F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Paffett wygrywa w Szanghaju, di Resta mistrzem DTM

Wyścig zakończył się wywieszeniem czerwonej flagi po kraksie Rockenfellera i Stoddart.
Marek Roczniak, 28 listopada 2010, wyświetlenia: 4249<< | lista | T- | T+ | >>
Gary Paffett wygrał finałowy wyścig sezonu 2010 niemieckich mistrzostw samochodów turystycznych i przeskoczył pod względem liczby punktów dotychczasowego lidera klasyfikacji generalnej – Bruno Spenglera, który zajął dopiero 13 miejsce.

Tegorocznym mistrzem został jednak zdobywca pole position w kwalifikacjach i drugiego miejsca w dzisiejszym wyścigu – Paul di Resta. Tak czy inaczej Mercedes zgarnął trzy czołowe miejsca w mistrzostwach i jest to pierwszy tytuł dla tego producenta w DTM od wygranej Bernda Schneidera w 2006 roku.

Dzisiejszy wyścig rozpoczął się za samochodem bezpieczeństwa w obawie o wypadki na ciasnym torze ulicznym w Szanghaju. Na starcie zabrakło kierowcy pochodzącego z Hong Kongu – Darryla O'Younga, którego Audi A4 DTM nie udało się naprawić po wczorajszej kraksie podczas kwalifikacji. Safety Car prowadził stawkę przez trzy okrążenia, a gdy zjechał w końcu z toru, w pierwszych trzech zakrętach wywieszone były żółte flagi, aby nie doszło do karambolu przy dużym stłoczeniu samochodów.

Di Resta prowadził do pierwszej rundy postojów, kiedy to wolna zmiana prawego tylnego koła kosztowała go utratę pierwszego miejsca na rzecz Paffetta. Szkot znalazł się później pod narastającą presją ze strony duetu Audi – Timo Scheidera i Martina Tomczyka, ale mógł odetchnąć z ulgą na sześć minut przed końcem wyścigu, gdy wywieszona została czerwona flaga po kraksie Mike'a Rockenfellera i Susie Stoddart, jadących na miejscach 11 i 12. Wyścig nie został już wznowiony i di Resta mógł świętować swój pierwszy tytuł mistrzowski w DTM.

Piąte miejsce zajął tegoroczny debiutant Miguel Molina, zyskując kilka miejsc dzięki bardzo późnym pit-stopom. Było to udane zakończenie całkiem pozytywnego sezonu w wykonaniu Hiszpana, który pomimo dysponowania samochodem w specyfikacji z 2008 roku pięciokrotnie zdobywał punkty, a jego najlepszym wynikiem było czwarte miejsce. Łącznie Molina zdobył 15 punktów, co dało mu 10 miejsce w mistrzostwach. Dla porównania David Coulthard zdobył zaledwie jeden punkt – w dzisiejszym wyścigu w Chinach – i zajął 16 miejsce w mistrzostwach. Niewiele lepiej wypadł Ralf Schumacher, który jeżdżąc samochodem w nowszej specyfikacji także tylko raz punktował – na Nurburgringu (P6). Niemiec zakończył sezon na 14 pozycji.

Jamie Green długo jechał dzisiaj na trzeciej pozycji, ale został wyprzedzony przez Tomczyka tuż po tym, jak obaj wykonali swoje drugie postoje, a walka ta spowolniła ich na tyle, że Scheider po swoim postoju znalazł się przed nimi na trzeciej pozycji. Green później stracił także miejsce na rzecz Moliny i ostatecznie musiał zadowolić się szóstym miejscem. Na kolejnej pozycji uplasował się Markus Winkelhock, a punktowaną ósemkę zamknął Coulthard. Szkot jechał początkowo na szóstej pozycji, ale stracił czas za dublowanym kierowcą w środku wyścigu, a później w trakcie drugiego pit-stopu zgasł mu silnik. David spadł wówczas na 10 miejsce, ale w końcówce skorzystał z pecha Olivera Jarvisa, a potem odebrał ósme miejsce Mattiasowi Ekstromowi.

Spengler po starcie z końca stawki, co było następstwem kraksy podczas kwalifikacji, próbował zastosować radykalną strategię dwóch wczesnych postojów. Niestety nie opłaciło się to i ostatecznie Kanadyjczyk spadł na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców ze stratą pięciu punktów do di Resty i jednego do Paffetta.

DTM > 2010 > Shanghai, Shanghai Street Circuit - 2,465 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 3Gary PaffettSalzgitter AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 20094951:57,65710
2. 7Paul di RestaAMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200949+0:03,7518
3. 1Timo ScheiderAudi Sport Team AbtAudi A4 DTM 200949+0:04,2126
4. 6Martin TomczykAudi Sport Team Abt SportslineAudi A4 DTM 200949+0:05,3415
5. 18Miguel Molina (D)Audi Sport Rookie Team AbtAudi A4 DTM 200849+0:16,3064
6. 11Jamie GreenJunge Sterne AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200849+0:18,1523
7. 14Markus WinkelhockAudi Sport Team RosbergAudi A4 DTM 200849+0:19,4692
8. 17David Coulthard (D)Deutsche Post AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200849+0:21,8351
9. 5Mattias EkströmAudi Sport Team Abt SportslineAudi A4 DTM 200949+0:23,554
10. 8Ralf SchumacherLaureus AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200949+0:24,182
11. 12Susie WolffTV Spielfilm AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200849+0:35,086
12. 10Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix Audi A4 DTM 200849+0:35,319
13. 4Bruno SpenglerMercedes-Benz Bank AMGMercedes-Benz C-Klasse 200949+0:36,120
14. 15Katherine LeggeAudi Sport Team RosbergAudi A4 DTM 200849+0:39,710
15. 21Cong Fu Cheng (D)stern AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 200849+0:47,386
16. 16Maro EngelGQ AMG MercedesMercedes-Benz C-Klasse 2008481 okr.
17. 2Oliver JarvisAudi Sport Team AbtAudi A4 DTM 2009472 okr.
Nie wystartowali
9Darryl O'Young (D)Audi Sport Team Phoenix Audi A4 DTM 20080
Pole position: Paul di Resta (HWA Mercedes 2) - 0:58,937
Najszybsze okrążenie: David Coulthard (Mucke Mercedes) - 0:59,189 na 49 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2018  Pascal Wehrlein powróci do startów w DTM z ekipą Mercedesa
15.10.2017  Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM
14.10.2017  DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu
24.09.2017  DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii
23.09.2017  DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu
Tagi:
DTM
Di Resta P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Voltaire, 28.11.2010 11:07[!]
Brawa dla Paula - w pełni zasłużone mistrzostwo!
Nawet Coulthardowi się poszczęściło i zdobył jeden punkcik :)
P@veL, 28.11.2010 11:50[!]
http://www.youtub.../watch?v=d8txS2NjtqE
http://www.youtub.../watch?v=R2zDws_4ikw

Beznadzieny ten tor, rowerem tam nie idzie sie zmieścić ;P i jeszcze ten zjazd do boksów...
Bronze, 28.11.2010 12:02[!]
No diResta moze liczyc na angaż w FI .
SirKamil, 28.11.2010 12:17[!]
BRAWO PAUL!
mbg, 28.11.2010 12:31[!]
Dobrze że Paul odebrał P1 Bruno. On za bardzo się podpalał. Paul wygląda bardzo solidnie i kompletnie. Dawać go do FI za Liuzziego.
Rubiq, 28.11.2010 12:48[!]
Dziwny powód do wywieszenia czerwonej flagi.
AleQ, 28.11.2010 16:19[!]
Brawo Di Resta !! Niestety tytuł w DTM nic nie da i chyba nie zobaczymy go w FI w sezonie 2011 ... A szkoda go gość ma potencjał .
damian27, 28.11.2010 18:00[!]
@P@veL
zgadzam się, tor to jakaś pomyłka. trzy proste i kilka zakrętów, które można policzyć na palcach jednej ręki
a te PIT to masakra, dojazd do mechaników (z ograniczeniem prędkości) to jakieś 3/4 całego PIT Lane

szkodza że był na początku SC, bo od kiedy nie ma wyścigów w Pau to brakuje tych karamboli :D naszczęści jest jeszcze Guia
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca