F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201815 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,678 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:33,018--14
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:33,4690,4510,45121
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:33,7610,7430,29216
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:33,9690,9510,20814
5.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:34,0571,0390,08814
6.20Kevin MagnussenHaas VF-181:34,3291,3110,27225
7.11Sergio PerezForce India VJM111:34,4451,4270,11614
8.31Esteban OconForce India VJM111:34,4561,4380,01116
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:34,5821,5640,12620
10.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:34,7411,7230,15913
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:34,8411,8230,10016
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:34,8511,8330,01013
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:34,9771,9590,12616
14.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:34,9911,9730,01420
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:35,0612,0430,0704
16.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:35,0792,0610,01816
17.18Lance StrollWilliams FW411:35,3752,3570,29616
18.16Charles LeclercSauber C371:35,4972,4790,12214
19.9Marcus EricssonSauber C371:35,6792,6610,18213
20.8Romain GrosjeanHaas VF-181:35,7562,7380,0776
107% najlepszego czasu: 1:39,529

Wczorajszy deszcz podczas końcówki drugiego treningu nieco pokrzyżował plany zespołów na przygotowanie się do dalszej części weekendu. Dlatego dzisiaj w trzeciej sesji w dalszym ciągu było sporo rzeczy do sprawdzenia przed czasówką i wyścigiem.

Dlatego też niemal od razu pojawiły się w tabeli czasy, a na czele mieliśmy Raikkonena z wynikiem 1:34,794. Pół stawki zdecydowała się na podobny krok i powoli zapełniała nam się tabelka, choć połowa ciągle pozostawała w garażu, czekając aż tor w całości wyschnie, co nie było łatwe ze względu na dość niskie temperatury.

Sebastian Vettel na torze pojawił się nieco później i szybko pobił czas Raikkonena, wykręcając 1:33,689. Kierowcy Mercedesa postanowili wyjechać na miękkiej mieszance, przez co czasy oczywiście były słabsze, Bottas tracił do Vettela 0,7 sekundy, a Hamilton nieco ponad sekundę. Anglik zaliczył bardzo nerwowy przejazd, który zakończył się szerokim wyjazdem na mokre pobocze, co doprowadziło do efektownego piruetu.

Równie efektownie wyglądał pożar tylnych hamulców w samochodzie Romaina Grosjeana, jednak Francuz zdołał wrócić do mechaników. Tymczasem do prawdziwego dramatu doszło w samochodzie Daniela Ricciardo, u którego w bardzo jednoznaczny sposób o awarii powiadomiła jednostka napędowa, najpierw zionąc ogniem, a później dymem, co dawało jasno do zrozumienia, że Red Bull ponownie nie będzie zadowolony ze swojego dostawcy silników.

W międzyczasie Raikkonen poprawił czas swojego partnera zespołowego, tym razem meldując się z 1:33,469. Za to awaria Ricciardo spowodowała ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, przez co na torze aktywność znacznie zmalała. Po zakończeniu neutralizacji na torze na ultramiękkich oponach pojawili się kierowcy Mercedesa, a Vettel ponownie wskoczył na pierwsze miejsce. Co ciekawe Bottas tracił 0,7 sekundy, a Hamilton znowu sekundę, pomimo tej samej mieszanki.

W końcówce dobrym wynikiem popisał się Magnussen, plasując się za czołowymi ekipami, jednak na miękkich oponach. Na czele już nic się nie zmieniło i przed kwalifikacjami największym pytaniem jest to, czy Mercedes markuje swoje tempo, czy faktycznie tak odstaje od Ferrari?


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 14.04.2018 06:55[!]
Sirotkin- Stroll najbardziej sledzona para :) Force India lapie oddech? I Gasly chyba 10 pozycji za nisko? ;)
Jak dzis Hamiltonowi nie uda sie wygrac, to po mistrzostwach. Ferrari ma chyba wieksza przewage, niz mial w zeszlym roku Mercedes. (?)
RY2N, 14.04.2018 07:37[!]
chyba aż tak źle nie jest z tą przewagą bo wczoraj Hamilton miał czas na poziomie dzisiejszego Raikkonena (a od wczoraj powinni się przeciez jeszcze poprawić).
Być może po prostu sprawdzali dziś jazdę na ultramiękkich z pełnym ładunkiem paliwa (ustawienia pod wyścig)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca