F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Vettel osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas drugiego dnia testów

Robert Kubica testował bolid R.S.17 na Hungaroringu

Vettel najszybszy po pierwszej części środowych testów F1

Leclerc uzyskał najlepszy czas 1. dnia testów na Węgrzech

Vandoorne na czele tabeli po porannej sesji na Hungaroringu

Felipe Massa nie weźmie udziału w testach F1 na Węgrzech

Ujawniono kalendarz testów F1 w sezonie 2018

Lando Norris weźmie udział w testach na Hungaroringu

Luca Ghiotto poprowadzi bolid Williamsa podczas testów na Węgrzech

Sauber potwierdził skład kierowców na testy po GP Węgier

Bottas zakończył z najlepszym czasem drugi dzień testów na torze Sakhir
Nataniel Piórkowski, 19 kwietnia 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Valtteri Bottas z Mercedesa pokonał 143 okrążenia i zakończył na szczycie tabeli drugi dzień testów F1 w Bahrajnie, uzyskując lepszy rezultat niż Sebastian Vettel.

Fin spędził dzień koncentrując się na testach aerodynamicznych oraz – podobnie jak miało to miejsce we wtorek w przypadku Lewisa Hamiltona – zbieraniu informacji na temat pracy nowego ogumienia Pirelli.

Pomimo doprowadzenia do wywieszenia czerwonych flag na krótko przed przerwą obiadową, Bottas zrealizował bardzo intensywny program testowy, zwieńczony uzyskaniem rezultatu 1:31,280s w ostatniej godzinie zajęć, przy niższej temperaturze nawierzchni toru.

Ponad 130 okrążeń Fina kontrastuje z dorobkiem Vettela, który w środę spędził wiele czasu w garażu Ferrari, doświadczając częstych problemów technicznych. O poranku, w trakcie zmiany ustawień samochodu, mechanicy Scuderii wykryli wycieki z systemu hydraulicznego. U końca pierwszej części wtorkowych jazd przy nazwisku Niemca widniało tylko osiem okrążeń.

Po przerwie inżynierowie stajni z Maranello stracili dostęp do danych telemetrycznych, a czterokrotny mistrz świata został zmuszony do oczekiwania w garażu na wyeliminowanie usterki. Pod koniec sesji Vettel pokonał ponad 50 okrążeń i wykręcił czas 1:31,574s, gwarantujący mu drugą pozycję w klasyfikacji.

Trzeci czas dnia należy do Carlosa Sainza, który po południu pracował z Toro Rosso. Na wysokiej czwartej lokacie został sklasyfikowany Stoffel Vandoorne. Mimo tego, iż po wtorkowych problemach Honda nie wprowadziła żadnych zmian do specyfikacji swej jednostki napędowej, McLaren ma za sobą dość bezproblemowy dzień, w trakcie którego nie doszło do kolejnych usterek MGU-H, a więc generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej.

Dyrektor wyścigowy teamu z Woking – Eric Boullier, określił nawet środę jako "najlepszy dzień" z przeprowadzonych w tym roku testów. Dowodem tego jest czas 1:32,108s oraz 81 pokonanych okrążeń.

Kevin Magnussen kontynuował ocenę pracy nowych hamulców w bolidzie Haasa, wykręcając piąty wynik, przed Estebanem Oconem, Daniiłem Kwiatem oraz testującym z Williamsem Gary'ym Paffettem. Siergiej Sirotkin z Renault zakończył swój pierwszy dzień testów z francuskim zespołem przed Pierre'em Gasly'ym w Red Bullu RB13 oraz Pascalem Wehrleinem za sterami Saubera C36.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 2/2 - 19.04.2017, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Valtteri BottasMercedes W081:31,280--143773,916
2. Sebastian VettelFerrari SF70H1:31,5740,2940,29464346,368
3. Carlos Sainz JrToro Rosso Renault STR121:31,8840,6040,31068368,016
4. Stoffel VandoorneMcLaren Honda MCL321:32,1080,8280,22481438,372
5. Kevin MagnussenHaas Ferrari VF-171:32,1200,8400,01288476,256
6. Esteban OconForce India Mercedes VJM101:32,1420,8620,02285460,020
7. Daniił KwiatToro Rosso Renault STR121:32,2130,9330,07160324,720
8. Gary PaffettWilliams Mercedes FW401:32,2530,9730,04061330,132
9. Siergiej SirotkinRenault R.S.171:32,2871,0070,03490487,080
10. Pierre GaslyRed Bull TAG-Heuer RB131:32,5681,2880,28165351,780
11. Pascal WehrleinSauber Ferrari C361:34,4623,1821,89491492,492
12. Sergio PerezForce India Mercedes VJM101:35,0153,7350,55370378,840
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/2, 2/2
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 19.04.2017 17:41[!]
No wow, jaki postęp Mclarena, aż 81 okr! W każdym razie trzymajcie tak dalej albo i nawet lepiej. Życzę wam tego. Może w końcu odbiją się od dna.
---, 19.04.2017 17:50[!]
Kurka, chyba mam haluna. Widzę McLarena na 4. miejscu z 81 okrążeniami.
Gie, 19.04.2017 19:10[!]
Ja cały czas mam nadzieję że silnik Hondy ma jakieś banalne usterki które w łatwy sposób można naprawić. Przecież to niemożliwe by taki producent zrobił aż takiego bubla. :)
sneer, 19.04.2017 19:35[!]
@Gie
Możliwe, możliwe, nie takie rzeczy się działy. Ale na 100% coś poprawili, nie ma szans na "cudowne ozdrowienie" silnika w tak krótkim czasie. Może rzeczywiście to było coś banalnego i wstyd im się przyznać, że nie sprawdzili wcześniej.
bartoszcze, 19.04.2017 19:40[!]
@sneer
Uzdrowił się w takim samym tempie w jakim się nagle popsuł, bo te problemy nie występowały w pierwszych wyścigach.
Titheon, 19.04.2017 21:00[!]
Spokojnie ludzie :P Fakt, przejechali dużo okrążeń, ale co z tego? Czasy z testów są kilka sekund gorsze od tych z kwalifikacji w Bahrajnie - nie wiadomo, ile potencjału chowają wszystkie zespoły (a w zasadzie to wiadomo) i czy McLaren nie jechał już na sto procent :D

Na pewno powinna ich cieszyć niezawodność, bo na jej bazie można dokonywać jakichkolwiek zmian, ale jeszcze dłuuuga droga przed nimi...
---, 19.04.2017 21:14[!]
@Titheon
Czasy to przede wszystkim kwestia użycia twardszych opon w ostatniej czasówce.
Aeromis, 19.04.2017 21:43[!]
@Titheon @---
Najlepsze czasy pojedynczych okrążeń przede wszystkim zależne są od warunków na torze, różnice nawet 4 sekundowe to nic nadzwyczajnego. W drugiej kolejności są zależne od potrzeby ich osiągania. Porównywanie ich z sesją kwalifikacyjną nie jest mądre. Wyniki zbliżone są do drugiej sesji treningowej TU
Berni, 19.04.2017 22:29[!]
@Gie A pamiętasz Nissana w Le Mans? :P
mcracer1993, 20.04.2017 00:03[!]
WTF? :O Ostatni raz McLarena na tym miejscu widziałem 3 lata temu - w zeszłym roku 2 pozycja Buttona w qualach do GP Austrii to był prezent od pani aury. Natomiast Honda chyba słuchała gróźb xD Oczywiście żartuje. Niemniej jednak może to jest ten punkt zwrotny, w którym McLaren zacznie dojeżdżać do mety i punktować.
sneer, 20.04.2017 10:41[!]
@bartoszcze
Moja wersja jest bardziej optymistyczna ;) W Twojej - nie wiedzą sami o własnym produkcie nic.
TAZO_Marques, 20.04.2017 14:35[!]
Inne tempo. W wyścigu mocno ciśniesz i walczysz tutaj ciśniesz, ale raczej jazda jest spokojna. Gdyby za symulować wyścig to jednostka mclarena znowu by się zepsuła, podejrzewam że wykonana jest z beznadziejnych kompozytów, które mogą nie wytrzymywać. Coś się odkształca i powoduje wibracje, przy szybkiej, ale spokojnej jeździe tego nie ma.
marios76, 21.04.2017 07:07[!]
McLaren nie powalił tym tempem, jakby nie patrzyć, skończyli za ... Toro Rosso, na mocno silnikowym torze. Może zadowalac niezawodność- to znaczy jej poprawa.
Nieco sceptycznie: żal, że sukcesem zespołu z tyloma tytułami jest przejechanie dystansu wyścigu, w przeciętnym tempie; gdzie wszyscy wiemy ze silnik musi wytrzymać dystans 5 takich wyscigow plus treningi i PP. :/
Życzę im postępu, jednak są w gorszej sytuacji niż dwa lata temu, a zeszły rok drobnych postępów został zniweczony.
Oni chyba liczyli na coś w stylu Brawn GP, nie wyszło, to sugerowali poprawę w jakimś czasie, którego teraz nie potrafią określić. :(
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca