F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:05,483--30
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:05,6300,1470,14750
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:05,6990,2160,06941
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:05,8320,3490,13333
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:05,8730,3900,04127
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:06,1440,6610,27154
7.20Kevin MagnussenHaas VF-171:06,5911,1080,44743
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:06,7321,2490,14127
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:06,7351,2520,00342
10.8Romain GrosjeanHaas VF-171:06,7631,2800,02852
11.31Esteban OconForce India VJM101:06,8491,3660,08650
12.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:06,8591,3760,01037
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:06,9061,4230,04734
14.19Felipe MassaWilliams FW401:07,0651,5820,15940
15.55Carlos SainzToro Rosso STR121:07,1001,6170,03524
16.18Lance StrollWilliams FW401:07,4681,9850,36846
17.11Sergio PerezForce India VJM101:07,5092,0260,04141
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:07,6232,1400,1147
19.94Pascal WehrleinSauber C361:08,7823,2991,15949
20.9Marcus EricssonSauber C361:08,8703,3870,08851
107% najlepszego czasu: 1:10,067



Lewis Hamilton utrzymał tempo z porannej sesji treningowej i wykręcił najlepszy czas okrążenia także podczas popołudniowych piątkowych zajęć przed Grand Prix Austrii.

Już po trzech minutach Kevin Magnussen ukończył pomiarowe okrążenie osiągając rezultat 1:07,891. Z kolei Nico Hulkenberg informował inżynierów Renault o wibracjach w swoim R.S.17. Niedługo po tym na pierwsze miejsce przesunął się Bottas, a następnie Hamilton, legitymujący się osiągnięciem 1:05,731s na supermiękkim ogumieniu. Po kolejnym szybkim kółku na pierwsze miejsce powrócił jednak jednak zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa, po ustanowieniu czasu na poziomie 1:05,700s.

Początek sesji okazał się bardzo pracowity. Od samego jej początku w powszechnym użyciu znajdowały się supermiękkie opony. Jedynie Raikkonen i Kwiat pokonywali pierwsze kółka na miękkim, a Ricciardo na ultramiękkim ogumieniu. Podczas gdy Ericsson i Grosjean zwiedzali pobocza toru w Spielbergu, mechanicy Red Bulla uwijali się w garażu przy bolidzie Maxa Verstappena, próbując uporać się z problemami z układem hamulcowym.

Około 14:20 Stoffel Vandoorne przesunął się na szóstą lokatę, dwie pozycje przed drugiego z reprezentantów McLarena – Fernando Alonso. Kilka minut później nowym liderem tabeli został Vettel, który na ultramiękkiej mieszance popisał się rezultatem 1:05,630s. Podobnie jak przed południem, także podczas FP2 kierowcy mieli duże problemy z utrzymaniem się na torze: Bottas o włos uniknął kontaktu z barierami po wpadnięciu w żwirową pułapkę przy szóstym zakręcie, a Perez obrócił swój samochód w T3. Chwilę po tym na pierwszym miejscu ponownie pojawiło się nazwisko Hamiltona z czasem 1:05,483s, wypracowanym na najbardziej miękkiej z dostępnych mieszanek Pirelli.

Po udanym starcie sesji Alonso powrócił do boksów, gdzie mechanicy McLarena zajęli się wymianą podłogi w jego MCL32. Grosjean, który znajdował się w czołowej dziesiąte, z dość małą stratą do Kevina Magnussena, przekazał przez radio komunikat o "olbrzymim uderzeniu pod podwoziem", jakie poczuł podczas mocnego najazdu na wysoki krawężnik. Zdradliwe tarki Red Bull Ringu okazały się także powodem problemów Verstappena, który po powrocie do pracy uszkodził na nich karoserię bolidu. W dziewiątym zakręcie kontrolę nad swoim bolidem stracił także Carlos Sainz.

Tuż przed godziną piętnastą większość kierowców koncentrowała się już na długich przejazdach i porównywaniu osiągów dostępnych mieszanek ogumienia. Podczas gdy Alonso rozpoczął pokonywanie kolejnych okrążeń po dłuższej wizycie w garażu, mechanicy Toro Rosso oczyszczali bolid Sainza z trawy "skoszonej" przy próbie powrotu na tor. Max Verstappen, który najwyraźniej nie miał w swoim samochodzie zbyt dużego zapasu paliwa, narzekał na wolniejszych kierowców, a Vettel niemal obrócił swój bolid na wyjeździe z trzeciego zakrętu.

Dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę do realizacji programu powrócił Hamilton, w którego bolidzie dokonano sprawnej wymiany świecy zapłonowej. Tymczasem Toro Rosso potwierdziło, że Carlos Sainz nie pojawi się już na torze, ze względu na usterkę – prawdopodobnie wyciek. Chociaż nad torem cały czas przewijały się czarne chmury, a prognozy przewidywały opady deszczu, sesja odbywała się w sprzyjających warunkach pogodowych.

U progu ostatnich dziesięciu minut jazd Verstappen w końcu rozpoczął pierwszy dłuższy stint, a Kwiat zameldował się na stanowisku serwisowym Toro Rosso, gdzie doszło do drobnego pożaru hamulców w jego bolidzie. Alonso, znajdujący się na długim przejeździe na supermiękkich oponach, stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu pokonując szósty zakręt i ślizgając się po torze wypadł na żwirowe pobocze. Incydent nie okazał się poważny i dwukrotny mistrz świata mógł kontynuować realizowanie celów wyznaczonych przez McLarena na końcówkę sesji. Minutę przed końcem, na torze pojawiła się jeszcze żółta flaga związana z wyjazdem poza tor w ostatnim zakręcie Romaina Grosjeana.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 07.07.2017 16:00[!]
Po co Ferrari trzyma Raikkonena to chyba tylko oni tam wiedzą. Za chwile Force India bedzie szybsza od niego. Ferrari na wlasne życzenie chce przegrać pojedynek z Mercedesem.
Titheon, 07.07.2017 16:15[!]
A ja jestem zaskoczony słabą postawą Force India i Williamsa... Wydawało mi się, że na tak prostym torze, który ma tylko kilka zakrętów, silnik naprawdę zrobi różnicę - a tu klops. Nie zmienia to faktu, że Stroll wylądował ponownie tam, gdzie jego miejsce. No i brawa dla Hondy - oby w wyścigu było co najmniej tak samo "dobrze".
downforce, 07.07.2017 16:46[!]
Spójrzcie na czasy na poszczególnych stintach.Nie jest tak źle,przy pewnych okolicznościach mogą zakręcić się w okolicy pierwszej piątki.(FI oraz Willy).
marcelo92, 07.07.2017 17:28[!]
Mclaren swoją drogą notuje spory progres. Dwa niezłe treningi są budujące, a niby układ toru silnikowy. Kierowcy Ferrari zaliczyli niezwykle dużo kółek, może szykują się na wyścig, wiedząc że jak Mercedes włączy tryb kwalifikacyjny to i tak za wiele nie ugrają.
jarof1, 07.07.2017 18:01[!]
A w Playerze nie można obejrzeć treningu z odtworzenia.
Zawsze była taka możliwość a teraz w kategorii "sport" nie ma w ogóle F1.
Tylko kanały na żywo.
Ktoś coś wie na ten temat?
KamBrillant, 07.07.2017 18:06[!]
Żeby Force India i Williams miały tak kiepskie czasy...
Kimi nie dość że znów przegrał z Vettelem to jeszcze z Redbullami.
Na plus postawa Haasa ,McLarena, Hulkenberg Team znaczy Renault a Toro Rosso przemilczę
mcracer1993, 07.07.2017 18:32[!]
No może w końcu poprawki do silnika Hondy coś dadzą i nie będzie Alonso mówił, że to jest silnik GP2 albo że czuje się jak amator. Ale to wszystko zweryfikują 3 trening oraz quale. Natomiast ja już bym chętnie w Renatce zobaczył innego kierowcę niż Palmer. Jakim cudem on zdobył tytuł w dawnym GP2? Bo to co pokazuje w F1 to się nawet do kabaretu nie nadaje. O Strollu nie mówię, bo Williams na razie radzi sobie fatalnie - i to na typowo silnikowym torze, gdzie powinni być w pierwszej piątce - w najgorszym razie w dziesiątce. Musi się ta legendarna ekipa pozbierać, bo jest na razie blado - a przecież Felipe Massa 3 lata temu zgarnął pierwsze pole startowe.
Titheon, 07.07.2017 18:49[!]
Dlaczego nie chcesz pisać o Strollu? Zawsze się do tego wyrywałeś... Gość się dla Ciebie nauczył ustawiać bolid, a Ty tak po prostu go pominiesz w swojej wypowiedzi? ;)
mcracer1993, 08.07.2017 11:19[!]
Nie chcę o nim pisać, bo ogólnie Williams spisuje się na tym torze fatalnie. O ile w 1 sektorze nie jest źle to w kolejnych sektorach jest naprawdę blado. Teraz widziałem okrążenie Felipe Massy i to mogę potwierdzić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca