F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren zaprezentował w Berlinie MP4-26

Tegoroczny samochód brytyjskiej ekipy został złożony na oczach zgromadzonych widzów.
Paweł Zając, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 14786<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren podczas dosyć nietypowej prezentacji w Berlinie zaprezentował swój nowy bolid – MP4-26. Tegoroczny samochód brytyjskiej ekipy został złożony na oczach zgromadzonych widzów. Co jakiś czas przez tłum przeciskali się ludzie donosząc kolejne części, kiedy czterech mechaników sprawnie składało wszystko w jedną całość. Na samym końcu kierowcy wyścigowi McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton zamontowali kierownicę i zagłówek.


Nowa broń ekipy z Woking dość mocno różni się od wcześniej zaprezentowanych bolidów. Zabrakło przetłoczeń na nosie, jednak zamiast tego pojawiły się radykalne sekcje boczne w kształcie litery "L". Wloty powietrza nad głową kierowcy przypominają rozwiązanie zaprezentowane przez Lotus Renault GP, jednak wbrew wcześniejszym plotkom MP4-26 został wyposażony w standardowy wydech.

Podczas pierwszych testów w Walencji zespół używał zeszłorocznego samochodu, więc późniejsza prezentacja może oznaczać dla McLarena stratę do rywali, gdyż inne ekipy mają już za sobą 3 dni jazd nowymi bolidami. Jenson Button uważa jednak, że zespół dobrze postąpił przesuwając prezentację, ponieważ dodatkowy czas został przeznaczony na rozwój MP4-26, a dzięki używaniu starego bolidu w Hiszpanii, kierowcy mogli się lepiej skupić na wyczuciu nowych opon Pirelli.

„Jestem pewny, że inne zespoły będą mówić, iż mają przewagę z powodu jazdy nowymi bolidami i pracy nad ustawieniami, systemem KERS oraz tylnym skrzydłem. Wydaje mi się jednak, że jako zespół dobrze rozumiemy KERS i to jest ważne” – powiedział Jenson w rozmowie z magazynem AUTOSPORT. „Ważnym było spędzenie jak największej ilości czasu w pracach nad nowym samochodem. Zabierzemy go na tor, gdy będzie konkurencyjny”.

„Według nas pojechanie do Walencji ze starym samochodem było najlepszym możliwym wyjściem. Dzięki temu mogliśmy dobrze porównać opony Pirelli. Można się w tym wszystkim po prostu pogubić, jeśli prócz nowych opon trzeba wykonywać te wszystkie inne rzeczy związane z nowym bolidem. Ograniczyliśmy również pracę nad ustawieniami i przez cały czas skupialiśmy się na przyzwyczajaniu do nowych opon, jednak znaleźliśmy kilka interesujących rzeczy podczas testów i powinniśmy być zadowoleni z wykonanej pracy”.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2018  Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena
01.12.2018  Sainz: Mam wiele do przeanalizowania po testach z McLarenem
27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
24.11.2018  Vandoorne poczuł ulgę po ostatnich kwalifikacjach sezonu
24.11.2018  Alonso: Nie spodziewaliśmy się awansu do Q2
Tagi:
McLaren
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
steve-o, 04.02.2011 16:10[!]
dziwadło... może się nie znam, ale mclaren chyba trochę przegina ze swoją "innowacyjnością"... ciężko im będzie coś z tego zrobić, jeśli auto będzie mniej konkurencyjne niż zeszłoroczne... forza FERRARI :)
Karol26, 04.02.2011 17:08[!]
Bardzo agresywny wygląd :)
MairJ23, 04.02.2011 17:10[!]
Nie wiem czy ktos juz zadal to pytanie....
Czemu McLaren prezentuje swoje dzielo w Berlinie ? czy maja cos wspolnego z Mercedesem oprocz silnikow ? Czemu akurat w Niemczech musiala byc ta prezentacja ?
quickmick, 04.02.2011 17:23[!]
@MairJ23
Chodziło o promocję marki Vodafone, która jest obecna w Niemczech poprzez sieć D2... zdaje się, że Vodafone wystawia McLarenowi dość solidny czek przed rozpoczęciem każdego sezonu, więc muszą iść im na rękę...
MairJ23, 04.02.2011 17:25[!]
a ok :) dzieki za odpowiedz bo troche mnei to interesowalo :) teraz wszystko jasne - powinni pojechac ten bolid pokazac w Kairze - tam Vodafone ma pelne rece roboty teraz :P

powiem tylko jeszcze tyle - ze sezon zapowiada si earcyciekawie.... niech Mercedes i Lotus Renault dolacza do walki o podia w tym sezonie i bedziemy mieli wspanialy sezon. Szczerze mowiac myslalem ze Mercedes juz w zeszlym roku bedzie walczyl ale okazalo sie inaczej.
Teraz jak widzimy po testach to nawet Force India moze zaskoczyc, przynajmniej na poczatku sezonu, potem im chyba nie starczy doswiadczenia i kasy na rozwoj swoich bolidow tak jak to beda czynic inni (RBR, Ferrari, McLaren, Renault i mam nadzieje Mercedes) - w kazdym razie - zapowiada sie ciekawie.
A co z Williamsem - beda walczyc w tym roku czy nie ?
quickmick, 04.02.2011 17:34[!]
@MairJ23
Po testach w sprawie Force India niewiele możesz powiedzieć, bo do tej pory jeździli starym bolidem..
Co do Mercedesa - wczoraj Ross Brawn udzielał wywiadu Sarze Holt z BBC i generalnie okrągłymi słowami mówił, że są "pewne problemy okresu początkowego" z autem... nie powiedział otwartym tekstem, że auto to paździerz, ale że jest fantastyczny również nie wspomniał... całość wywiadu tutaj: http://news.bbc.c...mula_one/9386502.stm
MairJ23, 04.02.2011 18:00[!]
a no widzisz - quickmick - nei wiedzialem ze to stary bolid - to wtedy sie wycofuje z wypowiedzi o FI
dzieki - ide poczytac wywiad. Bo powiem szczerze ze mi zalezy na fajnym sezonie i jak by MSC z Rosbergiem dolaczyli do walki to przeciez nie bylo by zle :)
Nitz, 04.02.2011 18:18[!]
Ciekawe jaki czek Vodafone daje co roku McLarenowi... 100mln$? Ktoś coś wie na ten temat?
Jędruś, 04.02.2011 18:45[!]
Było gdzieś kiedyś info na ten temat.
Kwota w okolicy 55mln euro z tego co się orientuje( mogę sie mylić).

Mclaren naprawdę innowacyjny. Zobaczymy jak to wszystko wypali. W 2009 bylo naprawdę ciężko na samym początku, a potem Hamilton wygrywał wyścigi i miał najszybszą maszynę w stawce.
monako, 04.02.2011 19:10[!]
Piękny! Cacko! Wpatrywałbym się w niego godzinami!
I wygłada innowacyjnie, a za innowacyjnością idzie szybkość.
Big upy McLaren! Sercem zawsze z wami!!!
MairJ23, 04.02.2011 19:19[!]
@ monaco.... za innowacyjnoscia nie zawsze ida wyniki i szybkosc - ale mysle ze jezeli mowimy tu o McLarenie to teza moze sie okazac jak najbardziej prawdziwa - zobaczymy - przydalo by sie jakby bylo 5 silnych ekip w tym roku. A co do roku 2009 to zapamietam na zawsze jak to McLaren wyszedl z takiego dolka aby sie na koniec sezonu znalezc na szczycie - to pokazalo wielu osobom ze doswiadczenie i historia daja duzo w F1. Dlatego cos sie FI nie moze wygrzebac z tylu srodka stawki bo brak im wlasnie tego (i pieniedzy takich jak ma oczywiscie McLaren.
SVLA, 04.02.2011 19:43[!]
XTB zniknęło z bolidu i jest tylko 1 logo na rękawach kombinezonów, co oznacza że zapewne zmniejszyli budżet na 2011, szkoda.. :(
marki, 04.02.2011 20:01[!]
ale szajs
Master, 04.02.2011 23:41 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Docisku ojczyzno moja,
Ty jesteś jak downforce
ile cie trzeba cie cenic
Ten tylko sie dowie, kto stracił przednie skrzydło
Dziś elementy widze twe w całej ozdobie
Widzę i testuję
Bo tęsknie po tobie
Docisku jasnny co wyprzedzania bronisz szybkiego
i w tunelu aero świecisz jasno
zdun, 05.02.2011 08:54[!]
m3nel23, 17.02.2011 22:47[!]
@ marki sam jesteś szajs.
NEO86, 20.02.2011 10:55[!]
Ciekawy pomysł z tym składaniem bolidu na oczach kibiców. Bolid wygląda ładnie i agresywnie ale zobaczymy jak będzie się sprawował na torze
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca