F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Słowniczek F1 > Lista wszystkich haseł (przełącz na angielskie nazwy)

Aerodynamika
Akwaplanacja
Apelacja
Balans hamulców
Balast
Bok bolidu
Boksy/aleja serwisowa
Czyste powietrze
Deflektor (pionowy)
Deska pod bolidem
Dobijanie
Dyfuzor
Falstart
Flagi
Granulkowanie/ziarnienie
HANS
Jazda tuż za innym bolidem
Kanał F
Kara postoju w boksach
Kara przejazdu przez boksy
Karoseria
KERS
Kierownica
Kokpit
Konstrukcja skorupowa
Kontrola techniczna
Kontrola trakcji
Krótki test
Kwalifikacje
Lizak
Łopatki
Łuszczenie
Mieszanka (opony)
Moment obrotowy
Mur oddzielający boksy od toru
Nadsterowność
Odpadnięcie z wyścigu
Okrążenie formujące
Okrążenie instalacyjne
Okrążenie wstępne
Opór aerodynamiczny
Padok
Park zamknięty
Paski folii na wizjerze kasku
Pierwsze pole startowe
Podgrzewacz opony
Podłoga bolidu
Podsterowność
Podwozie
Porządkowy
Przeciążenie
Przyczepność podczas przyspiesz.
Przyczepność w zakręcie
Pułapka żwirowa
Rejestrator danych z wypadku
Samochód bezpieczeństwa
Samochód z odsłoniętymi kołami
Sektory
Sędzia
Siła dociskowa
Spłaszczenie opony
Szykana
Tablica informacyjna w boksach
Tarka
Telemetria
Trening
Turbulencje
Wierzchołek zakrętu
Wysokość zawieszenia
Zawieszenie

Boksy/aleja serwisowa

(ang. Pit lane/pits)
T-  |  T+  ]
Strefa toru oddzielona murem od prostej start/meta, gdzie samochody zjeżdżają w trakcie wyścigu po nowe opony, paliwo, w celu naprawy niewielkich uszkodzeń (np. wymiany przedniego skrzydła) lub wycofania się z rywalizacji, jeśli szybka naprawa uszkodzeń/usterki nie jest możliwa.

W trakcie treningów w boksach zespoły dokonują zmiany ustawień samochodów. Każdy kierowca ma własne miejsce w garażu, ale na cały zespół przypada tylko jedno miejsce serwisowe przed garażami, tak więc w trakcie wyścigu na raz może być obsługiwany tylko jeden z kierowców.

W boksach obowiązuje limit prędkości (zwykle 60 km/h podczas treningów i kwalifikacji lub 80 km/h w trakcie wyścigu). Za przekroczenie limitu w trakcie wyścigu przyznawana jest kara przejazdu przez boksy lub w ekstremalnych przypadkach postoju w boksach, natomiast podczas treningów lub kwalifikacji jest to kara pieniężna (200 euro za każdy km/h ponad limit).

Dodatkowe informacje związane z tym hasłem można znaleźć tutaj.


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca