F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Kubica i di Resta przetestują w październiku bolid FW36 Williamsa

Hamilton: Cieszę się, że uniknąłem udziału w testach opon Pirelli
Nataniel Piórkowski, 7 kwietnia 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Lewis Hamilton uważa, że miał szczęście unikając udziału w testach prototypowych opon Pirelli na sezon 2017, gdyż nowe bolidy całkowicie różnią się od zmodyfikowanych konstrukcji z 2015 roku.

W ubiegłym roku w rozwoju ogumienia na sezon 2017 pomagały włoskiemu koncernowi trzy największe zespoły: Ferrari, Mercedes oraz Red Bull. Podczas gdy dla Scuderii przez większość czasu pracował Vettel, Hamilton zrezygnował z jazdy dla Mercedesa w trakcie sesji w Abu Zabi, narzekając na swój stan zdrowia. Wiosną Brytyjczyk stracił szansę wzięcia udziału w testach opon z powodu bólu stopy.

Zapytany o to, czy problemy z oponami, jakich Mercedes doświadczył w trakcie GP Australii mogłyby być mniejsze, gdyby niemiecki koncern pokonał w ubiegłym roku więcej przejazdów testowych Hamilton odrzekł: „Bardzo się cieszę, że nie brałem udziału w tych testach, bo nowy bolid jest zupełnie inny”.

„Przejechałem kilka okrążeń w trakcie zajęć w Abu Zabi za kierownicą bolidu z 2015 roku, ale bardzo różnił się on od konstrukcji, jakimi rywalizujemy teraz. Gdybym testował więcej, to byłaby to strata czasu. Cieszę się, że tego nie zrobiłem. Nic by to nie zmieniło. Prawda jest taka, że zmodyfikowany bolid miał o wiele mniej docisku i był lżejszy niż auta, którymi dysponujemy w tym sezonie. Nie byłbym więc w stanie zmusić opon do pracy w takim samym zakresie operacyjnym. Musiałbym wymazać z pamięci to, czego nauczyłbym się w trakcie testów i zacząć cały proces od nowa” – tłumaczył trzykrotny mistrz świata.

Inne zdanie wyraził Sebastian Vettel z Ferrari. „Jestem zadowolony mogąc jeździć bolidem. Zawsze jest coś, czego można się nauczyć, więc dni spędzone na współpracy z Pirelli także mi pomogły. Powodem, dla którego lubię testować, jest to, że kocham jeździć. Jeśli mam szansę wziąć udział w testach, nawet jeśli same testy mogą być nudne, to z niej korzystam. To lepsze niż jazda na rowerze, w celu utrzymania kondycji. Mamy ograniczone możliwości jazdy. Nie mogę zrozumieć, jak można byłoby z nich rezygnować”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca