F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Czwarty dzień w Barcelonie zostanie przeznaczony na testy opon deszczowych

Pirelli przedwcześnie zakończyło pierwszy dzień testów deszczowych opon

Pirelli i Ferrari przeprowadzą w przyszłym tygodniu testy deszczowych opon

Giovinazzi ma za sobą pierwsze testy bolidu Formuły 1

Sakhir oraz Hungaroring organizatorami testów w trakcie sezonu 2017

Pirelli przeznaczy jeden dzień zimowych testów na sprawdzenie deszczowych opon

Pirelli otrzymało zgodę na zorganizowanie testów deszczowych opon

Raikkonen na szczycie tabeli drugiego dnia testów na Silverstone
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2016<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Kimi Raikkonen wykręcił najlepszy rezultat drugiego dnia testów na silverstone.

Fin ustanowił swój najszybszy rezultat na 103. okrążeniu, które pokonał na około 50 minut przed zakończeniem środowej sesji. Wynik mistrza świata z 2007 roku jest o mniej więcej 0,2s lepszy od jego osiągnięcia z kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Drugą pozycję w tabeli zajął ponownie Esteban Ocon. Rozwojowy kierowca Mercedesa pokonał 139 okrążeń, popisując się o pół sekundy gorszym czasem od tego, jaki uzyskał Raikkonen.

Po wtorkowych problemach związanych z wymianą okablowania bolidu, Pierre Gasly zaliczył bardziej pozytywny dzień, pokonując 103 kółka i legitymując się wynikiem 1:31,492s.

Siedemnastoletni Nikita Mazepin uplasował się na czwartej lokacie, ze stratą 0,8s do Raikkonena. Rosjanin uzyskał swój rekordowy wynik korzystając z supermiękkiego ogumienia, wyprzedzając o 0,203s wychowanka McLarena i urzędującego czempiona GP2 – Stoffela Vandoornea.

Belg, który powrócił w środę do bolidu McLaren MP4-31, podkreślał, że czuje postępy dokonane w ostatnim czasie przez stajnię z Woking i Hondę. „Rano pracowaliśmy nad aerodynamiką, co dla kierowcy nigdy nie jest zbytnio ekscytującym doświadczeniem, ale później wykonaliśmy kilka dobrych przejazdów, testując wiele nowych systemów, jakie mamy w naszym bolidzie. Samochód jest inny w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Różni się od tego, którym jeździłem w Barcelonie. Od razu czułem się w nim bardzo pozytywnie. Zawsze cieszy, gdy od samego początku możesz naciskać. Dzisiaj nie było z tym problemu”.

Za juniorem brytyjskiej stajni znalazł się Vlatteri Bottas, który po południu wykonał przejazd z dwupoziomowym tylnym skrzydłem, jakie pojawiło się w bolidzie Williamsa w trakcie testów w Barcelonie. Kolejne dwie pozycje zajęli Santino Ferucci w Haasie i Jolyon Palmer w Renault.

Brytyjczyk i team z Enstone poświęcili dzień na badanie poprawek w obszarze zawieszenia. „Mamy tu duże poprawki zawieszenia i trochę nowych rozwiązań aerodynamicznych” – wyjaśniał syn byłego kierowcy F1, Jonathana. „Cały czas pojawiają się u nas jakieś nowe części, ale w dużym stopniu koncentrujemy się właśnie na zawieszeniu. Przeprowadzamy testy porównawcze i mamy nadzieję na zebranie dobrych danych. Rano korzystaliśmy z innej specyfikacji niż w trakcie wyścigowego weekendu, później wróciliśmy do poprzedniej. Zobaczymy, w jakim kierunku wszystko się potoczy”.

Debiutujący w bolidzie STR11 Sergio Sette Camara pokonał w sumie 82 okrążenia, notując czas gorszy o 3,2s od Raikkonena. Dwie ostatnie pozycje w klasyfikacji zajęć przypadły Jordanowi Kingowi w Manorze oraz pomagającemu w rozwojowi ogumienia Pirelli na 2017 rok – Pascalowi Wehrleinowi w Mercedesie W05 (128 okrążeń i +5,5s do poziomu pierwszego miejsca).

Testy grupowe na Silverstone, dzień 2/2 - 13.07.2016, Silverstone - 5,891 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:30,665--103606,773
2. Esteban OconMercedes W071:31,2120,5470,547139818,849
3. Pierre GaslyRed Bull TAG-Heuer RB121:31,4290,7640,217103606,773
4. Nikita MazepinForce India Mercedes VJM091:31,5610,8960,13269406,479
5. Stoffel VandoorneMcLaren Honda MP4-311:31,7641,0990,203113665,683
6. Valtteri BottasWilliams Mercedes FW381:32,4231,7580,659107630,337
7. Santino FerrucciHaas Ferrari VF-161:33,1412,4760,718107630,337
8. Jolyon PalmerRenault RS161:33,3082,6430,16798577,318
9. Sergio Sette CamaraToro Rosso Ferrari STR111:34,0403,3750,73282483,062
10. Jordan KingManor Mercedes MRT051:35,0604,3951,02070412,370
11. Pascal WehrleinMercedes W071:36,1825,5171,122128754,048
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mario_f, 13.07.2016 21:57[!]
nic dziwnego. Doświadczony kierofca zlał młodzież :-)
---, 13.07.2016 22:08[!]
To Mazepin jest po Veratappenie drugim najmłodszym zawodnikiem za kierownicą bolidu F1, czy na testach (wliczając prywatne) był ktoś jeszcze poniżej osiemnastki?
Arturo_R30, 13.07.2016 23:18[!]
O ile pamiętam, to Nyck de Vries prowadził bolid F1 w wieku 14 lat, pamiętam że dużo o tym pisali że dołączył do McLarena i wkrótce będzie jeździł bolidem na testach, ale to chyba nieoficjalnie było :)
Jeszcze w niesławnym Lotus F1 Racing był 15 letni Malezyjczyk jako rozwojowy, ale tego nie wiem czy jeździł, tylko o De Vriesie wiem ;)
piwo, 14.07.2016 07:34[!]
no i jego czas. niesamowity.
czas hulka z kwalfikacji 1m31,770
czas pereza 1m31,875
a mazepin 1m31,561.
wielkie lal

choc i czas mclarena i vandorna bardzo dobry:
alonso z kwala 1m 32,237
vadorne 1m31,764

mclaren bardzo szybko sie rozwija...
Ambrozya, 14.07.2016 08:10[!]
To testy... Może McL latał na pusto z cały czas otwartym DRSem?
Czas jak czas, dla mnie wyniki z testów nie są w żaden sposób miarodajne. Tak samo jak pozycje. Nie robi wrażenia także Kimas lub Alązo ;) na czele gdy reszta uczestników testów to młodziaki.
piwo, 14.07.2016 08:44[!]
ale na kwalu robi sie dokladnie to smao. jezdiz na pustym baku z caly czas otwartym drsem. mozliwae jest to ze mieli docisk na przyszly sezon.
Ambrozya, 14.07.2016 09:18[!]
Na testach mają te same silniki, co na kwal/wyścigi? Bo jeśli nie to może tutaj je mocniej kręcą i stąd takie czasy.
Chciałem napisać, że "to tylko niewiele znaczące testy" ale kiedyś też były tylko testy gdy BrawnGP wymiatał i pamiętamy, że nie była to tylko pokazówka.
---, 14.07.2016 09:52[!]
@Ambrozya
Co za durnoty ... nie pomyślałeś, że w qualach najlżejsza możliwa mieszanka w weekend to była miękka, a tutaj jak se chcieli to mogli i na ultrach jeździć?
Ambrozya, 14.07.2016 10:09[!]
@---
W przeciwieństwie do Ciebie nie mam dostępu do dokładnego programu testów poszczególnych ekip ani do użytych opon, ilości paliwa, pakietów aero... :)
---, 14.07.2016 12:38[!]
@Ambrozya
Ale ja wcale do tego dostępu nie mam :) Po prostu mówię, że głupotą jest szerzenie teorii konspiracyjnych z cały czas otwartym DRSem, już nie mówiąc o podkręconych silnikach, bo na ch za przeproszeniem mieliby redukować na weekendy wyścigowe? Tymczasem fakt możliwości używania wszystkich opon jest oczywisty dla wszystkich uważnie śledzących fanów F1. Na 80% lepszy czas jest dlatego, że Ferdek ze Stoffelem jechali na ultrach lub superach, a na 20% jakieś mocne poprawki + trochę szczęścia do perfekcyjnego przejechania danego kółka.
zefu, 14.07.2016 16:29[!]
... jeszcze zapomnieliście o "nagumowaniu" toru...
Choć nie wiem, czy nie padało gdzieś po drodze. Jeśli nie, to jest to bardzo duży benefit. Z resztą to dość powtarzalny trend w przypadku testów na tym samym torze po weekendzie wyścigowym, więc do porównań podchodzimy z rezerwą.
Shaitan, 14.07.2016 20:33[!]
Padało.
Tak przy okazji, mamy kolejne potwierdzenia, że prowadzenie obecnych konstrukcji nie stanowi pod względem fizycznym wielkiego wyzwania. Nastolatkowie wsiadający pierwszy raz do bolidu F1 w zasadzie nie męczą się jazdą, a wręcz z każdym kolejnym kółkiem czują się coraz lepiej. Wygląda to dla nich jak przysłowiowa bułka z masłem.
Gorąco liczę, że od przyszłego sezonu to się zmieni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca