F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201825 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,231 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+551h39m40,3821
2.15Sebastian VettelFerrari SF71H55+0:02,5811
3.333Max VerstappenRed Bull RB1455+0:12,7061
4.13Daniel RicciardoRed Bull RB1455+0:15,3791
5.377Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+55+0:47,9572
6.555Carlos SainzRenault R.S.1855+1:12,5481
7.116Charles LeclercSauber C3755+1:30,7891
8.611Sergio PerezForce India VJM1155+1:31,2751
9.28Romain GrosjeanHaas VF-18541 okr.1
10.320Kevin MagnussenHaas VF-18541 okr.1
11.414Fernando AlonsoMcLaren MCL33541 okr.1
12.428Brendon HartleyToro Rosso STR13541 okr.1
13.718Lance StrollWilliams FW41541 okr.1
14.42Stoffel VandoorneMcLaren MCL33541 okr.1
15.435Siergiej SirotkinWilliams FW41541 okr.1
Niesklasyfikowani
10Pierre GaslyToro Rosso STR1347jednostka napędowa1
31Esteban OconForce India VJM1146wyciek oleju1
9Marcus EricssonSauber C3725jednostka napędowa0
7Kimi RaikkonenFerrari SF71H6elektryka 0
27Nico HulkenbergRenault R.S.180kolizja z Grosjeanem0
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Ferrari SF71H) - 1:40,867 na 54 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 183,814 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Haifisch7734, 25.11.2018 20:05[!]
@marios76 Ty masz jakiś kompleks na punkcie Verstappena.

I dlaczego Lewis jest mistrzem w tym sezonie? Bo, abstrahując od jego bardzo dobrej jazdy, tak na prawdę nikt poza Vettelem nie był w stanie mu zagrozić. Bottas na początku sezonu brak szczęścia, a potem bezpłciowa jazda i 2 razy team order. Kimi solidnie, ale nie jeździł na miarę mistrzostwa świata. A RedBulle nawet jakby chciały, to na większości torów i tak miały za mało mocy, by dać radę dogonić Mercedesy.

No i brakowało im też regularności. Verstappen początek sezonu miał fatalny, dużo błędów skutkujących odpadnięciem lub dalekimi pozycjami, ale od Kanady się pozbierał i ostatecznie wylądował na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej. Z kolei Ricciardo 6 razy odpadł przez awarie i 2 razy przez kolizje.

Co do puszczenia Verstappena przez Lewisa, to akurat logiczne, Hamilton był po pitstopie, RedBulle przed, więc wystarczyło mu utrzymywać się w miarę blisko RedBulli, ale jednocześnie odpowiednio daleko od Vettela - choć akurat wtedy jeszcze Bottas go mógł kryć przed Vettelem.
Zomo, 25.11.2018 20:43[!]
Cytat marios76 :
Wiesz dlaczego Lewis jest mistrzem w tym sezonie? Bo robi punkty, a nie "widowisko".

Przypomina mi sie Ogier w WRC ktory tlumaczyl kiedys ze jazda "widowiskowa" jest wolniejsza i dlatego on nie sypie kamieniami na zakretach ani nie zalicza 10-metrowych lotow, ale za to wygrywa wszystkie OS-y. Rutyniarze tak maja ;) Lewis po nerwowym sezonie 2016 zaliczyl drugi spokojny i pod kontrola - zaraz zabraknie mu rekordow do bicia (jak pobije wszystkie Schumachera) i bedzie jezdzil juz chyba tylko zeby nabijac kase w banku...
marrcus, 25.11.2018 20:47[!]

o karaniu dotyczyło Grosjeana
JuJu_Hound, 25.11.2018 21:22[!]
@pluto Lewis zyskal ogromna przewage zjezdzajac podczas SC. Nie bylo sensu wyprzedzac Red Bulli i wdawac sie z nimi w pojedynek ktory zniszczylby opony, co mialoby pozniej konsekwencji w postaci wolniejszego tempa pod koniec.
Lewis pojechal dzis jak profesor, tak kiedys jezdzil Alain Prost. Nie musisz miec rekordow PP, najszybszego okrazenia w wyscigu, musisz dbac o tempo i myslec dlugoterminowo.
WojciechPL12, 25.11.2018 21:24[!]
Ocena kierwocow z top 6

Hamilton- sezon praktycznie idealny udowdnij ze to on zasluguje na mistrza swiata.
Bottas- slaby sezon za bardzo odstawal od hamiltona ogolnie jezdzil bez pasji i ambicji.

Vettel- chyba jego najgorszy sezon w karierze. Posiadal zncznie lepszy bolid niz rok temu ,a mimo wszystko jego strata do Lewisa byla jeszcze wieksza niz w 2017.
Raikkonen- solidny sezon jego najlepszy od powrotu do ferrari.

Verstappen- poczatek sezonu mial sredni ale 2 czesc sezonu to juz jest cos niesamowitego w jego wykonaniu. Jak honda dostarczy RedBullowi dobry silnik to moze powalczy o mistrza.
Ricciardo- szkoda mi go tak dobrze sie sezon zapowiadal ,ale mial bardzo duzo pecha przez co taka pozycja w generalce. Mimo wszytko i tak dla mnie Max jest lepszy kierowca ogolnie.

Reszte kiewcow ocenie potem bo mi znakow braklo.
marios76, 26.11.2018 06:15[!]
@Haifisch7734 Otwacie moge napisac ze gowniarza nie lubie. Szczeniackie zachowania na torze jak i poza nim, mi po prostu nie imponuja. Pod wzgledem wyscigowego savoir viwru gosc jest na poziomie gokartow :) Nijak sie ma porownanie wyprzedzan jego do Ricciardo. Jest szybki co wielokrotnie podkreslalem ,ale ma bardzo goracy leb, co po ponad polowie wyscigow mozna bylo zobacyc w moich wpisach. Tylko zauwaz, ze nie tylko jego bledy i wyscigowa glupote opisuje, ale wiekszosci kierowcow- zwlaszcza topowych. Nie myl wiec pojec- jest u mne na cenzurowanym przez to co "odwala" i nie est, gdypojedzie szybki, czysty wyscig. Ale dlaczego mialbym miec kompleksy?? Jeszcze jedno sposob ego ycowanka przez Red Bulla mi sie nie podoba. Wracajac do oceny, Lewis kilka sezonow sie temperowal zey mnke do sieie przekonac, a np. Perez naprawde wiele stracil. Takze Max, moze zacac znaczyc cos w tym sporcie, jak zmieni szereg swoich zachowan... wynikajacych chyba z jego kompleksow, nke tracac przy tym szybkosci. F1 ogladam ponad cwierc wieku, takiego ignoranta buca nie zauwazylem do tej pory,kto wie- moze dorosnie, zmieni sie?
Rasputin, 26.11.2018 07:12[!]
Oceny dla kierowców spoza czołówki
Hulkenberg- przyzwoity sezon poza tym że znów nie stanął na podium i miał kilka wypadków na koncie.
Perez- zdobył więcej punktów od Ocona ale zawdzięcza to szczęśliwemu podium w Baku. Bo ciężko powiedzieć że jeździł lepiej od Francuza
Magnussen - byłem pozytywnie zaskoczony nim w pierwszej połowie sezonu po przerwie wakacyjnej jeździł znacznie gorzej
Sainz- dostawał lanie od Hulkenberga choć muszę przyznać że jeździł momentami lepiej od niego w drugiej części sezonu.
Alonso- smutny rok dla Hiszpana. A końcówka to istna katastrofa przez beznadziejny samochód
Ocon - wyglądał lepiej niż Perez i to on mógłby zostać w FI
Leclerc - zdecydowanie odkrycie sezonu. Początek nienajlepszy ale im dalej w las tym lepiej. Zasłużenie dostał angaż w Ferrari.
Grosjean- ogarnął się w trakcie sezonu ale to nie był udany sezon dla niego. Wg mnie pierwszy do odstrzału w następnym sezonie
Gasly- kolejne odkrycie. Imponował szczególnie w Monako czy na Węgrzech. Mam nadzieję że nie skończy jak Kvyat.
Vandoorne- słaba, nijaka jazda przez cały sezon choć na jego obronę trzeba przyznać że auto McLarena było nieporozumieniem.
Ericsson- miał dobre wyścigi ale nie ma wątpliwości że Sauber dobrze zrobił degradując go do roli rezerwowego na rok 2019.
Stroll- miał momenty, potrafił wystartować ale nie zmienię zdania że nie zasłużył na fotel w FI, poza tym jakoś nie był lepszy od Sirotkina
Hartley- będę zdziwiony jak zostanie na kolejny sezon w STR. Nie pokazał nic szczególnego.
Sirotkin- gdyby nie dyskwalifikacja Grosjeana we Włoszech nie miał by punktu ale na plus to że w kwalifikacjach był lepszy od Strolla
marios76, 26.11.2018 07:51[!]
@marrcus Zdaje sobie sprawe- Grosjean jakkolwiek, stary dobry Grosjean, na ktorego zawsze mozna liczyc w nudnym wyscigu ;) nie zrobil nic czym przysluzylby sie ukaraniu. Tak samo jak Ocon w Brazylii. Verstappen wtedy i Hulkenberg wczoraj, za szybko cieli zamykajac drzwi. A tam byl prawidlowo jadacy rywal. Ocon mial prawo sie oddublowac, bo tak stanowia przepisy. Jechal prawidlowo zostawil miejsce, i pozostaje niesmak, bo to jedna z niewielu decyzji sedziow, z ktorymi sie totalnie nie zgadzam. Dla Hulkeberga kary ne bylo bo Grosjean pojechal dalej, a sprawca sam sie wykluczyl.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca