F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2017 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. S. VettelFerrari
3. V. BottasMercedes
4. K. RaikkonenFerrari
5. M. VerstappenRed Bull
6. D. RicciardoRed Bull
7. F. MassaWilliams
8. S. PerezForce India
Rezultat wyścigu
1. L. HamiltonMercedes
2. V. BottasMercedes
3. D. RicciardoRed Bull
4. S. VettelFerrari
5. S. PerezForce India
6. E. OconForce India
7. K. RaikkonenFerrari
8. N. HulkenbergRenault

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 33-38
Dwa postoje
 okrążenia 22-30, 46-52
Trzy postoje
 okr. 17-22, 31-37, 47-52
Circuit Gilles VilleneuvePokaż historię toru
Grand Prix du Canada, 7 runda sezonu 2017, 11 czerwca<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Montreal, Kanada 
www.circuitgillesvilleneuve.ca, języki:
Długość toru: 4,361 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 305,270 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 20:00
Adres:222 Circuit Gilles Villeneuve, Montreal, Quebec, H3C 6A1
Telefon: +1 514 350 4731Fax: +1 514 350 0007
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Montreal to jeden z moich ulubionych torów i jestem naprawdę zadowolony, że po roku przerwy powrócił do kalendarza. Jest tam zawsze wspaniała atmosfera i jest to świetne wydarzenie dla fanów.

Ten tor to ciągłe hamowanie i przyspieszanie, sporo dohamowań i nierówności, a ponieważ nie jest to permanentny obiekt, to przyczepność wzrasta w trakcie weekendu i możesz coraz bardziej cisnąć wraz z każdym okrążeniem. Ściany są również bardzo blisko toru, więc jest mało miejsca na błędy, ale takie charakterystyki torów zawsze mnie cieszą. Co do ustawień, musisz skoncentrować się na stabilności podczas hamowania oraz przyczepności podczas przyspieszania, dodatkowo bolid musi być łatwy w prowadzeniu, ponieważ jest tu dużo wybojów.

Chociaż miałem tutaj duży wypadek w 2007 roku, to jednak nigdy o tym nie myślę i nie obawiam się powrotu do Montrealu. Właściwie wygrałem tam ostatni wyścig w 2008 roku, więc powracam jako triumfator. Mam dobre przeczucia co do toru i mam nadzieję, że bolid R30 będzie konkurencyjny. Realistycznie może być trudno, aby zdobyć zwycięstwo, ale nigdy nie wiadomo…

Pierwszy zakręt jest wirażem, w którym hamuje się, wchodząc już w drugi zakręt. Można dosyć mocno zaatakować od wewnętrznej, w zależności od balansu bolidu, ale ważne jest to, aby mieć właściwą linię na wejściu w drugi zakręt, który jest kłopotliwym nawrotem, całkiem długim i otwierającym się na wyjściu. Wcześnie pokonujesz wierzchołek zakrętu i wkrótce przyspieszasz, zbliżając się do pierwszej szykany, która składa się z najprzyjemniejszych zakrętów okrążenia.

Zakręty trzy i cztery zapewniają wspaniałe odczucia w bolidzie F1. Wiraż pokonuje się z prędkością około 155 kilometrów na godzinę i można zyskać sporo czasu, przejeżdżając po tarkach, ale kiedy to robisz, tarki zaburzają balans bolidu, więc należy upewnić się, że wylądujesz we właściwym kierunku. Ściany są bardzo blisko na wyjściu i jeżeli uda się nam prześlizgnąć milimetry obok nich, zyskamy dwie dziesiąte sekundy więcej niż jadąc pół metra dalej. Czujesz jak blisko są, lecz nie możesz zbyt mocno zbliżyć się, gdyż bolidy F1 są dosyć delikatne, gdy doprowadzisz do kontaktu.

Zakręty osiem i dziewięć tworzą kolejną szykanę, ale chociaż wygląda to jak szykana, jest to w rzeczywistości zakręt z jednym wierzchołkiem. Potrzebujesz stamtąd dobrego wyjścia, ponieważ dalej jest nawrót, który jest jedynym prawdziwym miejscem do wyprzedzania na torze. Nawrót jest najwolniejszą częścią toru, mieliśmy tam problemy z pękającą nawierzchnią w przeszłości. Jeżeli wybierzesz linię jazdy w kształcie litery “V", przez co poświęcisz wejście w zakręt, to możesz dobrze wyjść, a to jest ważne, aby zapewnić sobie dobry wyjazd na przed długą prostą, która następuje później.
Rezultaty na torze Gilles Villeneuve
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:11,459
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h33m05,153
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:14,551
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:12,812
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h31m05,296
Nico Rosberg (Mercedes)
1:15,599
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:14,393
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h31m53,145
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:16,987
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:14,874
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1h39m12,830
Felipe Massa (Williams)
1:18,504
2013Sebastian Vettel (Red Bull)
1:25,425
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h32m09,143
Mark Webber (Red Bull)
1:16,182
2012Sebastian Vettel (Red Bull)
1:13,784
Lewis Hamilton (McLaren)
1h32m29,586
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:15,752
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:13,014
Jenson Button (McLaren)
4h04m39,537 (deszcz)
Jenson Button (McLaren)
1:16,956
2010Lewis Hamilton (McLaren)
1:15,105
Lewis Hamilton (McLaren)
1h33m53,456
Robert Kubica (Renault)
1:16,972
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:17,886
Robert Kubica (BMW Sauber)
1h36m24,447
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:17,387
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:15,707
Lewis Hamilton (McLaren)
1h44m11,292
Fernando Alonso (McLaren)
1:16,367
2006Fernando Alonso (Renault)
1:14,942
Fernando Alonso (Renault)
1h34m37,308
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:15,841
2005Jenson Button (BAR)
1:15,217
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h32m09,290 (deszcz)
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:14,384
2004Ralf Schumacher (Williams)
1:12,275
Michael Schumacher (Ferrari)
1h28m24,803
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:13,622
2003Ralf Schumacher (Williams)
1:15,529
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m13,591
Fernando Alonso (Renault)
1:16,040
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:12,836
Michael Schumacher (Ferrari)
1h33m36,111
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:15,960
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,782
Ralf Schumacher (Williams)
1h34m31,522
Ralf Schumacher (Williams)
1:17,205
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:18,439
Michael Schumacher (Ferrari)
1h41m12,313 (deszcz)
Mika Hakkinen (McLaren)
1:19,049
1999Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,298
Mika Hakkinen (McLaren)
1h41m35,727
Eddie Irvine (Ferrari)
1:20,382
1998David Coulthard (McLaren)
1:18,213
Michael Schumacher (Ferrari)
1h40m57,355
Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,379
1997Michael Schumacher (Ferrari)
1:18,095
Michael Schumacher (Ferrari)
1h17m40,646
David Coulthard (McLaren)
1:19,635
1996Damon Hill (Williams)
1:21,059
Damon Hill (Williams)
1h36m03,465
Jacques Villeneuve (Williams)
1:21,916
1995Michael Schumacher (Benetton)
1:27,661
Jean Alesi (Ferrari)
1h44m54,171 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:29,174
1994Michael Schumacher (Benetton)
1:26,178
Michael Schumacher (Benetton)
1h44m31,887
Michael Schumacher (Benetton)
1:28,927
1993Alain Prost (Williams)
1:18,987
Alain Prost (Williams)
1h36m41,822
Michael Schumacher (Benetton)
1:21,500
1992Ayrton Senna (McLaren)
1:19,775
Gerhard Berger (McLaren)
1h37m08,299
Gerhard Berger (McLaren)
1:22,325
1991Riccardo Patrese (Williams)
1:19,837
Nelson Piquet (Benetton)
1h38m51,490
Nigel Mansell (Williams)
1:22,385
1990Ayrton Senna (McLaren)
1:20,399
Ayrton Senna (McLaren)
1h42m56,400 (deszcz)
Gerhard Berger (McLaren)
1:22,077
1989Alain Prost (McLaren)
1:20,973
Thierry Boutsen (Williams)
2h01m24,073 (deszcz)
Jonathan Palmer (Tyrrell)
1:31,925
1988Ayrton Senna (McLaren)
1:21,681
Ayrton Senna (McLaren)
1h39m46,618
Ayrton Senna (McLaren)
1:24,973
1986Nigel Mansell (Williams)
1:24,118
Nigel Mansell (Williams)
1h42m26,415
Nelson Piquet (Williams)
1:25,443
1985Elio de Angelis (Lotus)
1:24,567
Michele Alboreto (Ferrari)
1h46m01,813
Ayrton Senna (Lotus)
1:27,445
1984Nelson Piquet (Brabham)
1:25,442
Nelson Piquet (Brabham)
1h46m23,748
Nelson Piquet (Brabham)
1:28,763
1983Rene Arnoux (Ferrari)
1:28,729
Rene Arnoux (Ferrari)
1h48m31,838
Patrick Tambay (Ferrari)
1:30,851
1982Didier Pironi (Ferrari)
1:27,509
Nelson Piquet (Brabham)
1h46m39,577
Didier Pironi (Ferrari)
1:28,323
1981Nelson Piquet (Brabham)
1:29,211
Jacques Laffite (Ligier)
2h01m25,205 (deszcz)
John Watson (McLaren)
1:49,475
1980Nelson Piquet (Brabham)
1:27,328
Alan Jones (Williams)
1h46m45,530
Didier Pironi (Ligier)
1:28,769
1979Alan Jones (Williams)
1:29,892
Alan Jones (Williams)
1h52m06,892
Alan Jones (Williams)
1:31,272
1978Jean-Pierre Jarier (Lotus)
1:38,015
Gilles Villeneuve (Ferrari)
1h57m49,196
Alan Jones (Williams)
1:38,072
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Gilles Villeneuve
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton6  1.Michael Schumacher7  1.Michael Schumacher4
Michael Schumacher62.Lewis Hamilton6Kimi Raikkonen4
3.Nelson Piquet33.Nelson Piquet33.Ayrton Senna2
Ayrton Senna34.Ayrton Senna2Fernando Alonso2
Sebastian Vettel3Alan Jones2Gerhard Berger2
6.Ralf Schumacher26.Thierry Boutsen1Nelson Piquet2
Alain Prost2Michele Alboreto1Alan Jones2
8.Elio de Angelis1Gilles Villeneuve1Didier Pironi2
Rene Arnoux1Jacques Laffite19.Jacques Villeneuve1
Jean-Pierre Jarier1Rene Arnoux1David Coulthard1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca