F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Rezultaty z 2008 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMcLaren
2. K. RaikkonenFerrari
3. H. KovalainenMcLaren
4. F. AlonsoRenault
5. F. MassaFerrari
6. R. KubicaBMW Sauber
7. J. TrulliToyota
8. T. GlockToyota
Rezultat wyścigu
1. F. AlonsoRenault
2. R. KubicaBMW Sauber
3. K. RaikkonenFerrari
4. N. Piquet JrRenault
5. J. TrulliToyota
6. S. VettelSTR
7. F. MassaFerrari
8. M. WebberRed Bull
Fuji SpeedwayPokaż historię toru
Fuji Television Japanese Grand Prix, 16 runda sezonu 2008, 12 październikalista torów
Lokalizacja: Fuji, Shizuoka, Japonia 
www.fujispeedway.jp, języki:
Długość toru: 4,563 kmLiczba okrążeń: 67Pełny dystans: 305,416 km
Najdłuższa prosta: 1475 mSzerokość toru: 15-25 m
  kierunek jazdy   start / meta   bieg
  prędkość w km/h   przeciążenie   sektor pomiarowy

Widok standardowy  |  Widok z satelity
Start wyścigu według czasu lokalnego: 13:30Start wyścigu według naszego czasu: 06:30
Adres:694 Nakahinata, Oyama-cho, Suntou-gun, Shizuoka Prefecture
Telefon: (81) 550-78 1234Fax: (81) 550-78 0205
  Okrążenie toru z Alexem Wurzem
Do pierwszego zakrętu dojeżdżamy z prędkością ponad 306 km/h. Punkt hamowania znajduje się tuż przed tablicą 100-metrów i zrzucasz biegi z siódemki do jedynki. Zakręt prowadzi trochę w dół, więc łatwo jest zablokować koła podczas hamowania i ominąć wierzchołek zakrętu. Potem wciskasz gaz do dechy na wyjściu z zakrętu i pokonujesz łagodny łuk po drodze do trzeciego zakrętu, który jest naprawdę zdradliwym wirażem w lewą stronę. To 'ślepy' zakręt i trzeba mocno najechać na tarkę po wewnętrznej stronie, aby być szybkim. Jeśli ominiesz wierzchołek nawet o zaledwie 10 centymetrów, to na wyjściu z zakrętu znajdziesz się na trawie.

Potem jest najlepszy zakręt na torze – długi wiraż w prawo, składający się z zakrętów nr 4 i 5. Są tam dwa wierzchołki, czyli miejsca, w których dojeżdża się najbliżej wewnętrznej krawędzi zakrętu i w zależności od tego, co chcesz osiągnąć, można go nawet pokonać na pełnym gazie na piątym biegu. Czasami odpuszczenie troszkę gazu w środku zakrętu może uczynić życie łatwiejszym dla lewej przedniej opony i pomaga to także w utrzymaniu samochodu po wewnętrznej stronie, co z kolei daje lepszą linię jazdy w następnym zakręcie. Cokolwiek zrobisz w tym zakręcie, jedziesz z dość dużą prędkością i działa na ciebie spore przeciążenie, a więc jest niezła zabawa.

Zakręt nr 6 jest w lewą stronę i pokonuje się go na trzecim biegu. Jest on na wzniesieniu, co czyni go 'ślepym' zakrętem. Jeśli puściłeś na chwilę gaz w piątym zakręcie i masz samochód ustawiony daleko po prawej stronie toru na dojeździe, to możesz pojechać tutaj znacznie szybciej. Dalej jest kilka łagodnych łuków, zanim ostro hamujesz przed pokonywaną na pierwszym biegu szykaną w zakręcie nr 10. Poziom przyczepności jest lepszy po wewnętrznej stronie, więc starasz się tutaj jechać dość ciasną linią. Potem przez chwilę przyspieszasz przed zakrętem w lewą stronę, gdzie jest dość ślisko na wyjściu. Możesz zmienić bieg na dwójkę, aby zmniejszyć uślizg kół podczas przyspieszania. Później jest kolejny łagodny łuk, ale na tyle duży, że bez kontroli trakcji w 2008 roku może już stworzyć problemy.

Teraz wjeżdżasz na ostatnią sekcję toru, gdzie wszystkie cztery zakręty są ze sobą połączone. Jeśli popełnisz błąd w pierwszym z nich, to będziesz miał deficyt prędkości aż do ostatniego zakrętu, a więc ważne jest, aby jechać bardzo precyzyjną linią. Pierwszy z tych zakrętów ma nr 13 i dojeżdżasz do niego przez wzniesienie. Tył samochodu staje się bardzo lekki i choć jest to tylko zakręt w prawo na trzecim biegu, to jednak musisz bardzo delikatnie obchodzić się tutaj z samochodem. Potem masz przed sobą dwa zakręty w lewą stronę, zanim skierujesz się pod górę do ostatniego wirażu, który ma nr 16. Musisz odnaleźć dobry rytm tutaj, aby zapewnić sobie czysty wjazd na długą prostą startową.
Rezultaty na torze Fuji
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:18,404
Fernando Alonso (Renault)
1h30m21,892
Felipe Massa (Ferrari)
1:18,426
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:25,368
Lewis Hamilton (McLaren)
2h00m34,579 (deszcz)
Lewis Hamilton (McLaren)
1:28,193
1977Mario Andretti (Lotus)
1:12,230
James Hunt (McLaren)
1h31m51,680
Jody Scheckter (Wolf)
1:14,300
1976Mario Andretti (Lotus)
1:12,770
Mario Andretti (Lotus)
1h43m58,860 (deszcz)
Masahiro Hasemi (Kojima)
1:18,230
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Fuji
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Mario Andretti2  1.Mario Andretti1  1.Masahiro Hasemi1
Lewis Hamilton2James Hunt1Jody Scheckter1
   Lewis Hamilton1Lewis Hamilton1
   Fernando Alonso1Felipe Massa1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca