F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Robert Kubica może wziąć udział w testach na Hungaroringu

Catalunya i Hungaroring zorganizują testy w trakcie sezonu 2018

Force India potwierdza udział Auera i Mazepina w testach na Węgrzech

Leclerc weźmie udział w testach na Hungaroringu z Ferrari

Paul Ricard zainteresowane organizacją zimowych testów w 2018 roku

Lowe: Testy w Austin pomogły Strollowi w pracy nad ustawieniami bolidu

George Russell poprowadzi Mercedesa W08 podczas testów na Węgrzech

Hamilton uzyskał najlepszy czas pierwszego dnia testów w Bahrajnie
Nataniel Piórkowski, 18 kwietnia 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w trakcie pierwszego dnia grupowych testów F1 Bahrajnie.

Niespełna piętnaście minut po rozpoczęciu sesji Hamilton zatrzymał swój bolid na torze, powodując wywieszenie czerwonych flag. Zespół zidentyfikował problem jako usterkę systemu elektrycznego i dokonał niezbędnych napraw, pozwalając kierowcy na kontynuowanie realizacji założonego programu. Trzykrotny mistrz świata wykonywał przez cały dzień zarówno dłuższe, jak i krótsze przejazdy, zbierając przy tym dane, jakie mają posłużyć lepszemu zrozumieniu zachowania opon Pirelli.

W ostatniej godzinie Hamilton ustanowił rekordowy rezultat dnia – 1:31,385s, korzystając z miękkiej mieszanki ogumienia. Drugi w tabeli Antonio Giovinazzi w Ferrari SF70H stracił do lidera 0,6s.

W dzisiejszych testach brał także udział Sebastian Vettel. Niemiec koncentrował się jednak wyłącznie na współpracy z Pirelli, przez co nie mógł testować żadnych nowych części. W bolidzie gwiazdy Ferrari doszło po południu do usterki silnika. Pirelli osiągnęło jednak porozumienie z pozostałymi zespołami, dzięki któremu wydłużyło realizację swego prywatnego programu zajęć do godziny 21:00 czasu lokalnego.

Na trzecim miejscu wtorkową sesję ukończył Daniel Ricciardo z Red Bulla. O poranku Australijczyk koncentrował się na ocenie właściwości aerodynamicznych konstrukcji RB13, a po południu zbierał informację na temat ogumienia. Kierowca z Perth nie był w stanie zrealizować pełnego programu jazd ze względu na awarię jednostki napędowej i zakończył dzień z dorobkiem 45 okrążeń.

Ricciardo nie był jedynym kierowcą, który zmagał się z problemami silnika Renault – o poranku usterka taka przytrafiła się Seanowi Gelaelowi współpracującemu z Toro Rosso. Po południu Indonezyjczyk doprowadził do jeszcze jednej przerwy w zajęciach, ale ukończył dzień na ósmym miejscu.

Czwarty Romain Grosjean poświęcił dzień na testowanie w bolidzie Haasa nowych hamulców dostarczonych przez Carbone Industrie. Francuz zakończył dzień przed Felipe Massą i Lance'em Strollem z Williamsa, których przedzielił Nico Hulkenberg w Renault R.S.17.

Nieudany dzień ma za sobą McLaren. Oliver Turvey pokonał tylko 17 okrążeń za kierownicą bolidu MCL32. O poranku, po przejechaniu dwóch okrążeń instalacyjnych, inżynierowie zespołu z Woking wykryli wyciek wody w systemie magazynowania energii (ERS), przez co zostali zmuszeni do wymiany całej jednostki napędowej. Turvey powrócił na tor na około 45 minut przed zakończeniem wtorkowych zajęć i wykręcił czas 1:35,011s, dający mu ostatnie, dwunaste miejsce w tabeli.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/2 - 18.04.2017, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMercedes W081:31,358--97524,964
2. Antonio GiovinazziFerrari SF70H1:31,9840,6260,62693503,316
3. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB131:32,3490,9910,36545243,540
4. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-171:32,4521,0940,10387470,844
5. Felipe MassaWilliams Mercedes FW401:32,5091,1510,05756303,072
6. Nico HulkenbergRenault R.S.171:33,6242,2661,11574400,488
7. Lance StrollWilliams Mercedes FW401:33,7292,3710,10535189,420
8. Sean GelaelToro Rosso Renault STR121:33,8852,5270,15678422,136
9. Sebastian VettelFerrari SF70H1:33,8942,5360,00989481,668
10. Alfonso Celis JrForce India Mercedes VJM101:33,9392,5810,04571384,252
11. Marcus EricssonSauber Ferrari C361:34,5503,1920,611106573,672
12. Oliver TurveyMcLaren Honda MCL321:35,0113,6530,4611792,004
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 18.04.2017 17:51[!]
Cytat :
Po problemach z jednostką napędową McLaren pokonał zaledwie 17 okrążeń.
Sam już nie wiem czy śmiać się czy płakać...
---, 18.04.2017 17:59[!]
Ja dziękuję, aż siedemnaście okrążeń !!!
Myślałem, że zatrzymali się na dobre na tych dwóch.
michal_7, 18.04.2017 18:51[!]
Jeżeli jakiś kibic McLaren'a zapadł kilka lat temu w śpiączkę i właśnie się wybudził... Jak by Ci to powiedzieć...
benethor, 18.04.2017 19:36[!]
i dlatego właśnie Button woli testować w symulatorze
KuraF1, 18.04.2017 19:48[!]
@up jak się na to nie patrzeć symulator oddaje w większości rzeczywistość, więc tam też powinien często padać "silnik" xD
sneer, 18.04.2017 20:01[!]
Aż 17 okrążeń BigMaka, toż to Panie rekord jest!
bartoszcze, 18.04.2017 20:29[!]
@KuraF1
Ale "wymiana" może potrwać krócej :)
mcracer1993, 18.04.2017 20:38[!]
Dobrze, że aż tyle okrążeń przejechał ten złom, który nazywa się McLaren Honda. Co do Buttona to nie mam więcej pytań i tylko mogę potwierdzić to co powiedział @benethor. Co do pierwszego zdania, które powiedziałem: w latach 80-tych za takie coś dostałbym lanie od Ayrtona Senny i Alana Prosta. No ale co ja mam powiedzieć? Skoro w żadnym z trzech wyścigów tego sezonu obaj kierowcy (Alonso i Vandoorne) nie dojechali do mety, w qualach mają gigantyczne problemy z bolidem, a tutaj Turvey też pobił niesamowity rekord świata, choć mogło być jeszcze lepiej.
KuraF1, 18.04.2017 20:44[!]
@bartoszcze
Masz racje ;) Esc, start i jedzie dalej xD
---, 18.04.2017 21:26[!]
@mcracer1993
Stoffel w Australii dojechał. Na ostatnim miejscu, ale on dojechał.

Cytat michal_7 :
Jak by Ci to powiedzieć ...

No cóż, by opisać formę McLarena najbardziej adekwatny byłby cytat ze Stonogi ... A no tak, ty go jeszcze nie znasz ...
MMMotorsport, 18.04.2017 21:46[!]
A tak BTW, skoro Turvey "przejechał" dzisiejsze testy, to McLaren ma już odbębniony przepis o młodych kierowcach?
bartoszcze, 18.04.2017 21:51[!]
@MMMotorsport
Nie ma przepisu o młodych kierowcach.
mcracer1993, 18.04.2017 21:57[!]
@--- Owszem - dzięki za poprawkę. Ale zobacz z iloma okrążeniami straty - nawet Manor, gdyby wystartował to by McLarena objechał... Fakt, że Vandoorne nie miał ulepszeń jak Alonso ale to nie zmienia faktu, że to wygląda naprawdę źle.
bartoszcze, 18.04.2017 22:01[!]
@mcracer1993
W latach 80-tych to Honda zaczynała od słabowania z Williamsem i Spiritem...
adamo342, 18.04.2017 22:28[!]
Ale to nie trwało trzy lata a poza tym w pełnym pierwszym sezonie Rosberg wywalczył jedno zwycięstwo a w pierwszym wyścigu już drugie miejsce.W następnym sezonie były już 4 zwycięstwa a teraz mają problem z dojechaniem do mety.Marnują tylko potencjał Alonso który wciąż jest ogromny i talent Stofella który jest bardzo duży co pokazał rok temu w Bahrajnie.Alonso nie jest cudotwórcą choć w Ferrari też nie miał najlepszych samochodów.Nawet Schumacher czy Hakkinen w czasach swoich najlepszych lat nic by tym złomem nie zdziałali.Silnik kompletnie leży i kwiczy myślę,ze gdyby Red Bull miał silniki Hondy też by miał takie same problemy jak teraz Mclaren
gnodeb, 19.04.2017 15:01[!]
A czy ktoś z Was nie wszedł by w taki układ? Honda daje silnik na wyłączność. Honda.
Było ryzyko i wyszło jak wyszło, ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. Jak Alonso przechodził do Ferrari to z kolei miał być pewniak, i też wyszło jak wyszło.
adamo342, 19.04.2017 16:44[!]
gnodeb-tylko,że w Ferrari prawie dwa razy mu się udało a teraz ma problem żeby dojechać do mety.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca