F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2016 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. N. RosbergMercedes
3. S. VettelFerrari
4. K. RaikkonenFerrari
5. D. RicciardoRed Bull
6. V. BottasWilliams
7. F. MassaWilliams
8. N. HulkenbergForce India
Rezultat wyścigu
1. N. RosbergMercedes
2. K. RaikkonenFerrari
3. L. HamiltonMercedes
4. D. RicciardoRed Bull
5. R. GrosjeanHaas
6. M. VerstappenSTR
7. D. KwiatRed Bull
8. F. MassaWilliams

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 27-33
Dwa postoje
 okrążenia 12-15, 33-37
Trzy postoje
 okr. 6-12, 20-27, 37-45
Bahrain International CircuitPokaż historię toru
Gulf Air Bahrain Grand Prix, 3 runda sezonu 2017, 16 kwietnia<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn 
www.bahraingp.com.bh, języki:
Długość toru: 5,412 kmLiczba okrążeń: 57Pełny dystans: 308,238 km
Najdłuższa prosta: 1090 mSzerokość toru: 14-20 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 18:00Start wyścigu według naszego czasu: 17:00
Adres:Bahrain International Circuit Office, House 160, Road 66, Block 360, Adari Road, Kingdom of Bahrain
Telefon: +973 406 444 ext 235
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Lubię ścigać się w Bahrajnie, jednak z pewnością nie jest to najtrudniejszy tor dla kierowców, jaki mamy w kalendarzu. Sakhir jest bardzo wymagający dla hamulców z dużą liczbą mocnych dohamowań, więc potrzeba dobrej stabilności podczas hamowania i trakcji na wyjściu z wolnych zakrętów. Nie ma tutaj naprawdę szybkich zakrętów, więc nasza praca nad ustawieniami skupia się przede wszystkim na mechanicznych aspektach.

Pierwsze zakręty nie są zbyt wymagające, jednak jeśli opony nie są w dobrej formie, trzeba będzie walczyć z przyczepnością na wyjściu z pierwszego zakrętu. Dodatkowo trzeba uważać, żeby tył nie odjechał w drugim zakręcie, bo przez to traci się prędkość na dojeździe do czwartego zakrętu. Na pierwszym okrążeniu wyścigu te zakręty zawsze są dość szalone i łatwo zgubić przednie skrzydło.

Na sezon 2010 dodana została nowa sekcja za czwartym zakrętem. Nowa część okrążenia jest trochę zakręcona i obejmuje wiele zakrętów, jednak nie ma tutaj żadnych znaczących dohamowań, więc wyprzedzanie tutaj nie będzie ani trochę łatwiejsze. Uważam, że wyprzedzanie będzie odbywało się w tradycyjnych miejscach dotychczasowego układu toru – przed pierwszym i czwartym zakrętem.

Najtrudniejszą częścią okrążenia jest stary zakręt numer osiem (teraz 19), który jest bardzo trudny na dohamowaniu z powodu bocznych sił działających na samochód – łatwo jest tutaj zablokować przednie wewnętrzne koło. Trudno jest ustawić samochód na odpowiedniej pozycji, ponieważ dohamowanie jest długie i jest kilka różnych linii, których można użyć. Najważniejsze to utrzymać tak dużą prędkość, jak to tylko możliwe, jednak nie można przestrzelić zakrętu, ponieważ wyjście z niego jest bardzo ważne w związku z następującą po nim prostą. To trudny zakręt, jednak jest pewnym wyzwaniem i dlatego jest moim ulubionym.

Ostatni zakręt jest dość zdradliwy. Jest krótki, jednak można z niego wypaść w zależności od siły i kierunku wiatru. Dojeżdża się do niego na siódmym biegu, blisko prędkości maksymalnej, mocno hamuje i redukuje do trzeciego biegu, by zaraz znów jechać z pełną mocą. Trzeba uważać na nadsterowność na wyjściu, która może kosztować sporo z czasu na okrążeniu.
Rezultaty na torze Sakhir
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29,493
Nico Rosberg (Mercedes)
1h33m34,696
Nico Rosberg (Mercedes)
1:34,482
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:32,570
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h35m05,809
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:36,311
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:33,185
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h39m42,743
Nico Rosberg (Mercedes)
1:37,020
2013Nico Rosberg (Mercedes)
1:32,330
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h36m00,498
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,961
2012Sebastian Vettel (Red Bull)
1:32,422
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h35m10,990
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,379
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:54,101
Fernando Alonso (Ferrari)
1h39m20,396
Fernando Alonso (Ferrari)
1:58,287
2009Jarno Trulli (Toyota)
1:33,431
Jenson Button (Brawn)
1h31m48,182
Jarno Trulli (Toyota)
1:34,556
2008Robert Kubica (BMW Sauber)
1:33,096
Felipe Massa (Ferrari)
1h31m06,970
Heikki Kovalainen (McLaren)
1:33,193
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:32,652
Felipe Massa (Ferrari)
1h33m27,515
Felipe Massa (Ferrari)
1:34,067
2006Michael Schumacher (Ferrari)
1:31,431
Fernando Alonso (Renault)
1h29m46,205
Nico Rosberg (Williams)
1:32,408
2005Fernando Alonso (Renault)
3:01,902
Fernando Alonso (Renault)
1h29m18,531
Pedro de la Rosa (McLaren)
1:31,447
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:30,139
Michael Schumacher (Ferrari)
1h28m34,875
Michael Schumacher (Ferrari)
1:30,252
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Sakhir
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton2  1.Fernando Alonso3  1.Nico Rosberg3
Michael Schumacher22.Lewis Hamilton22.Sebastian Vettel2
Sebastian Vettel2Sebastian Vettel23.Michael Schumacher1
Nico Rosberg2Felipe Massa2Pedro de la Rosa1
5.Fernando Alonso15.Michael Schumacher1Felipe Massa1
Jarno Trulli1Nico Rosberg1Jarno Trulli1
Robert Kubica1Jenson Button1Kimi Raikkonen1
Felipe Massa1   Fernando Alonso1
      Heikki Kovalainen1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca