F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2016 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. N. RosbergMercedes
3. D. RicciardoRed Bull
4. M. VerstappenRed Bull
5. K. RaikkonenFerrari
6. S. VettelFerrari
7. V. BottasWilliams
8. C. SainzSTR
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. K. RaikkonenFerrari
3. S. VettelFerrari
4. D. RicciardoRed Bull
5. V. BottasWilliams
6. C. SainzSTR
7. S. PerezForce India
8. F. MassaWilliams

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 28-32
Dwa postoje
 okrążenia 19-26, 39-47
Trzy postoje
 okr. 16-19, 30-36, 44-50
Circuit de Barcelona-CatalunyaPokaż historię toru
Gran Premio de España Pirelli, 5 runda sezonu 2017, 14 maja<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Montmelo, Hiszpania 
www.circuitcat.com, języki:
Długość toru: 4,655 kmLiczba okrążeń: 66Pełny dystans: 307,104 km
Najdłuższa prosta: 1047 mSzerokość toru: 12 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres:Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700Fax: +34 93 572 2772
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Catalunya jest jednym z najlepiej znanych torów zarówno kierowcom, jak i zespołom, ponieważ pokonujemy tutaj bardzo wiele kilometrów podczas zimowych testów. Wyścigi nie są zbyt dobre ponieważ trudno się tutaj wyprzedza, jednak to wciąż interesujące grand prix ze wspaniałą atmosferą tworzoną przez hiszpańskich kibiców.

Układ toru jest całkiem interesujący i zawiera zarówno szybkie zakręty, jak i bardzo wolny ostatni sektor. Oznacza to, że trzeba znaleźć kompromis w ustawieniach, by poradzić sobie z rożnymi zakrętami. W przeszłości wolałem mieć balans dostosowany do wolnych zakrętów i jakoś przemęczyć się w tych szybkich. Uważam, że lepiej jest mieć więcej przyczepności przy niskich prędkościach i stabilność podczas hamowania, szczególnie jeśli jest gorąco i szybko zużywają się opony.

Początek okrążenia jest bardzo przyjemny w samochodzie F1. Trzeba mocno zahamować przed pierwszym zakrętem i jak najszybciej przejechać tę sekwencję, która prowadzi do zakrętu numer trzy. Ten zakręt jest sporym wyzwaniem, szczególnie z dużym ładunkiem paliwa. Trzeba ocenić, gdzie znajduje się limit, a linia jaką obierasz zależy od tego, jak zachowuje się twój samochód. Niektórymi bolidami lepiej szeroko wyjść z zakrętu numer dwa i ciasno wejść w trójkę. Innymi zaś lepiej zrobić odwrotnie, poświęcają prędkość na wyjściu z drugiego zakrętu, by szeroko wejść w trzeci.

Zakręt dziewiąty jest niezwykły i ekscytujący, ponieważ jest na wzniesieniu i nie widać wyjścia. To jeden z tych zakrętów, w których masz nadzieję, że nie stracisz kontroli nad samochodem, bo w przeciwnym razie może być całkiem spora kraksa. Zazwyczaj przejeżdża się go na piątym biegu z leciutkim dohamowaniem, by zaraz potem przyśpieszać przed zakrętem 10.

Zakręt dziesiąty jest zdradliwy i samochody zazwyczaj mają problem ze stabilnością hamowania z powodu małych nierówności w strefie hamowania. Jeśli masz problemy z oponami, jest jeszcze trudniej, szczególnie podczas szukania przyczepności na wyjściu. Później wjeżdżasz w zakręt numer 11, który można powiedzieć, że w zeszłym roku nie był właściwie zakrętem, ponieważ mocno atakowało się niski krawężnik i przejeżdżało go pełnym gazem. W tym roku przy dużym obciążeniu paliwem może być całkiem interesująco.

Obecnie koniec okrążenia jest bardzo wolny i nie jest tak dużym wyzwaniem dla kierowców, jak zakręty w starym układzie. Ostatnia szykana (zakręty 14 i 15) jest tak wolna, że przede wszystkim liczy się dobra przyczepność i dobre wyjście, ponieważ ma to wpływ na prędkość w ostatnim zakręcie i tym samym na prostej startowej.
Rezultaty na torze Catalunya
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:22,000
Max Verstappen (Red Bull)
1h41m40,017
Daniił Kwiat (STR)
1:26,948
2015Nico Rosberg (Mercedes)
1:24,680
Nico Rosberg (Mercedes)
1h41m12,555
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:28,269
2014Lewis Hamilton (Mercedes)
1:25,232
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h41m05,155
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:28,918
2013Nico Rosberg (Mercedes)
1:20,718
Fernando Alonso (Ferrari)
1h39m16,596
Esteban Gutierrez (Sauber)
1:26,217
2012Pastor Maldonado (Williams)
1:22,285
Pastor Maldonado (Williams)
1h39m09,145
Romain Grosjean (Lotus)
1:26,250
2011Mark Webber (Red Bull)
1:20,981
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h39m03,301
Lewis Hamilton (McLaren)
1:26,727
2010Mark Webber (Red Bull)
1:19,995
Mark Webber (Red Bull)
1h35m44,101
Lewis Hamilton (McLaren)
1:24,357
2009Jenson Button (Brawn)
1:20,527
Jenson Button (Brawn)
1h37m19,202
Rubens Barrichello (Brawn)
1:22,762
2008Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:21,813
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h38m19,051
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:21,670
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:21,375
Felipe Massa (Ferrari)
1h31m36,230
Felipe Massa (Ferrari)
1:22,680
2006Fernando Alonso (Renault)
1:14,648
Fernando Alonso (Renault)
1h26m21,759
Felipe Massa (Ferrari)
1:16,648
2005Kimi Raikkonen (McLaren)
2:31,421
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h27m16,830
Giancarlo Fisichella (Renault)
1:15,641
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,022
Michael Schumacher (Ferrari)
1h27m32,841
Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,450
2003Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,762
Michael Schumacher (Ferrari)
1h33m46,933
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:20,143
2002Michael Schumacher (Ferrari)
1:16,364
Michael Schumacher (Ferrari)
1h30m29,981
Michael Schumacher (Ferrari)
1:20,355
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:18,201
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m03,305
Michael Schumacher (Ferrari)
1:21,151
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:20,974
Mika Hakkinen (McLaren)
1h33m55,390
Mika Hakkinen (McLaren)
1:24,470
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:22,088
Mika Hakkinen (McLaren)
1h34m13,665
Michael Schumacher (Ferrari)
1:24,982
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:20,262
Mika Hakkinen (McLaren)
1h33m37,621
Mika Hakkinen (McLaren)
1:24,275
1997Jacques Villeneuve (Williams)
1:16,525
Jacques Villeneuve (Williams)
1h30m35,896
Giancarlo Fisichella (Jordan)
1:22,242
1996Damon Hill (Williams)
1:20,650
Michael Schumacher (Ferrari)
1h59m49,307 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:45,517
1995Michael Schumacher (Benetton)
1:21,452
Michael Schumacher (Benetton)
1h34m20,507
Damon Hill (Williams)
1:24,531
1994Michael Schumacher (Benetton)
1:21,908
Damon Hill (Williams)
1h36m14,374
Michael Schumacher (Benetton)
1:25,155
1993Alain Prost (Williams)
1:17,809
Alain Prost (Williams)
1h32m27,685
Michael Schumacher (Benetton)
1:20,989
1992Nigel Mansell (Williams)
1:20,190
Nigel Mansell (Williams)
1h56m10,674 (deszcz)
Nigel Mansell (Williams)
1:42,503
1991Gerhard Berger (McLaren)
1:18,751
Nigel Mansell (Williams)
1h38m41,541 (deszcz)
Riccardo Patrese (Williams)
1:22,837
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Catalunya
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Michael Schumacher7  1.Michael Schumacher6  1.Michael Schumacher7
2.Kimi Raikkonen22.Mika Hakkinen32.Lewis Hamilton3
Mark Webber23.Fernando Alonso23.Rubens Barrichello2
Mika Hakkinen2Kimi Raikkonen2Giancarlo Fisichella2
Nico Rosberg2Nigel Mansell2Mika Hakkinen2
Lewis Hamilton26.Damon Hill1Felipe Massa2
7.Nigel Mansell1Alain Prost17.Damon Hill1
Gerhard Berger1Felipe Massa1Riccardo Patrese1
Damon Hill1Jacques Villeneuve1Nigel Mansell1
Alain Prost1Jenson Button1Kimi Raikkonen1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca