F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Vettel osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas drugiego dnia testów

Robert Kubica testował bolid R.S.17 na Hungaroringu

Vettel najszybszy po pierwszej części środowych testów F1

Leclerc uzyskał najlepszy czas 1. dnia testów na Węgrzech

Vandoorne na czele tabeli po porannej sesji na Hungaroringu

Felipe Massa nie weźmie udziału w testach F1 na Węgrzech

Ujawniono kalendarz testów F1 w sezonie 2018

Lando Norris weźmie udział w testach na Hungaroringu

Luca Ghiotto poprowadzi bolid Williamsa podczas testów na Węgrzech

Sauber potwierdził skład kierowców na testy po GP Węgier

Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia pierwszego dnia testów
Nataniel Piórkowski, 27 lutego 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Lewis Hamilton w Mercedesie W08 EQ Power+ uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego dnia zimowych testów przed sezonem 2017.

Stajnia z Brackley nie narzekała w poniedziałek na żadne większe problemy techniczne i konsekwentnie realizowała program, korzystając z pomocy obu swych kierowców: Hamiltona oraz Valtteriego Bottasa, który zakończył sesję z czwartym czasem. W sumie ekipa Srebrnych Strzał pokonała 152 okrążenia, co stanowi dystans ponad siedmiuset kilometrów. Hamilton, przez chwilę korzystający po południu z płetwy rekina, wykręcił rezultat 1:21,765s używając miękkiej mieszanki ogumienia

Na drugim miejscu, ze stratą 0,1s do trzykrotnego mistrza świata, w pierwszym dniu przedsezonowych jazd finiszował Sebastian Vettel. Kierowca Ferrari pokonał swoje rekordowe kółko na komplecie pośrednich opon PZero. Niemiec był jednym z dwóch kierowców, którym udało się przekroczyć barierę stu okrążeń. Do grupy tej zaliczył się jeszcze tylko Felipe Massa – po bezproblemowym dniu reprezentant Williamsa zakończył sesję na trzecim miejscu, wyprzedzając o niecałą sekundę Kevina Magnussena.

Duńczyk, debiutujący w barwach stajni Gene Haasa, zaliczył niezbyt pomyślny poranek, w trakcie którego doprowadził do niegroźnego incydentu związanego z uszkodzeniem przedniego skrzydła. Po południu były kierowca takich zespołów jak McLaren i Renault prezentował już dużo większą spójność, uzyskując w ostatniej godzinie czas 1:22,894s, zapewniający mu miejsce przed Danielem Ricciardo, któremu przez cały dzień udało się pokonać tylko pięćdziesiąt okrążeń.

O poranku, po awarii sensora, Australijczyk został zmuszony do przerwania jazdy, powodując tym samym wywieszenie pierwszej i jedynej w poniedziałek czerwonej flagi. Po południu wyjazd na tor utrudniły stajni z Milton Keynes problemy z baterią – kierowca z Perth opuścił garaż RBR dopiero około godziny 16:20. Tuż przed końcem zajęć Ricciardo rzutem na taśmę awansował przed Bottasa.

Bardzo nieudany dzień ma na swoim koncie McLaren. Po pokonaniu o poranku zaledwie jednego okrążenia instalacyjnego inżynierowie Hondy wykryli problem z działaniem systemu olejowego jednostki napędowej, co w praktyce pozbawiło Fernando Alonso ponad pięciu godzin jazdy na torze.

Tłumacząc pechowy start testów dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown, powiedział: „Doszło do problemu z systemem olejowym, to wszystko co teraz wiemy. Honda analizuje, co się stało i domyślam się, że gdy będą coś wiedzieć na pewno dadzą o tym znać. To rozczarowujące, bo wczoraj zorganizowaliśmy dzień filmowy, przejechaliśmy 100 kilometrów i w gruncie rzeczy nie dostrzegliśmy żadnych większych problemów. Dzisiejszy poranek i ta usterka były dla nas lekką niespodzianką”.

Alonso ukończył zajęcia z dziesiątym czasem, za zmagającym się po południu z usterką układu wydechowego Sergio Perezem oraz Carlosem Sainzem i Nico Hulkenbergiem. Na jedenastym miejscu znalazł się Marcus Ericsson za kierownicą Saubera C36 napędzanego silnikiem Ferrari w specyfikacji 2016.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 27.02.2017, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMercedes W081:21,765--73339,815
2. Sebastian VettelFerrari SF70H1:21,8780,1130,113128595,840
3. Felipe MassaWilliams Mercedes FW401:22,0760,3110,198103479,465
4. Kevin MagnussenHaas Ferrari VF-171:22,8941,1290,81851237,405
5. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB131:22,9261,1610,03250232,750
6. Valtteri BottasMercedes W081:23,1691,4040,24379367,745
7. Sergio PerezForce India Mercedes VJM101:23,7091,9440,54039181,545
8. Carlos Sainz JrToro Rosso Renault STR121:24,4942,7290,78551237,405
9. Nico HulkenbergRenault R.S.171:24,7843,0190,29057265,335
10. Fernando AlonsoMcLaren Honda MCL321:24,8523,0870,06829134,995
11. Marcus EricssonSauber Ferrari C361:26,8415,0761,98972335,160
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 27.02.2017 18:27[!]
żeby tylko nie było jak w 3 poprzednich sezonach
Falarek, 27.02.2017 18:43[!]
Czyli Sauber jeździł z silnikiem 2015 ale jak dobrze rozumiem domyślnie dostaną wersję 2016?
michal132, 27.02.2017 18:44[!]
@Falarek

raczej błąd w tekście ;)
FOLLY, 27.02.2017 18:46[!]
1:19.995, trochę brakuje do rekordu bolidu z 2010 roku.
mich909090, 27.02.2017 18:52[!]
Mercedes nie zawodzi :) Znakomita forma i niezawodność od początku. Na czasy bym nie patrzył bo jeszcze się mocno poprawią.Teraz najważniejsze są kilometry.

@FOLLY
Spokojnie .Czas, który podałeś był uzyskany w ciepły majowy weekend wyścigowy. Ten rekord padnie i to z hukiem jak przyjdzie na to czas. Podobno Vettel najlepszy czas uzyskał jadąc 60 km/h wolniej na prostej niż rok temu. Także docisk nowych bolidów jest ogromny.
gnodeb, 27.02.2017 19:37[!]
W poprzednim sezonie pierwszy dzień testów to czasy 1:23-1:27. Chyba jednak nie pokazują pełni możliwości, jak to zapewniał Lauda.
michal132, 27.02.2017 19:39[!]
a ktoś się dziś spodziewał że będą bić rekordy? jak większość jeździła z czujnikami albo z farbą sprawdzając przepływ powietrza albo sprawdzać inne elementy inni wgl próbowali wyjechać na tor ale się nie udawało
Masio, 27.02.2017 19:40[!]
Można już pogratulować Mercedesowi i Hamiltonowi tytułów mistrzowskich za ten sezon...
janko30, 27.02.2017 20:10[!]
Można powiedzieć że nowe przepisy nie zmieniły układu sił - nadal liczy się silnik.
marios76, 27.02.2017 20:22[!]
@Masio W zeszlym roku tez tak twierdzilismy, a Mercedes pokazal, ze nic niw jest w F1 pewne :)
Posledze wyniki tych testow i pomysle, poszukam motywacji do ogladania F1. Sezon gdyby sie zaczynal jakims wyscigiem w Amerykach, to chetniej bym zobaczyl pierwszy wyscig, wieczorkiem popilbym to dobrym alkoholem i zapomnial. Po GP Australii to jakos glupio tak pic o wczesnej porze ;)
Na razie jestem daleki od wyciagania wnioskow... mam tylko nadzieje, ze dla ARROWSA ;) to wypadek przy pracy, bo jqk bedzietaka cienizna to Alonso idzie na najwiekszego pechowca F1 ostatnich dziesiecioleci. Wcale nie twierdze, ze powinien miec juz z siedem tytulow... ale srednia zwyciestw mu spada do mniej niz jednego na rok :(
bartoszcze, 27.02.2017 20:24[!]
@mich909090
Prawdopodobnie to jest porównanie różnych wartości - prędkości w speed trapie do prędkości na linii mety.
Masio, 27.02.2017 20:41[!]
Cytat marios76 :
W zeszlym roku tez tak twierdzilismy, a Mercedes pokazal, ze nic niw jest w F1 pewne :)
Podaj jakiś przykład proszę
gnt3c, 27.02.2017 20:51[!]
chyba cos kolumna z oponami Wam nie teges...szkoda ze ten serwis nie zmienia warstwy wizualnej od tysięcy lat.
rubensbariczello, 27.02.2017 21:25[!]
Vettel zrobił sporo km na jednych oponach widać że samochód je szanuje. Za to mercedes ma kapitalną jednostkę i samochód. Sporo okrążeń i zero awarii. Czego nie można powiedzieć o McLarenie...Honda ich dobije...swoją drogą rok temu na testach mercedes też sporo jeździł bez awarii....a jak wyszło w praktyce widzieliśmy u Lewisa...niemniej jednak to i tak najlepsza jednostka...red Bull to zagadka...
bartoszcze, 27.02.2017 22:00[!]
@mich909090
Jest doprecyzowanie -prędkości w speed trapie ok. 10km/h niższe niż w maju 2016.
latak, 27.02.2017 23:08[!]
@Masio Na prawdę nie umiesz czytać miedzy wersami? :D
Masio, 28.02.2017 11:28[!]
@latak Nie wiem o co ci chodzi. Wytłumacz mi.
latak, 28.02.2017 18:12[!]
@masio

"W zeszlym roku tez tak twierdzilismy, a Mercedes pokazal, ze nic niw jest w F1 pewne :)" Chodzi o to że jest to odniesienie do Twojej wypowiedzi "Można już pogratulować Mercedesowi i Hamiltonowi tytułów mistrzowskich za ten sezon...". W 2k16 majstrem został Rosberg - Czyli nigdy nie wiesz komu Merc tego majstra "podaruje". No ale nie wymagam za dużo.

Pozdrawiam, Pan "TŁUMACZ" XD
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca