F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:05,092--18
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:05,3610,2690,26921
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:05,5150,4230,15419
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:05,6110,5190,09619
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:05,7840,6920,17323
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:05,8960,8040,11229
7.20Kevin MagnussenHaas VF-171:05,9360,8440,04021
8.8Romain GrosjeanHaas VF-171:06,0150,9230,07922
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:06,2791,1870,26428
10.55Carlos SainzToro Rosso STR121:06,2841,1920,00519
11.31Esteban OconForce India VJM101:06,3741,2820,09026
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:06,5631,4710,18918
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:06,5781,4860,01517
14.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:06,5951,5030,01722
15.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:06,5991,5070,00420
16.18Lance StrollWilliams FW401:06,7761,6840,17722
17.19Felipe MassaWilliams FW401:06,8651,7730,08924
18.11Sergio PerezForce India VJM101:06,8751,7830,01028
19.9Marcus EricssonSauber C361:07,3782,2860,50320
20.94Pascal WehrleinSauber C361:07,4682,3760,09025
107% najlepszego czasu: 1:09,648

Malownicza Styria po długiej przerwie od kilku lat zapewnia fanom Formuły 1 jedną z najpiękniejszych scenerii dla walki o mistrzostwo świata. Obiekt Red Bull Ring wprawdzie jest bardzo krótki, jednak wizualnie zapewnia niesamowite emocje. Nie można go nazwać inaczej niż klasycznym europejskim obiektem dla F1.

Kierowcy chyba również rozmarzyli się w klimatach południowej Austrii, gdyż nie śpieszyli się w trzecim treningu do wyjazdu na trasę. Gdy po kilku minutach rozpoczęły się pierwsze nieśmiałe kółka instalacyjne, od razu doszło do awarii w samochodzie Carlosa Sainza. Hiszpan doniósł przez radio, iż zawiódł silnik, a inżynier próbował wraz z kierowcą ponownie odpalić maszynę. Po chwili jednak stało się jasne, że to niemożliwe i został zepchnięty na pobocze.

Pierwsze czasy pojawiły się w tabeli dopiero po 10 minutach sesji. Na czoło wskoczyli kierowcy Red Bulla z wynikami na poziomi 1:06. W kolejnych minutach wszyscy poza Sauberem podążali na ultramiękkich oponach, aczkolwiek nie doszło do zmiany na pozycji lidera tabeli. Stało się to dopiero niemal na półmetku sesji, gdy na szybkie kółka wyjechały Mercedesy.

Jednak chwilę później na czoło stawki wskoczył Vettel z wynikiem 1:05,384. Na drugim miejscu był w tym momencie Bottas, z czasem gorszym o 0,3 sekundy. Dobie wieści nadeszły tymczasem dla Carlosa Sainza, gdyż jego samochód po wcześniejszym dowiezieniu do garażu, został ponownie uruchomiony i mógł znowu wyjechać na tor, choć początkowo narzekał na uciążliwe wibracje.

Kolejna runda szybkich przejazdów nie dała już takiego progresu, jednak na czoło stawki wskoczył Hamilton, pokonując Vettela o 0,023 sekundy. Niemiec był również na bardzo szybkim kółku, jednak w trzecim sektorze trafił na tłok i musiał odpuścić. Sztuka powrotu na pierwsze miejsce udała się dopiero na trzecim szybkim kółku kierowcy Ferrari i pobił wtedy wynik Hamiltona aż o 0,269 sekundy.

W bolidzie obecnego wicemistrza świata doszło na 10 minut przed końcem zajęć do awarii, która zmusiła go do powolnego dotoczenia się do alei serwisowej. Wszystko zaczęło się od nieudanego dohamowania do 2 zakrętu, a czarny dym z kół mógł sugerować, iż poddały się hamulce.

Do końca sesji tabela nie uległa już zmianie, a mechanicy w Mercedesie mieli sporo pracy, by doprowadzić samochód Hamiltona do idealnej formy przed kwalifikacjami. Wiadomo już, że pole position nie jest możliwe w jego przypadku, jednak na pewno walka będzie ostra jak zawsze, dlatego też zapraszamy do wspólnego kibicowania!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 08.07.2017 12:58[!]
Ta nowa specyfikacja silnika Ferrari robi robote w haasie. I to jest problem Hondy, ze maja tylko dwa bolidy do testowania. Ferrari nie wsadzilo niepewnych silnikow do swoich bolidow, tylko do haasa, jak zdadza egzamin to beda bez obaw na nich jezdzic.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca