakiekolwiek szanse, na dokonanie postępów. Niestety Daniel zahaczył kołem o barierę, co wyeliminowało go z udziału w Q3. Liczyliśmy na coś więcej, ale startując z tych miejsc wciąż możemy pokusić się o konkurencyjny występ w wyścigu. Bez wątpienia czeka nas jutro bardzo emocjonujące Grand Prix.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P6): Jestem usatysfakcjonowany zdobyciem szóstego miejsca. Czerwona flaga w Q3 nie była pomocna, ponieważ miałem tylko jedno okrążenie na ustanowienie konkurencyjnego czasu. W normalnych warunkach wykonujemy okrążenie wyjazdowe, przygotowawcze, a dopiero później naciskamy na 100%, ale tym razem nie było na to czasu. Jestem zadowolony z naszego występu. Szybsze bolidy są nie tylko przed nami, ale i za nami, więc jutro czeka nas bardzo wyrównana walka. To uliczny obiekt, więc ważne będzie trzymanie się z dala od kłopotów i szybkie reagowanie na zmiany dokonujące się w trakcie rywalizacji.

Esteban Ocon (P7): To jak dotąd najlepsza pozycja kwalifikacyjna w mojej karierze w Formule 1. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak poszła nam dzisiejsza sesja. Na szybkim okrążeniu popełniłem niewielki błąd, który prawdopodobnie kosztował mnie jedną pozycję. Dzisiaj naciskaliśmy do granic możliwości – trzy razy otarłem się o ściany. Znajdujemy się w dobrej sytuacji przed jutrzejszym wyścigiem, ale wiemy, że może się zdarzyć wszystko. To ciasny, uliczny obiekt. Mocne pierwsze okrążenie będzie miało istotny wpływ na pozycję, chociaż później trzeba jeszcze dojechać do mety. Jesteśmy przekonani, że dysponujemy tempem umożliwiającym walkę o konkurencyjną pozycję.

Vijay Mallya, szef zespołu: Kolejny doskonały występ, który zapewnia nam dobrą sytuację przed wyścigiem. Bolid był szybki od początku pierwszego treningu, a później dokonywaliśmy z nim postępów przez wszystkie sesje. W kwalifikacjach nasi kierowcy dysponowali świetnie zbalansowaną konstrukcją. Charakterystyka tego toru gra na naszą korzyć. Trudno powiedzieć, jak poradzimy sobie w trakcie niedzielnych zmagań, ale wiele może się wydarzyć. Niezależnie od tego spróbujemy zapewnić szybkie reakcje i jak najlepsze zoptymalizowanie strategii, walcząc o dużą zdobycz punktową.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Lance Stroll (P8): To był udany dzień. Czułem się komfortowo i pewnie za kierownicą bolidu. Podoba mi się ten tor, a dzisiaj wszystko poszło tak, jak powinno. W Q3 zabrakło mi nieco tempa. Wydaje mi się, że stać nas było na trochę lepszy wynik, bo uzyskaliśmy czas o 0,4s gorszy od mojego najlepszego wyniku z Q2. Sądzę że było to związane ze spadkiem temperatury nawierzchni i problemami z dogrzaniem opon na jedno szybkie kółko po czerwonej fladze. Mimo tego jest to dla nas bardzo dobry wynik.

Felipe Massa (P9): Nie były to dla mnie wymarzone kwalifikacje. Mieliśmy problemy z zapewnieniem optymalnej pracy ogumienia. Cały czas blokowałem przednie koła i miałem trudności na wejściach w zakręty. Bolid spisywał się lepiej na używanych, a nie na nowych oponach. Czerwona flaga także nam nie pomogła. Ogólnie czasówka nie była przesadnie pozytywna. Jestem zadowolony z występu Lance'a. Wykonał dzisiaj bardzo dobrą pracę. Stoczył dobrą walkę i lepiej niż ja poradził sobie z ogumieniem. Nie mogę się już doczekać wyścigu. Wierzę, że stać nas na lepsze popołudnie.

Paddy Lowe, dyrektor techniczny: Jesteśmy zadowoleni z awansu obu naszych kierowców do Q3. Przed czerwoną flagą Felipe nie dysponował czasem okrążenia, ale był już po jednym wyjazdowym kółku. Został więc zmuszony do wykonania jednego szybkiego przejazdu na zimnym, używanym komplecie opon. Dziewiąte miejsce było wszystkim, co mógł mógł osiągnąć. Lance spisał się bardzo dobrze – ze względu na warunki panujące na torze, wolelibyśmy, gdyby miał szansę wykonania okrążenia rozgrzewkowego, ale nie było już na to czasu. Ósma pozycja była jego maksimum. Ogólnie dobrze jest mieć obu zawodników bliżej czołówki. Nie możemy się już doczekać wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P11): Myślę, że jedyną szansą na wejście do Q3 dzisiaj było złapanie się w dobry cień aerodynamiczny, tak jak to zrobiłem w Q1, to było świetne kółko i dało mi piąte miejsce! W Q2 nie udało się tego powtórzyć, jednak pojechałem czyste okrążenia. Jestem zadowolony z 11 miejsca. Jutro nie będziemy mogli być nigdy w pełni pewni sytuacji na trasie, jednak damy z siebie wszystko i zobaczymy gdzie będziemy finiszować.

Carlos Sainz (P15): Chciałbym się czuć nieco pewniej w bolidzie pod koniec kwalifikacji. Wczoraj zaliczyliśmy trudny dzień i nie wykonaliśmy ani jednego prawdziwego przejazdu z powodu żółtych flag i tłoku na torze. Tak więc ciężko było dopasować samochód do moich wymagań. To oznaczało, że do kwalifikacji przystąpiliśmy z pewnymi brakami i ostatecznie się to na nas odbiło. Mimo to myślę, że gdybym się czuł idealnie w kokpicie to ciężko by było awansować do Q3 z powodu długich prostych. Miejmy nadzieję, że jutro będzie inaczej i złapię rytm w wyścigu. Jeśli się to uda to jestem pewny, że będziemy mieli dobre tempo. Niestety muszę dopisać do pozycji swoją karę, jednak można tu wyprzedzać, więc postaramy się to wykorzystać.

Jody Egginton, odpowiedzialny za osiągi samochodów: Zmiany w ustawieniach, których dokonaliśmy w nocy przyniosły spodziewane rezultaty, więc mogliśmy skupić się na przygotowaniu opon i innych rzeczy z kierowcami. W trzecim treningu osiągi sugerowały, że w Q1 trzeba pojechać nieco dłuższy przejazd, więc tak też zrobiliśmy i opłaciło się. Tak samo postąpiliśmy w Q2. Jednakże zabrakło nieco, by wejść do Q3. Niemniej jednak biorąc pod uwagę nasze pozycje, z dobrą strategią możemy powalczyć o punkty. Liczymy, że pójdziemy do przodu dwoma bolidami.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Kevin Magnussen (P12): To były dobre kwalifikacje biorąc pod uwagę nasze pozycje podczas tego weekendu. Nie jest to dla nas najlepszy tor, być może nawet najsłabszy jak na razie w tym roku pod kątem osiągów. Tak więc dwunaste miejsce po karach jest czymś, z czego powinienem się cieszyć. Myślę, że możemy być zadowoleni. Jutro zapowiada się trudny wyścig, jednak zrobię co w mojej mocy.

Romain Grosjean (P16): Miałem problemy z wyczuciem samochodu. Opony są naprawdę twarde na tym torze. To coś z czym mamy problem od Rosji, gdy opony są twarde, a tor śliski. Nie dają mi żadnej przyczepności w zakrętach. Muszę nad nimi lepiej pracować w takich warunkach, po prostu nie miałem odpowiedniego balansu. To będzie długi wyścig i patrząc na treningi, wiele się w nim może wydarzyć. Miejmy nadzieję na dobre zawody.

Guenther Steiner, szef zespołu: Myślę, że nasze pozycje są czymś, czego bym się nie spodziewał po treningach. Powiedziałbym, że ponownie zdobyliśmy dobre miejsca, by jutro powalczyć o punkty. To zamierzamy jutro osiągnąć.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P13): Z powodu problemu z elektryką straciliśmy moc i nie mogłem wyjechać pod koniec Q2. To bardzo trudny tor i widzieliśmy wiele kłopotów w całym pit lane. Jutro będziemy naciskać i walczyć o punkty. Nie będzie łatwo, jednak to długi wyścig, więc trzeba pozostać skupionym i wykorzystać każdą okazję.

Jolyon Palmer (P20): To oczywiście niezbyt fajne gdy opuszczasz kwalifikacje, jednak wygląda na to, że mieliśmy wyciek paliwa i to spowodowało duże zniszczenia w samochodzie. Jutro wystartuję pod koniec stawki, albo z pit lane, więc skorzystam na wszystkich zawirowaniach na czele stawki. Miejmy nadzieję, że zyskamy kilka pozycji na pierwszym okrążeniu, a później może zdarzyć się wszystko.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P14): Jestem zadowolony z wejścia do Q2. Zdecydowanie poszliśmy naprzód w kwestii osiągów od wczorajszych treningów. Moje najszybsze okrążenie było dobre z naszego punktu widzenia i nie spodziewaliśmy się wjeścia do Q2 na tym torze. Jak zawsze, postaram się dać z siebie wszystko, by osiągnąć dobry wynik w niedzielę.

Marcus Ericsson (P17): To był dla mnie trudny dzień, zwłaszcza w kwestii zarządzania oponami. Wykonaliśmy progres w trzecim treningu, co pozwoliło zmniejszyć stratę do najbliższych rywali. Dobrze, że w kwalifikacjach Pascal wszedł do Q2. Niestety mi się nie udało, jednak mimo to wykonaliśmy krok naprzód. Jestem nastawiony optymistycznie co do możliwości awansu w jutrzejszym wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Stoffel Vandoorne (P18): Chyba od początku weekendu dane mi było startowanie z 19. pozycji! Nie było dziś dla nas niespodzianek. Skupiliśmy się na wyścigu, a dzisiejszy dzień niewiele znaczy. Wiedzieliśmy, że będziemy mieli tu problemy, nie mieliśmy tempa przez cały weekend, więc zobaczymy co się jutro wydarzy. To tor uliczny, długie proste oznaczają, że hamulce i opony robią się zimne, więc hamowanie jest bardzo trudne. Zdecydowanie czeka nas nieco okazji, gdyż w każdej sesji ktoś wypadał, więc liczymy, że na tym skorzystamy.

Fernando Alonso (P19): Wykonaliśmy dziś dobrą robotę w kwestii przygotowań do wyścigu, wykorzystaliśmy tylko jeden komplet opon i wykonaliśmy kilka testów. Wiemy, że nie jesteśmy tu konkurencyjni, jednak wyścig będzie długi i wymagający. Widzieliśmy tu wiele błędów ze strony każdego kierowcy i musimy ich unikać jutro. W takich wyścigach musimy po prostu dojechać do mety, zebrać nieco danych i rozwijać samochód. Musimy trzymać się z daleka od ścian.

Eric Boullier, szef zespołu: Dzisiejszy wynik jest bardzo rozczarowujący, ale wiedzieliśmy, że wystartujemy z tyłu z powodu kar. Jednak nigdy nie jest miło startować z tyłu stawki. Skupiliśmy się na wyścigu z ustawieniami samochodu. Chcieliśmy dziś również pokazać dobre osiągi, ale wiedzieliśmy, że najważniejszy jest wyścig. Widzieliśmy jak dotąd incydenty w każdej sesji, więc liczmy na skorzystanie z tego w jutrzejszych zawodach. Damy z siebie wszystko jak zawsze.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca