F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): To był naprawdę dobry piątek, ponieważ do tej pory nic nie sprawiało nam bólu głowy. W drugim treningu musieliśmy wymienić świecę i chłopaki wykonali naprawdę dobrą pracę, ponieważ udało nam się w pełni zrealizować program. Co najważniejsze, nasz bolid jest tutaj niesamowicie szybki. Mamy niezły balans i czuć to na torze. Jesteśmy tu bardzo szybcy w porównaniu do zeszłego roku. W zespole panuje dobry nastrój i szykujemy się do kolejnej ekscytującej walki z Ferrari.

Valtteri Bottas (P3/P3): Za nami solidny start weekendu. W zespole panują dobre nastroje, a bolid jest zdecydowanie szybki. Świetnie jest wiedzieć, że poprawki przygotowane na ten weekend działały już od momentu wyjazdu z garażu. Pod względem aerodynamiki wykonaliśmy kolejny krok naprzód, co jest zachęcające. Balans jest naprawdę dobry i dziś wieczorem popracujemy nad ustawieniami na kwalifikacje. Ferrari także wygląda na mocne, więc spodziewamy się w ten weekend kolejnej interesującej walki.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4/P2): Przejechaliśmy dzisiaj wiele okrążeń i zebraliśmy dużo informacji na temat naszego bolidu. Mamy dobre odczucia – tego właśnie potrzebujemy. Zobaczymy, jak pójdzie nam jutro. Rozumiemy problemy, z jakimi zmagaliśmy się w Baku, ale ten tor jest zupełnie inny. Pogoda i temperatura nawierzchni nie są zbliżone do warunków, jakie panowały w Azerbejdżanie. Po dzisiejszym dniu trudno dokonywać jakichkolwiek ocen, ale bolid spisuje się bardzo dobrze. Na pewno dokonaliśmy pewnych postępów. Stawiamy krok po kroku. Jutro czeka nas kolejny trening. Później zobaczymy.

Kimi Raikkonen (P6/P6): Za nami całkiem normalny dzień. Próbowaliśmy różnych rozwiązań, teraz ocenimy ich pracę. Mieliśmy kilka problemów, ale wiemy z czym są związane i powinniśmy być w stanie je wyeliminować. To jeden z tych piątków, o których nie możesz powiedzieć że był przesadnie dobry, ale nie był też przesadnie zły. Oczywiście mogło nam pójść nieco lepiej, ale to tylko pierwszy dzień weekendu. Sądzę, że w normalnych warunkach nie powinniśmy mieć problemów z oponami – wyścig po wyścigu historia jest taka sama. Teraz przejrzymy zebrane dane i postaramy się o postępy przed sobotą.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P2/P4): To był pozytywny dzień. Na początku drugiego treningu mieliśmy problemy z hamulcami i konieczne było zdemontowanie podłogi, co kosztowało nas nieco czasu. Mimo to udało nam się zrealizować większość programu i powinniśmy być z tego powodu szczęśliwi. Nie jest to obiekt z najwyższą przyczepnością, a przy osiąganych tu prędkościach nie jest łatwo się wybronić z popełnionego błędu bez wyjechania na krawężnik. Żółte tarki zdecydowanie są wyzwaniem i myślę, że nie pasują do bolidów Formuły 1. Wciąż mamy do wykonania tej nocy pewną pracę, ponieważ nie jestem zadowolony z balansu. Mimo to nie byliśmy daleko od rywali. Wszyscy wiemy, że w kwalifikacjach Mercedes podkręci silniki, natomiast sama pogoda zmienia się bardzo szybko, więc interesująco będzie oglądać jutrzejsze wydarzenia.

Daniel Ricciardo (P5/P5): To był kolejny udany piątek i wyglądamy na całkiem konkurencyjnych. Nie wykonałem prawdziwego długiego przejazdu, ponieważ mieliśmy sporo małych problemów, lecz tak czy inaczej za nami w miarę spokojny dzień. Na tym torze w momencie gdy stracisz przyczepność, to automatycznie tracisz wszystko, dlatego też wielu kierowców wypadło dziś poza tor. Zakładam, że każdy szukał limitu i kiedy poczujesz niezłą przyczepność, to chcesz naciskać jeszcze mocniej, lecz w pewnym momencie coś może się nie udać. Pierwsza piątka zmieściła się w przedziale 0,4 sekundy i mam nadzieję, że jutro tak zostanie. Jestem pewny, że Mercedes prawdopodobnie odjedzie w kwalifikacjach, lecz liczę, że pozostaniemy w walce.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Haas

Kevin Magnussen (P12/P7): Jestem zadowolony z naszego piątku. To fajny tor do jazdy, a nasz bolid prowadził się dzisiaj bardzo dobrze. Nie mogę się już doczekać jutra. Chcę przekonać się, czy podczas kwalifikacji nasze dzisiejsze tempo będzie można uznać za reprezentatywne. Trzymam kciuki, aby tak było.

Romain Grosjean (P16/P10): Za nami udany dzień. Rano przebiliśmy oponę, ale po południu zaliczyliśmy znacznie bardziej udaną sesję. Wszystko poszło w porządku. Wykryliśmy kilka słabszych obszarów, więc wieczorem czeka nas trochę pracy. Ogólnie mam jednak całkiem pozytywne odczucia.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso (P9/P8): Wszyscy dziś szukali limitu, więc widzieliśmy jak wielu zawodników wypadało z toru, jednak jutro wszyscy się uspokoją. Nasz dzień nie był zły. Udało nam się dokończyć program, pomimo że straciliśmy nieco czasu w obu sesjach. Po południu uderzyłem w krawężnik i uszkodziłem podłogę, więc musieliśmy ją zmienić. Jednakże byliśmy w stanie zebrać sporo danych, w które teraz się zagłębimy, patrząc na wszystko co testowaliśmy i zobaczymy co jutro z tego wyjdzie. Mamy siedmiu czy ośmiu kierowców mieszczących się w kilku dziesiątych. Jutro zobaczymy, czy będziemy w górnej czy dolnej części. Ostatecznie pogoda może być niestabilna. Dopóki nie walczy się o mistrzostwo, każdy deszcz jest mile widziany. Może to zadziałać w obie strony, jednak jeśli się ma mało do stracenia to zazwyczaj działa dobrze...

Stoffel Vandoorne (P7/P12): Myślę, że był to niezły piątek dla naszego zespołu. Walczymy w bardzo zbitym środku stawki, myślę że sekunda dzieli około 10 kierowców, więc wszystko sprowadza się do detali. Na tak krótkim torze kilka dziesiątych robi sporą różnicę w kwestii miejsca na starcie. Skupimy się na zebraniu wszystkiego w całość i przygotowaniu ustawień, by zapewnić sobie jutro dobre osiągi.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P--/P9): Popołudniowy trening przebiegł dobrze. Miałem trochę rzeczy do nadrobienia, ale natychmiast znalazłem właściwy rytm. Wykonałem świetny przejazd na ultramiękkiej mieszance – dłuższe stinty były nieco bardziej wymagające. Miałem drobne problemy z balansem. Przed nami wciąż trochę pracy w celu poprawy całego pakietu.

Jolyon Palmer (P14/P18): Poranna sesja była pozytywna. Od samego początku byłem zadowolony z pracy bolidu. Wiedziałem, że jest to najlepszy poranny piątkowy trening od naprawdę długiego czasu. Dopracowaliśmy ustawienia, dzięki czemu czułem się pewnie i komfortowo. Szkoda, że po południu naszą pracę pokrzyżował problem z elektryką i nie mogliśmy przejechać większej liczby okrążeń. Zespół bada już przyczyny usterki, a bolid powinien być gotowy do jazdy w jutrzejszej porannej sesji.

Siergiej Sirotkin (P17/P--): Cieszę się, że poranna sesja przebiegła bez problemów i w końcu udało mi się pokonać kilka dobrych okrążeń w bolidzie R.S.17. Przez kilka tygodni nie miałem takiej okazji i jeśli mam być szczery, to mogłem dzisiaj poczuć, jaki wpływ na pracę samochodu miały ostatnio wprowadzone poprawki. Widać, że zespół kroczy we właściwym kierunku. Zrealizowaliśmy cele programu i nie mogę się już doczekać kolejnego występu w FP1.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Esteban Ocon (P10/P11): Dla mnie to był solidny dzień bez jakichkolwiek problemów. Z każdym przejazdem byliśmy coraz szybsi i wciąż mamy spore pole do poprawy pod każdym względem. Jutro będzie naprawdę ciasno, ze względu na niewielkie różnice, więc praca wykonana dzisiejszej nocy będzie naprawdę ważna.

Sergio Perez (P--/P17): To był trudny dzień, ponieważ z każdym przejazdem staraliśmy się być coraz szybsi. Miałem problemy z balansem bolidu, szczególnie na początku zakrętów. Naszą bolączką była stabilność tyłu i podjęliśmy się kilku prób zażegnania tego problemu. Musimy zrozumieć gdzie mamy największe pole do poprawy, by podkręcić tempo przed jutrem i być pewnym walki o Q3.

Alfonso Celis Jr (P18/P--): Wielka szkoda awarii elektryki, ponieważ nasz dzisiejszy potencjał został mocno ograniczony i moje piętnaście okrążeń tak naprawdę posłużyło tylko do pracy nad aerodynamiką. Problemy bardzo wcześnie zakończyły moją sesję i nie byliśmy w stanie rozpocząć prac nad osiągami. Jest to obiekt, który bardzo lubię i jestem rozczarowany, że nie mogłem przejechać większej liczby okrążeń.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P8/P13): Za nami produktywny piątek. Chociaż tu i ówdzie mierzyliśmy się z drobnymi trudnościami, to przez cały dzień nie doświadczyliśmy żadnych poważniejszych problemów. Nic nie wpłynęło negatywnie na realizację naszego programu. Musimy kontynuować naszą pracę i unikać wpadek – wiemy, że możemy się poprawić, więc dzisiaj w nocy postaramy się zagwarantować powrót do walki w jeszcze lepszej formie.

Carlos Sainz (P13/P15): To był dość trudny piątek. Powiedziałbym, że nie tylko dla nas – wielu innych kierowców także miało spore problemy. Musimy wyciągnąć wnioski z dzisiejszych jazd. Zdajemy sobie sprawę z tego, że brakuje nam nieco tempa. Nasza strata nie jest jednak tak duża, jak mogłyby to sugerować wyniki treningów. Jestem przekonany, że jutro możemy być bliżej czołowej dziesiątki. Wieczorem dokonamy kilku zmian. Liczę na poprawę!

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa (P11/P14): To zdecydowanie nie był łatwy piątek. Mieliśmy problem z balansem i różnił się na dużych i niskich prędkościach. Po prostu nie byłem z niego zadowolony i mamy przed sobą nieco pracy. Naprawdę mam nadzieję, że nasze czasy się poprawią i będziemy bardziej konkurencyjni.

Lance Stroll (P15/P16): Stawka jest bardzo zbita. Nieco nam brakuje, by wszystko poukładać i będziemy nad tym pracowali w nocy. Nie jesteśmy tak konkurencyjni jak w Baku, jednak to się może zmienić. Mamy tu krótkie okrążenie i mała poprawa może wiele znaczyć. Postaramy się poprawić przed jutrem. Brakuje nam nieco przyczepności, nie jesteśmy w stanie naciskać tak jak inni. Nie rozmawiałem jeszcze z inżynierami, jednak myślę, że mamy dobry samochód na wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P19/P19): To był dla nas trudny dzień. Mamy stratę do naszych rywali, czego się spodziewaliśmy z powodu długich prostych. Mieliśmy kilka problemów z samochodem, zwłaszcza w drugim treningu. Jednakże byliśmy w stanie zebrać nieco wiele danych i pracujemy nad analizą, by poprawić osiągi przed jutrzejszym dniem.

Marcus Ericsson (P20/P20): Nie był to dla nas łatwy dzień, ponieważ mieliśmy nieco problemów w pierwszym treningu, a zaczęło się od awarii mechanicznej na pierwszym przejeździe. Nie byliśmy w stanie przejechać więcej niż 12 okrążeń, czego bardzo szkoda. Drugi trening poszedł lepiej, udało nam się przejechać sporo okrążeń i popracować nad aerodynamiką, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć samochód. Naszym kolejnym krokiem będzie praca z inżynierami, by poprawić ustawienia na dalszą część weekendu.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca