F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Kubica i di Resta przetestują w październiku bolid FW36 Williamsa

Testy w Walencji dzień 3/3: Kubica z najlepszym czasem tygodnia
M. Roczniak/P. Bogucki, 3 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Robert Kubica sprawił nam miłą niespodziankę na zakończenie pierwszych tegorocznych jazd Formuły 1, które odbywały się w tym tygodniu w Walencji. Kierowca Lotus Renault GP uzyskał bowiem najlepszy czas całych testów na torze Ricardo Tormo, poprawiając wczorajsze osiągnięcie Fernando Alonso o blisko 0,2 sekundy.

Czas Kubicy wyniósł 1:13,144 i był lepszy o blisko 0,8 sekundy od najbliższego kierowcy także prowadzącego tegoroczny bolid, którym okazał się Mark Webber z Red Bulla. Minęła połowa dnia, zanim zespół z Enstone zabrał się do prawdziwych przejazdów, jednak gdy innowacyjny R31 zaczął faktycznie jeździć, to osiągał bardzo dobre czasy.

Polak był trzecim kierowcą, który zszedł poniżej 1:14 sekund, by następnie pojechać najszybciej ze wszystkich na godzinę przed zakończeniem testów. Granicę tę przekraczał jeszcze trzy razy, za każdym razem podczas krótkiego przejazdu po trzy kółka. W ostatniej godzinie Kubica zajął się długim przejazdem, podczas którego czasy stopniowo spadały od średnich 1:16 do wysokich 1:17 ze znacznym spadkiem tempa po 18 okrążeniu.

Adrian Sutil wykonał dziś najwięcej okrążeń – 117, kontynuując dobrą formę Force India w starym samochodzie i plasując się na drugiej pozycji. Podobnie do Kubicy zachował się Jenson Button, któremu sporo czasu zajęło zabranie się do jazdy. Kierowca McLarena, który dysponował starą konstrukcją, skupił się na ocenie mieszanek, jednak niskie temperatury w porannej części testów oznaczały, że zespół nie miał wiele do roboty. Czas 1:13,553 był jedynym szybkim kółkiem, jakie wykonał na tym przejeździe, zatem była to prawdopodobnie symulacja kwalifikacji.

Po tym, jak wczoraj w jego samochodzie miała miejsce awaria głównej pompy hydraulicznej, Mark Webber chciał dziś wykonać więcej okrążeń i od rana przystąpił do pracy. Wczesny 7-okrążeniowy wyjazd mieszczący się w czasach średniego 1:15 i 1:16 sugerował dobre tempo. Potwierdzone to zostało podczas 20-okrążeniowego przejazdu, na którym zszedł ze średnich 1:16 do 1:15 w miarę wypalania paliwa. Jednakże najlepsze czasy Australijczyka pojawiły się w pierwszym kółku z 5- i 7-okrążeniowych przejazdów, co oznacza, że RB7 posiada jeszcze sporo zapasu w kwestii czasów okrążeń względem 1:13,936, jaki wykręcił dzisiaj Webber.

Plany Ferrari zostały opóźnione ze względu na wyciek oleju w F150 prowadzonym przez Felipe Massę po zaledwie 12 okrążeniach, który spowodował niewielki pożar tylnej części auta. Powrócił on na tor na kilka ostatnich godzin testów i zakończył dzień na piątej pozycji. Virgin wykonało dziś dużo przejazdów 12-okrążeniowych z Timo Glockiem za kierownicą, kręcącym czasy głównie w przedziale 1:17-1:18, choć na chwilkę zszedł poniżej 1:15 podczas krótkiego wyjazdu pod koniec dnia. Pastor Maldonado i Williams również podążyli za trendem i wykonywali długie przejazdy. W drugiej części dnia zmienili strategię na krótkie wyjazdy i stopniowo dochodzili do czasów na poziomie 1:14, jednak duże różnice w czasach sugerują, że Williams wciąż pracuje nad analizą opon.

Sergio Perez w Sauberze zakończył dzień na ósmym miejscu. Musiał on zrobić przerwę po zaledwie dziewięciu okrążeniach, kiedy zespół zdecydował się wymienić skrzynię biegów w C30. Po wymianie Meksykanin wykonał dwa długie przejazdy. Michael Schumacher spędził poranek na krótkich wyjazdach, z których najszybszymi kółkami były średnie i wysokie czasy powyżej 1:14, by w popołudniowej części testów skupić się na długich przejazdach.

Sebastian Buemi spędził większość dnia wykonując 5-okrążeniowe wyjazdy i sukcesywnie zbliżał się do czasów na poziomie 1:15, by ostatecznie wykręcić czas na poziomie 1:14,8. To oznaczało, że Narain Karthikeyan w starym HRT był o sekundę wolniejszy. Zespół nie spróbował przejazdów dłuższych niż pięć okrążeń. Lotus tymczasem był ograniczony przez wczorajszą awarię wspomagania kierownicy. Zespół miał nadzieję, że części potrzebne do wymiany przylecą z bazy w Wielkiej Brytanii na czas dzisiejszych testów, jednak gdy okazało się, że tak się nie stanie, Jarno Trulli musiał zadowolić się aż 38 okrążeniami instalacyjnymi bez ustanawiania czasu, na których sprawdzał systemy i przeprowadzał testy aerodynamiczne.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17°C
Temperatura toru: 25-29°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień

Testy grupowe w Walencji, dzień 3/3 - 03.02.2011, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Robert KubicaLotus Renault GP R311:13,144--95380,475
2. Adrian SutilForce India Mercedes VJM031:13,2010,0570,057117468,585
3. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-251:13,5530,4090,352105420,525
4. Mark WebberRed Bull Renault RB71:13,9360,7920,383105420,525
5. Felipe MassaFerrari 150° Italia1:14,0170,8730,08180320,400
6. Timo GlockVirgin Cosworth VR-011:14,2071,0630,190114456,570
7. Pastor MaldonadoWilliams Cosworth FW331:14,2991,1550,092101404,505
8. Sergio PerezSauber Ferrari C301:14,4581,3140,159104416,520
9. Michael SchumacherMercedes GP W021:14,5371,3930,079110440,550
10. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR61:14,8011,6570,26473292,365
11. Narain KarthikeyanHRT Cosworth F1101:16,5353,3911,73463252,315
12. Jarno TrulliTeam Lotus Renault T128---38152,190
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Huckleberry, 04.02.2011 09:27[!]
@IceMan - oczywiście że to tylko testy ale z najlepszym czasem tygodnia na pewno można powiedzieć "nie jest źle!" :)

Do przykładów, które podajesz dorzucam Brawn GP, który na testach bił wszystkich i wszyscy pisali (w tym ja), że coś ściemniają, jeżdżą bez paliwa, na niezgodnej specyfikacji, żeby przyciągnąć sponsorów itp ;)
zoolwik, 04.02.2011 09:53[!]
A ja bym prosił, żeby przestać marnować miejsce w komentarzach na przypominanie o tym, że to tylko testy. Większość już to wie, a ci co nie wiedzą, niech żyją w błogiej nieświadomości ;) Tak czy inaczej, zawsze lepiej jest mieć pierwszy czas na testach niż ostatni.
paolo, 04.02.2011 10:30[!]
A ja poproszę o przykład zespołu który nie dawał rady na testach i wygrał mistrzostwa. Widzę że testy urosły już do kosmicznych rozmiarów. Polecam choćby nawet Salomon z pustego nie naleje. Jest dobrze. Kto nie widzi niech się uda do okulisty.
Jacobss, 04.02.2011 11:12[!]
paolo - Ferrari w 2004 roku.
Fan1, 04.02.2011 14:09[!]
idzie na miszcza
paolo, 04.02.2011 16:09[!]
Oczywiście to niczego nie przesądza ale jest lepiej niż gorzej. Z pewnością lepiej niż rok temu. Do Ferrari to nawet RBR z szacunkiem musi się odnosić. Mimo dwóch aktualnych tytułów.
maniekk150, 04.02.2011 16:22[!]
jacobss
zły przykład podałeś;) akurat ferrari na testach w 2004r. zawsze było w czołówce najdalej 3

niby czasy nic nie mówią, ale tak szczerze coś na pewno mówią, bo bez przesady, ale toro rosso nie okaże się czarnym koniem. Nie będę się bawił w proroka ale podejrzewam, że siła F1 w 2011r. będzie wyglądała podobnie do tej z poprzedniego sezonu, zn nie mam na myśli np, że renault będzie 5 siłą tylko raczej to, że 5 najlepszych teamów 2011 raczej będą Mercedes, Ferrari, Lotus GP, Mclaren i Red Bull. A który zespół będzie królował przekonamy się w bahrajnie
IceMan11, 05.02.2011 01:05[!]
@Huckleberry - to, że Robert miał najlepszy czas testów to może być sprawa nawierzchni toru i tyle. Ferrari w tamtym roku na testach odstawiało wszystkich a sam Alonso dawał do zrozumienia, że to on będzie głownym pretendentem do MŚ i co? Red Bull wyskoczył tak samo jak w 2009 gdzie mieli bolid bez KERS, bez podwójnego dyfuzora, a mimo to mieli dublet w Chinach. Wtedy na testach rzecz jasna znowu Ferrari było w czołówce, ale poraz kolejny nie byli najszybsi. McLaren też nie śrubuje czasów, a co roku są w stanie walczyć. Co powiecie o Sauberze na testach? Nawet Alonso stawiał na nich i co z teg wyszło? FATALNY początek sezonu. Ciesze się, że macie dobry humor z powodu 1-szego miejsca Roberta, ale radze nie obiecywać sobie za dużo. Pozdrawiam :)
@paolo - Red Bull Racing w sezonie 2010. Oni jeździli z pełnym bakiem i sporadycznie znajdowali w 1-szej trójce, w której mogli znaleźć się wszyscy bo to są tylko testy. RBR usypia każdego od sezonu '09
paolo, 05.02.2011 04:22[!]
IceMan11: Każdy sezon jest inny, a myślenie nie boli. Gadanie, że to tylko testy jest nudne. Jak ktoś jest niekumaty to niech sobie głowy czasami testów nie zajmuje. A jak ktoś ma cokolwiek w głowie to choćby taki oczywisty wniosek wyciągnie. Jeden z Lotusów będzie zamykał stawkę, a drugi może powalczy w czołówce. No ale to tylko testy. Przypadkiem Alonso walczył o tytuł do ostatniego wyścigu... a RBR dla jaj naklejał imitacje wydechu na pokrywę silnika? Później w superfakcie nazwano to dmuchanym dyfuzorem i frajerzy zajarzyli o co chodzi. Pewnie wydech Renault skierowany w odwrotną stronę to też przypadek. Jak wam w superekspresie znajdą fajną nazwę typu "podwójną" lub "dmuchaną" to może zajarzycie. Pewnie, że to "tylko" testy. Ale z jakiegoś powodu RBR odpuszczał testy żeby nie pokazywać swoich wynalazków. No ale to "tylko" testy. Ja tam jestem zwolennikiem stwierdzenia, że myślenie nie boli. Ferrari dopieszczane w fabryce Toyoty, RB7 jeżdżący od pierwszego dnia, opóźniony McLaren i Renault z wydechem w drugą stronę? Tylko testy? Kto nie widzi niech się uda do okulisty.Do tego nowe opony i ruchome skrzydło. "Tylko" testy. Dobre:)
Huckleberry, 05.02.2011 08:44[!]
@IceMan - gdyby Ferrari w zeszłym roku nie popełniło tylu strategicznych błędów Alonso spokojnie byłby mistrzem. Bolid może nie błyszczał ale był zawsze na odpowiednim poziomie.
Jacobss, 05.02.2011 09:45[!]
Huckleberry - No tak, bo rozwalanie sie w Monako, falstart w Chinach, sciecie zakretu na Silverstone i w efekcie tego kara czy tez rozwalenie w Belgii to pewnie "bledy strategiczne" :).

paolo - Czytanie wynikow z testow ma sens, ale tylko przy koncowych testach. Uwierz mi, po trzech dniach nikt jeszcze nie wyciagnal armat. Sam Alonso powiedzial dla hiszpanow (na forum Autosportu ktos dawal linka) ze jezdzili z ogranicznikiem 12 tys. obrotow i jakby chcial, moglby pojechac kilka sekund szybciej. Dlatego moje wieloletnie doswiadczenie mi mowi - spokojnie, to tylko testy. Brzmi trywialnie, ale tak jest.
Huckleberry, 05.02.2011 10:35[!]
@Jacobss - pisałem o bolidzie, że dawał radę, nie o Alonso czy zespole. Możesz do "błędów strategicznych" dopisać błędy Alonso jeśli ci tego brakuje :)
A propos, idę na kawę ;)
IceMan11, 05.02.2011 12:30[!]
@paolo - weź się uspokój bo na każdego najeżdżasz bez potrzeby. Co ja pisałem? Czasy i miejsce zajmowane nic nie mówią oraz, że lepsze jest przyglądanie się nowinkom, a Ty powtórzyłeś moje słowa i jeszcze masz do mnie pretensje. Szczerze gratuluje. Tak jak powiedział Jacobss. Ferrari jeździło z 12tyś obrotów lub więcej? Może Robert miał teraz 17, albo 13. Nie wiesz tego, więc Ci pisze, że czasy i poszczególne miejsca można sobie wsadzić głęboko, ale Wy wolicie już mówić, że jest dobrze bo Robert miał najlepszy czas testów. Naprawdę fajnie jest mieć wokół siebie takich speców.

@Huckleberry - wiesz co by było gdyby Vettel miał mniej awarii? Takie gdybanie można sobie wsadzić :)
maniekk150, 05.02.2011 16:56[!]
IceMan11 - potwierdzam:)
Vettel jakby miał mniej awarii to wcześniej byłby mistrzem, tak samo Kubica fajnie był 8 nie wiele tracąc do 7 w generalce ale w porównaniu z czołówką nie miał awarii w ogóle praktycznie
tomekj, 05.02.2011 18:56[!]
IceMan11 zgadzam sie z toba ciekawi mnie jedna rzecz z tym wydechem LR ze wszystkie temperatury silnika i calego osprzetu byly w normie ciekawe jak to wypadnie w Bahrajnie jak temeratura powietrza bedzie wyzsza niz 30 stopni
bass001, 05.02.2011 19:45[!]
Ludzie przecież to normalne, kibice Roberta wierzą że będzie dobrze, a wyniki testów jeszcze bardziej tą wiarę umacniają. Jestem kibicem Roberta i moje oczekiwania po trzech pierwszych dniach testów także wzrosły. Pytam się więc co w tym dziwnego? Wiadomo - to tylko testy. Nie ma sensu bawić się w nostradamusa i zgadywać kto gdzie będzie, ale z drugiej strony co to niektórym przeszkadza, że ktoś wierzy w wyniki testów i się nimi podnieca. Każdego indywidualna sprawa.
Huckleberry, 06.02.2011 21:51[!]
No i pozamiatane, nie przekonamy się jakby było w Bahrajnie... :(
kamarinho1991, 07.02.2011 23:23[!]
Bardzo bym chciał żeby naszym jedynym problemem było to, czy Robert ma zwycięski bolid.
NEO86, 18.02.2011 20:26[!]
IceMan11, 03.02.2011 23:57
Gdy na testach Robert był poza 1-szą trójką wszyscy pisali spokojnie to tylko testy, gdy Robert jest 1-szy wszyscy są podnieceni i zapominają, że to są tylko testy.

Cała prawda
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca