F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rubryka Karola Basza

Listopad 2016

Karol Basz zdobył tytuł kartingowego wicemistrza świata

Listopad 2015

Basz trzeci w WSK Final Cup

Październik 2015

Basz testował Lamborghini Huracana Super Trofeo

Wrzesień 2015

Karol Basz kartingowym mistrzem świata!

Lipiec 2015

Basz szósty na zakończenie mistrzostw Europy

Czerwiec 2015

Basz z przygodami w Wielkiej Brytanii

Maj 2015

Basz pechowo zaczyna mistrzostwa Europy

Kwiecień 2015

Basz drugi w WSK Super Master Series

Basz utrzymuje prowadzenie w WSK Super Master Series

Marzec 2015

Basz ponownie wygrywa w WSK Super Master Series

Basz zaczyna WSK Super Master Series od wygranej

Basz zwycięża w WSK Gold Cup

Luty 2015

Basz trzeci w WSK Champions Cup

Basz pozytywnie zaczyna współpracę z Kosmic Racing

Styczeń 2015

Basz kierowcą Kosmic Racing w sezonie 2015

Listopad 2014

Basz zdobywa WSK Final Cup!

Wrzesień 2014

Kupcikas mistrzem Volkswagen Castrol Cup

Basz siódmy w mistrzostwach świata

Basz gościnnie w Volkswagen Castrol Cup

Basz pechowo kończy mistrzostwa Europy

Karol Basz kartingowym mistrzem świata!

27 września 2015<< | T- | T+ | >>

Karol Basz został w ten weekend pierwszym w historii polskim zawodnikiem, który sięgnął po kartingowe mistrzostwo świata poprawiając tym samym dokonania Roberta Kubicy.

W ten weekend rywalizowano na torze La Conca, gdzie odbyły się tegoroczne kartingowe mistrzostwa świata. FIA postanowiła, że w tym roku będą one złożone zaledwie z jednej rundy, więc nie było miejsca na błąd i wszystko trzeba było postawić na jedną kartę.

Kosmic Kart zaczęło spokojnie, choć oczywiście cały czas plasowało się w czołówce. Siódme miejsce w czasówce nie było idealne, jednak na tym etapie weekendu ważniejsze od wyników było znalezienie optymalnych ustawień gokarta. Jak się później okazało włoska ekipa idealnie wykonała swoją pracę, gdyż od soboty zaczął się festiwal jazdy kierowcy w granatowym kombinezonie. Basz praktycznie dzielił i rządził na torze i podczas trzech sobotnich wyścigów kwalifikacyjnych tylko w jednym nie odniósł zwycięstwa dojeżdżając na trzecim miejscu.

Kolejna wygrana w niedzielę rano dała mu pierwsze pole startowe do prefinału, którego Basz nie zmarnował i prowadził od startu do mety szybko oddalając się od rywali i kontrolując przebieg rywalizacji. Najważniejszy dla losów tytułu był jednak finał, gdzie co prawda po starcie Karol znalazł się na drugim miejscu, jednak kilka chwil później odzyskał pozycję lidera i znów odjechał od rywali, którzy zamiast o walce o zwycięstwo musieli zająć się dzieleniem pozostałych pozycji na podium. Ostatecznie drugi na mecie Jordon Lennox-Lamb stracił blisko 3,2 sekundy do naszego zawodnika. Czołową trójkę uzupełnił Nicklas Nielsen.

Warto dodać, że dzisiejszy sukces Karola Basza jest nie tylko pierwszym polskim mistrzostwem świata w kartingu, ale także pierwszy na torze wyścigowym, gdyż żadna z serii, w której dotychczas triumfowali nasi zawodnicy nie miała rangi mistrzostw świata przyznawanej przez Międzynarodową Federację Samochodową.

„Nie wiem co powiedzieć. Przez lata pracowałem na ten sukces i chyba jeszcze do mnie nie dotarło to co się stało” – powiedział Karol Basz po zawodach we Włoszech. „To był szalony weekend. W czwartek i piątek ciężko pracowaliśmy nad ustawieniami gokarta, co bardzo się opłaciło. Ekipa wykonała fantastyczną robotę i od soboty rano jechało mi się po prostu jak z bajki. Gokart prowadził się niewiarygodnie dobrze, a nasze tempo było poza zasięgiem rywali. Tylko na starcie finału zaliczyłem drobne potknięcie, kiedy spadłem na drugie miejsce, jednak później udało się odzyskać prowadzenie i sięgnąć po długo wyczekiwane mistrzostwo. W ten weekend wszystko poszło dokładnie po naszej myśli, czego efektem jest ten sukces. Dziękuje wszystkim fanom za wsparcie, zwłaszcza wtedy, kiedy nie wszystko układało się tak jak powinno oraz oczywiście moim partnerom – firmie Cronic, właścicielowi sklepu RallyShop.pl, ilmio, Olsh Coaching, R8 Motorsport, Euro Part oraz Minardi. Bez Was ten sukces nie byłby możliwy!”

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cravenciak, 27.09.2015 19:49[!]
Czas ruszyć do przodu. Trzymam kciuki za porządną kategorię!
iceneon, 27.09.2015 20:04[!]
@cravenciak
Łatwo Ci się mówi. Owszem Karol jest już trochę za stary na karting, ale by pójść dalej musi mieć sponsora, który wyłoży kilkaset tysięcy. By startować w F3 jest to budżet na poziomie 600 tysięcy Euro. Zatem nie mając sponsorów nie zdziała nic i na kartingu jego kariera się skończy, a szkoda bo niewątpliwie chłopak ma talent.
Indy, 27.09.2015 20:30[!]
Formuły to już dawno temat zamknięty
Masio, 27.09.2015 20:37[!]
No w końcu! Ciekawe co będzie robił dalej, nie mniej jednak gratuluję. ;)
ICEman, 27.09.2015 21:54[!]
Brawo bravissimo, czas na tytuł w GP2 albo WSBR 3.5
tivi92, 27.09.2015 22:07[!]
to nie jest przypadkiem tak ze on w tym kartingu czuje sie teraz jak licealista na boisku pilkarskim grajacy przeciwko chlopakom z podstawowki?
nygga, 27.09.2015 22:11[!]
wreszcie
dancom, 27.09.2015 22:17[!]
Orlen czy KGHM powinien zainwestować.
maiesky, 27.09.2015 22:44[!]
Czy on teraz też miał wsparcie Roberta czy raczej ich drogi się rozeszły?
marek84, 27.09.2015 22:46[!]
NO gość ma chyba już ze 24 lata
Kamikadze2000, 27.09.2015 23:03[!]
On ma 24 lata, wiec kariera single-seater nie dla Niego. Może jednak niczym Marco Ardigo próbować zdominować karting. :))
Lukas, 28.09.2015 08:34[!]
@maiesky nie są razem od dobrych kilku lat...
marios76, 29.09.2015 08:10[!]
@Lukas Współpracowali, coś w tym stylu to rozumiem. Ale BYLI RAZEM? :D
@iceneon Za stary powiadasz? Niekoniecznie, zrobił majstra w szczycie formy, więc akurat te 24 lata nie mają nic do rzeczy. Gdyby Alonso, Button, Massa lub Raikkonen zdobyli tytuł w przyszłym roku (jakimś cudem; p ) to pisałbyś , że są za starzy? Pamiętam, jak się Karol wypowiadał o startach w seriach formuł, ale pamiętam też karierę Damona Hilla, więc nigdy nie mów nigdy. Może będzie chciał, może jakiś sponsor zaufa w wynik i możliwości? Bo wbrew pozorom, nawet w naszym biednym kraju w tej chwili milion dla wielu koncernów to pestka, więcej wydają na reklamy w tv :)
@dancom nie tylko oni mają kasę. Pamiętasz reklamę polskich śmigłowców SOKÓŁ? Oczywiście w F1 na całym tylnym skrzydle?
Kamikadze2000, 29.09.2015 10:41[!]
@marios76 - w latach 90-tych 30-kilkulatek to był normalny wiek dla F1. Teraz to gość u schyłku kariery. Oczywiście fajnie byłoby, gdyby Karol mógł jeszcze w single-seater'ach zabłysnąć, ale nie liczmy na cuda.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca