F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie

Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle

Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie

McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie

Force India potwierdziło skład na testy w Barcelonie

Relacja z czwartego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)
Łukasz Godula, 9 marca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo II, dzień 4/4 - 09.03.2018, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:17,221--157730,835
2. Fernando AlonsoMcLaren Renault MCL331:17,7840,5630,56393432,915
3. Carlos Sainz JrRenault R.S.181:18,0920,8710,30845209,475
4. Daniel RicciardoRed Bull TAG-Heuer RB141:18,3271,1060,23592428,260
5. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-181:18,4121,1910,085181842,555
6. Valtteri BottasMercedes W091:18,9231,7020,511104484,120
7. Brendon HartleyToro Rosso Honda STR131:18,9491,7280,026156726,180
8. Esteban OconForce India Mercedes VJM111:18,9671,7460,018163758,765
9. Charles LeclercSauber Ferrari C371:19,1181,8970,15175349,125
10. Siergiej SirotkinWilliams Mercedes FW411:19,1891,9680,071105488,775
11. Lewis HamiltonMercedes W091:19,4642,2430,27597451,535
12. Lance StrollWilliams Mercedes FW411:19,9542,7330,49027125,685
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów




09:00 Witamy Was serdecznie ostatniego dnia tegorocznych testów przedsezonowych. To ostatnia szansa dla wszystkich ekip, by dokończyć sprawdzanie wszystkich aspektów swoich bolidów, przed ostatnią prostą do Australii. Czy dzisiaj ktoś napotka problemy techniczne? A może ruch na torze będzie równie duży jak wczoraj i zobaczymy symulacje wyścigowe.

Na torze pojawią się dzisiaj: Valtteri Bottas i Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Raikkonen (Ferrari), Daniel Ricciardo (Red Bull Racing), Esteban Ocon (Force India), Sergiej Sirotkin & Lance Stroll (Williams), Carlos Sainz i Nico Hulkenberg (Renault), Brendon Hartley (Scuderia Toro Rosso), Romain Grosjean (Haas F1 Team), Fernando Alonso (McLaren), Charles Leclerc (Sauber).

10:00 Już osiem minut po godzinie dziewiątej Lewis Hamilton pokonał pierwsze pomiarowe okrążenie i uzyskał czas 1:,22,290s na ultramiękkich oponach. Tradycyjnie początkowe momenty sesji zespoły wykorzystywały na testy aerodynamiczne – temperatura nawierzchni nie była zbyt wysoka, więc szybsze przejazdy nie zapewniały zespołom cennych informacji. Szczególnie po ostatnim tygodniu, gdy jazdy odbywały się w niesprzyjających warunkach.

Po piętnastu minutach jedynym bolidem, który nie pojawił się na torze było Renault R.S.18, w którym o poranku zameldował się Carlos Sainz. Hiszpan wyjechał z garażu dopiero o 9:35, wyposażony w aparaturę służącą do pomiarów przepływu powietrza. Po 60 minutach najlepszym wynikiem legitymował się Romain Grosejan z Haasa – 1:20,351s. Francuz uzyskał swój rekordowy wynik na miękkich oponach. Drugi w tabeli był Raikkonen, a trzeci Ocon.

Zgodnie z informacjami, jakie przekazywaliśmy w czwartek wieczorem, na torze nie pojawi się dzisiaj Robert Kubica. Z Williamsem pracuje rano Siergiej Sirotkin. Kierowca z Moskwy plasuje się obecnie na siódmej lokacie z wynikiem 1:22,612s i czternastoma okrążeniami. Tuż przed godziną dziesiątą na torze wywieszono pierwsze czerwone flagi. Niestety dla fanów McLarena sprawcą zamieszania okazał się Fernando Alonso, który zatrzymał swój bolid w okolicach siódmego zakrętu. Obsługa zajęła się oczyszczaniem nawierzchni. Czyżby w MCL33 doszło do kolejnego wycieku oleju?

11:00 Sesja została wznowiona o godzinie 10:06, ale już po dziesięciu minutach kierowcy ponownie musieli wrócić do garażów, po tym jak Charles Leclerc stracił panowanie nad swoim bolidem i uderzył w barierę w jedenastym zakręcie. Służby porządkowe zakończyły pracę kilka minut po wpół do jedenastej.

Tuż przed końcem drugiej godziny jazd Kimi Raikkonen awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:18,298s, uzyskanym w trakcie przejazdu na supermiękkim ogumieniu.

Na drugim miejscu znajdował się Lewis Hamilton, a trzeci był Esteban Ocon. Swój wynik poprawił czwarty Grosjean – jest to teraz 1:19,952s. Pod koniec mało pracowitej godziny na torze przebywali tylko Francuz oraz Ricciardo, którego osobisty rekord, uzyskany na pośrednich oponach, wynosi 1:20,358s.




12:00 Przed południem dużą aktywnością wykazał się Hartley, który wykręcił swój najlepszy czas tego dnia 1:19.572. Swój wynik wykręcił na ultra-miękkich oponach. W międzyczasie Renault naprawiało skrzynię biegów w swojej maszynie, co skutecznie uziemiło Sainza. Podobnie jak Alonso, nie przejechał póki co nawet 10 kółek. W McLarenie zdecydowano się na zmianę silnika.

Serię mocnych kółek wykręcił również Grosjean z najlepszym 1:18.590. Póki co prowadził Raikkonen i wyglądało to na podobny scenariusz do wczorajszego Vettela, więc możemy spodziewać się symulacji wyścigu ze strony Fina.

13:00 Po południu serię szybkich okrążeń w ramach symulacji kwalifikacji wykonał Raikkonen, wynosząc poprzeczkę na poziom 1:17.221. Pogoda w Barcelonie bardzo sprzyjała dziś testom. Powietrze rozgrzało się do 19 stopni, a asfalt do niemal 40.

Hamilton był na dobrej drodze, by przed połową dnia przebić granicę 100 kółek jako pierwszy w dzisiejszej stawce, choć ostatecznie nie udało się to Anglikowi. Przed 13 na torze nastała cisza, choć dzisiaj nie zaplanowano przerwy na lunch. Jednak można się spodziewać, iż niewiele ekip wyjedzie w tym czasie na tor. Nie powracał na niego również Sauber, naprawiający maszynę po kraksie Leclerca.

14:00 Tuż po 13 jednak na torze pojawił się Grosjean. A chwilę później dołączył do niego Ocon. Ogólnie w tej godzinie aktywność była zdecydowanie większa niż oczekiwano. W tym czasie Renault poinformowało, iż w związku z awarią nie dojdzie dziś do zmiany kierowców.

Swoje czasy poprawili Grosjean i Sirotkin. Francuz wykręcił 1:18.412, a Rosjanin 1:19.189. Warto też dodać, że kierowca Williamsa wykręcił już ponad 90 kółek, choć w dalszej części dnia ma przekazać stery w ręce Strolla, który zastąpi dziś Roberta Kubicę. Swoją pracę na dziś zakończył w tym czasie Hamilton i na torze pojawił się Bottas. Fin wyjechał na pośrednich oponach i od razu kręcił czasy na poziomie 1:19.

15:00 Przez kwadrans po 14 ruch na torze ustał, po czym aktywność znowu znacznie wzrosła, a na trasie pojawił się również Fernando Alonso po zmianie silnika. Nie próżnowali również Sirotkin i Ocon, sukcesywnie zwiększając przejechany dystans.

Na tor powrócił również Raikkonen i Ricciardo a w międzyczasie barierę 100 kółek pokonał Hartley. Na torze w dalszym ciągu nie mieliśmy Sainza, w którego maszynie mechanicy w dalszym ciągu naprawiali problem ze skrzynią biegów. Na swoim przejeździe Alonso wskoczył na drugie miejsce, jednak jego czas został anulowany, ze względu na ścięcie szykany.

16:00 Dzisiejsza czołowa czwórka kręciła w kolejnej godzinie okrążenia z licznikiem ponad 100. Jednak nie odnotowano poprawy czasu. Zaległości tymczasem nadrabiał Alonso, jednak nie były to oszałamiające przejazdy pod względem długości. Zespół jednak przyznał, że rano zawiodła turbina, co zmusiło do wymiany silnika.

Zdecydowanym liderem dystansu był dziś Hartley, ponownie Honda okazała się bardzo niezawodna. Na torze pojawił się również Stroll, dla którego był to pierwszy wyjazd dzisiaj. Raikkonen zaś najprawdopodobniej odbywał swoją symulację wyścigu. Na tor powrócił również po porannej przygodzie Charles Leclerc.

17:00 Leclerc nieco porpawił swoją pozycję, wskakując na 10 miejsce z czasem 1:20.090. Kolejnym kierowcą, który rozpoczął odrabianie straconego czasu był Sainz, który ostatecznie pojawił się na trasie po długim okresie awarii. Kolejne wyjazdy zaliczył róniez Alonso, który pokonał już ponad 60 okrążeń, choć do czołowych wyników wiele mu brakowało.

Na swoim 134 okrążeniu tego dnia symulację wyścigową zakońćzył Kimi Raikkonen. Kolejny udany dzień dla Ferrari, choć realizowali ponownie nieco inny program od Mercedesa, więc ciężko o bezpośrednie porównania. Bottasowi jednak udało się wskoczyć na trzecie miejsce z czasem 1:18.923.

18:00 Po wirtualnym wyścigu Raikkonen nie złożył broni i jeszcze raz pojawił się na torze. Do niego dołączyli również inni kierowcy, w tym Grosjean, który pokonał barierę 150 okrążeń. Niepozorny dziś Ricciardo znacznie podkręcił tempo na supermiękkich oponach i wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:18.327.

Leclerc również zaliczył progres i na hipiermiękkich oponach odnotował czas 1:19.118. Sainz mu pozozdrościł i na hipiermiękkich oponach przejchał kilka mocnych kółek, bywskoczyć na drugie miejsce z czasem 1:18.164. Swoje wyniki poprawiał również Alonso, ale nie w takim stopniu.

Starszy Hiszpan jednak również postanowił pojechać na wyższych obrotach w końcówce sesji i wskoczył na drugie miejsce, przed Sainza z czasem 1:17.784. Jednak do prawdziwych emocji doszło na kilka minut przed zakończeniem tegorocznych testów. Alonso ustrzelił czas 1:16,720 i wszyscy wstrzymali oddech. Jednak po chwili okazało się, iż ponownie ściął szykanę i wynik został anulowany.

Tym samym testy dobiegły końca i możemy ponownie podziękować wszystkim, którzy wraz z nami je śledzili. Już teraz zapraszamy na dalsze emocje ale podczas weekendów Grand Prix. Po progresie jakiego dokonał Red Bull, szykuje nam się kolejny zacięty rok, a walka za plecami czołowej trójki również zapowiada się na bardzo zaciętą!

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bufcik, 09.03.2018 22:34[!]
@derwisz

Zgoda! Oni mogą się nawzajem wykończyć, do tego dochodzi presja Roberta, który jest gotów w każdej chwili wskoczyć na miejsce któregoś z nich. Może być nieciekawie w Williamsie i do tego presja mediów, które mogą sugerować, że Williams źle wybrał.
derwisz, 10.03.2018 08:09[!]
Cytat bartoszcze :
Tu jest jeszcze całkiem nieźle, ale ogólnie powrót RK spowodował takie uaktywnienie się przygłupów, że trochę strach wchodzić na niektóre porządne dotąd serwisy, bo głupota się leje strumieniami, i to głupota odporna na jakąkolwiek krytykę, wiedzę i logiczne myślenie.



A może troszkę pokory i mniej pychy? W ogóle to zastanawiam się co chciałeś powiedzieć, bo Twój komentarz nijak ma się do tematu newsa i jest zwykłym spamem.
bartoszcze, 10.03.2018 09:37[!]
@derwisz
Cytat :
Twój komentarz nijak ma się do tematu newsa i jest zwykłym spamem

Z pewnością Twój komentarz o rywalizacji między Strollem a Sirotkinem ma głęboki związek z przebiegiem piątkowych testów i spamem nie jest. A ten o tym że się zastanawiasz nad czymś bo nie doczytałeś to już w ogóle.
derwisz, 10.03.2018 11:21[!]
@bartoszcze Mnie naprawdę nie obchodzą Twoje męki z powodu tego, że uważasz, iż Twoje niezmiernie wartościowe i wiekopomne komentarze giną w zalewie bezwartościowych wpisów innych użytkowników.
Mógłbyś przestać płakać, jaka to krzywda dzieje się Tobie i Forum i zamiast spamować, oceniać i obrażać zajął się sobą i merytorycznym pisaniem o F1 a nie o innych użytkownikach.
Możesz sobie uważać się za członka forumowej "elyty" lub jakiejś innej najwyższej kasty ale zachowaj te rewelacje dla siebie bo tutaj i bez tego wszyscy wiedzą jakiś ty wspaniały i mądry.
bartoszcze, 10.03.2018 11:53[!]
@derwisz
I po co spamujesz?
Tetracampeon, 10.03.2018 11:58[!]
@derwisz @bartoszcze
Panowie, proszę Was. Po co Wam takie niepotrzebne dyskusje. My na tym forum chcemy na poważnie podyskutować o Formule 1, a nie kłócić się jak dzieci. Litości.
bartoszcze, 10.03.2018 12:33[!]
@Tetracampeon
Pisałem merytorycznie, ale ktoś się mnie czepił :)

A że niektórzy na uwagę o spadku jakości poziomu dyskusji zareagowali jakby to ich dotyczyło - cóż, być może uznali że mają powód.
Aeromis, 10.03.2018 13:28[!]
@Tetracampeon
(Aż odkryłem jednorazowo posty @bartoszcze żeby zobaczyć co tam znów)
Pobawmy się w domino. @bartoszcze pokazał swoje kompleksy mówiąc o fali przygłupów (co dla niego jest merytoryczne), @derwisz go zasłużenie skrytykował, jednak Ty krytykując ich "po równo" nie zachowałeś zdrowego dystansu, stąd ja teraz krytykuję Ciebie wplątując w całą tę "niepotrzebną dyskusję" ;)
MairJ23, 10.03.2018 17:34[!]
@Aeromis @bartoszcze @Tetracampeon kogo ja moge pokrytykowac ? Donalda Trumpa :) ? Bo chcialbym cos nie na temat napisac :P
bartoszcze, 11.03.2018 08:27[!]
@MairJ23
To napisz coś i o Trumpie, i o testach xD
marios76, 11.03.2018 08:55[!]
@bartoszcze Wiesz, szanuje Cie ze wzgledu na wiedzę, choc czasem miewamy skrajnie rozne poglądy. Zauwazam czego nie trawisz na forum i starasz sie to pietnowac. Ja tez! Tyle, ze poprawianie czyichs błędów, pouczanie, wytykanie i chocby sarkazmem edukowanie (w moim przypadku) nijak sie ma do Twojego ciaglego krytykowania ludzi, ktorzy nie maja polowy Twojej wiedzy o F1 (i nie musza jej miec!) a lubia Roberta Kubicę. Nie lubisz- Twoj problem, nie doceniasz- tym wiekszy, bo z taka wiedzą przez tyle lat na roznych forach powinienes wiedzieć, ze tkwisz w bledzie i zacietrzewieniu umniejszajac Robertowi. Prawda jaka byla by dla Ciebie niewygodna jest jedna: Robert jest najlepszym POLSKIM kierowcą ma i bedzie mial rzesze zwolenników i krytykow takich jak Ty. Powtarzam jeszcze raz- przy Twojej wiedzy, brak pogodzenia sie chocby z kilkoma faktami jest rowny hipokryzji. Podam przyklad- nie lubie Vettela. Ok, ale nie zmienia to faktu, ze stawiam go w czołówce kierowców, nie dziwi mnie ze wygrywa, ze jest szybki, ze potrafi pokonac partnera z zeslolu i w sprzyjajacych warunkach wszystkich na torze. I tego nie zmienię, chocbym mu wytykal setki błędów, w czym mimo wszystko staram sie zachowywac obiektywizm.
Kiedys juz ktos pisał o tutejszej elicie-stawiajac mnie min z Toba w szeregu. Tyle, ze ja rozumiem ludzi ktorzy moga komus kibicować, mimo że nie maja mojej wiedzy. Ty zdajesz sie ich szykanowac, sa tłem tego forum, ktore Ci przeszkadza.
Ogarnij się- bo jednak przesadzasz.
PS staralem sie z szacunkiem, ale musialem to napisać, jakkolwiek by Ci sie to nie podobało.
bartoszcze, 11.03.2018 09:54[!]
@marios76
Ale skąd wziąłeś pomysł, że nie kibicuję Robertowi?
Nie trawię jedynie myślenia spiskowego lub całkowicie oderwanego od faktów. Póki ktoś sobie takie myślenie uprawia w miejscu, gdzie robią to wszyscy, to jego sprawa (bo nie mam z tym kontaktu), ale kiedy przychodzi z tym w miejsce, gdzie dyskutuje się merytorycznie o F1 i RK (i jak bardzo wyraźnie napisałem w komentarzu, który wzbudził takie oburzenie: nie tylko tu), to razi dużo bardziej.
Jak ja czegoś nie wiem na jakiś temat (a mam świadomość ile nie wiem), to staram się dowiedzieć, a nie krzyczę żem wielki fan i dlatego racje mam.
Ludzie, czytajcie starannie, i myślcie, please.
Peace&love.
MairJ23, 12.03.2018 19:38[!]
@marios76 @bartoszcze ostatnio sie tego nauczylem nawet nei wiem gdzie - chyba sluchajac caly czas radia "StarTalk Radio". Jezeli posiadasz jakas wiedze, ktora przekracza statystyczna osobe to nie pokazuj ze jestes lepszy... tylko ze kazdy moze byc na Twoim miejscu z Twoja wiedza i ze ty mozesz im pokazac jak sie tam dostac i ze wiedza jest bardzo potrzebna do odbrej oceny sytuacji. Nasmiewajac si ez kogos albo wyzywajac nigdy nie bedziesz na pozycji zeby komukolwiek cokolwiek wytlumaczyc - a jak tylko czyjas niewiedza przestanie byc dla ciebie problemem to mozesz do tych osob szybciej i efektywniej dotrzec i poszerzyc ich wiedze.
Tyle ... zwlaszcza ze mowa o naszym ukochanym sporcie... badzmy jednoscia a nie klocmy sie o drobiazgi. poszerzajmy nasza wiedze razem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca