F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pomimo zaledwie kilku zakrętów tor Red Bull Ring często zapewnia spore emocje, szczególnie w kwalifikacjach. Biorąc pod uwagę karę dla Hamiltona, walka jutro zapowiada się zdecydowanie gorąco. Jednak dziś najszybszy był jego partner zespołowy, co zdecydowanie nie uśmiechało się Sebastianowi Vettelowi.

Q1

Na torze niemal od razu pojawili się kierowcy Saubera, Ferrari i Haasa, a dołączył do nich Carlos Sainz. Co ciekawe, stajnia z Maranello zdecydowała się na założenie opon supermiękkich, w przeciwieństwie do reszty zawodników. Tymczasem pierwszą ofiarą zdradliwych zakrętów Red Bull Ringu był Grosjean, który wypadł na żwir w drugiej części toru, jednak nie uszkodził swojego samochodu.

Podczas gdy na czele tabeli Hamilton zmienił Vettela, wykręcając czas 1:05,238 (ultramiękka mieszanka), kolejną ofiarą toru był Kevin Magnussen, który uszkodził zawieszenie swojego samochodu na jednym z krawężników. Na kolejnych kółkach Hamilton zszedł do poziomu 1:05,065 i był tym samym blisko przebicia granicy i zanotowania czasu 1:04. Na trzecim miejscu meldował się Bottas, który podobnie jak Vettel, jechał na supermiękkich oponach.

Walka w dole stawki rozgrywała się w tradycyjnym składzie, z pewnym do odpadnięcia Sauberem. Ostatecznie spod gilotyny uciekł Stoffel Vandoorne, a odpadli: Palmer, Massa, Stroll, Ericsson, Wehrlein.

Q2

W drugiej części czasówki pierwsi na torze zjawili się zawodnicy Ferrari i Mercedesa. Lewis Hamilton na supermiękkich oponach ustanowił niewiarygodny czas 1:04,800. Vettel na ultramiękkich był wolniejszy o 0,023 sekundy. W tym czasie Bottas, który w swoim bolidzie miał ultramiękkie Pirelli przeskoczył Hamiltona z czasem 1:04,640. Za Vettela wskoczył Verstappen, który ponownie sprawiał dobre wrażenie i po pierwszym przejeździe był szybszy od Raikkonena.

Tanio skóry nie chciał sprzedać Alonso, który meldował się po pierwszej rundzie na 10. miejscu. Tuż za nim plasował się Hulkenberg. Wiadomo już wcześniej było, że na trasie nie pojawi się Magnussen, dlatego każdy chciał skorzystać na mniejszej konkurencji czyhającej na czołową dziesiątkę.

Na drugim przejeździe znacznie poprawił się Ocon, wypychając tym samym Alonso z Q3. Przed dwukrotnego mistrza wskoczył jeszcze Hulkenberg. Za Hiszpanem zameldował się Vandoorne (z nowszym od partnera silnikiem), a najsłabszy czas w Q2 wykręcił Kwiat.

Q3

Pierwszy przejazd rozstrzygnął się z lekkimi niespodziankami. Na czele mieliśmy Bottasa z czasem 1:04,251, a za nim Vettela ze stratą zaledwie 0,042 sekundy. Trzeci meldował się Hamilton, jednak należy pamiętać, że Anglik będzie musiał doliczyć do swojego wyniku 5 miejsc kary za wymianę skrzyni biegów.

Na drugim przejeździe szybko dowiedzieliśmy się, że na pewno najszybszy nie będzie Hamilton, gdyż Anglik popełnił szybko dość spory błąd. Jednak walkę innych zawodników szybko wyjaśnił Romain Grosjean, gdyż jego Haas zatrzymał się na torze pod koniec drugiego sektora. W tym czasie jeszcze z toru wypadł Max Verstappen, choć udało mu się uniknąć kontaktu z bandami. W związku z tym druga runda nie przyniosła żadnych rozwiązań i to Bottas stanie jutro na pole position.

Zdecydowanie niespodziewany wynik kwalifikacji daje nam spore szanse na bardzo ciekawy wyścig. Hamilton będzie musiał czym prędzej redukować straty do Vettela, przed którym bronić będzie się musiał Bottas. Nie zostaje nic innego jak z niecierpliwością czekać na start wyścigu o Grand Prix Austrii!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
baron, 08.07.2017 15:18[!]
Od kiedy odpadający Williams w Q1 to "tradycyjny skład"?
Titheon, 08.07.2017 15:47[!]
@baron - akurat odpadający w Q1 Stroll to jest tradycyjny skład :) Stroll, Ericsson, Wehrlein, Palmer, z całego grona tylko Massa znalazł się tam "niespodziewanie" - zazwyczaj był tam ktoś z McLarena, ewentualnie Haasa.
---, 08.07.2017 15:57[!]
@Titheon
Ale nie na takim torze. A Lance już drugi wyścig z rzędu nie traci do Massy na żadnym z treningów, niekiedy go nawet wyprzedzając.
Titheon, 08.07.2017 16:23[!]
Ale tu tor nie ma znaczenia. W artykule jest napisane, że dół stawki walczył w tradycyjnym składzie. Baron się tego przyczepił, więc mu tylko napisałem, że jest napisane dobrze, bo taki skład przeważnie w Q1 rywalizację kończy.

A co do tego, że na takim torze... Ja już od paru tygodni pisałem, że dla mnie Austria jest zrobiona pod Mercedesa. Tym bardziej dziwi mnie, że Williams pojechał tak słabo (ponoć problemy z dogrzewaniem opon mają).
---, 08.07.2017 17:11[!]
@Titheon
No dobra, różnie można to interpretować, ale umówmy się, Massa w tym gronie być nie powinien, więc teoria jest zburzona.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca