F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2016 roku
Kolejność startowa
1. N. RosbergMercedes
2. L. HamiltonMercedes
3. D. RicciardoRed Bull
4. M. VerstappenRed Bull
5. K. RaikkonenFerrari
6. S. VettelFerrari
7. V. BottasWilliams
8. N. HulkenbergForce India
Rezultat wyścigu
1. L. HamiltonMercedes
2. D. RicciardoRed Bull
3. M. VerstappenRed Bull
4. N. RosbergMercedes
5. S. VettelFerrari
6. K. RaikkonenFerrari
7. N. HulkenbergForce India
8. J. ButtonMcLaren

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 32-37
Dwa postoje
 okrążenia 22-26, 43-46
Trzy postoje
 okr. 10-21, 27-32, 45-49
HockenheimringPokaż historię toru
Grosser Preis von Deutschland, 12 runda sezonu 2016, 31 lipcalista torów
Lokalizacja: Hockenheim, Niemcy 
www.hockenheimring.net, języki:
Długość toru: 4,574 kmLiczba okrążeń: 67Pełny dystans: 306,458 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres:Hockenheim-Ring GmbH, D-68766 Hockenheim (Motodrom), Germany
Telefon: +49 6205 950 0Fax: +49 6205 950 299
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Lubię tor Hockenheim i czekam z niecierpliwością na powrót tam po raz pierwszy od 2008 roku. To interesujący tor, chociaż uważam, że stary tor Hockenheim miał znacznie lepszy charakter, ale nigdy nie ścigałem się na nim. To tor, gdzie czasami jesteś bardzo szybki i nie wiesz dlaczego, a czasami jesteś wolny i też nie wiesz dlaczego tak jest. Ustawienie odpowiedniego balansu i optymalnych osiągów jest dosyć trudne, ale jest to tor, gdzie można znaleźć dobry rytm.

Jeśli chodzi o ustawienia, jest to taki tor, gdzie potrzeba wszystkiego. Jest długa prosta, więc potrzeba dobrej prędkości maksymalnej, ale wymagany jest również docisk aerodynamiczny na ostatni sektor. Dlatego są dwa różne podejścia do toru Hockenheim: niektóre bolidy są bardzo szybkie w pierwszym i drugim sektorze, a później zmagają się w ostatnim sektorze, gdzie potrzebny jest docisk aerodynamiczny. Inne bolidy radzą sobie odwrotnie, poświęcając prędkość maksymalną, jadą bardzo dobrze w trzecim sektorze, w kompleksie stadion.

Obecny tor ma kilka interesujących zakrętów, szczególnie zakręt jeden i 12 – oba są szybkimi łukami. Kiedy spojrzysz na pierwszy zakręt z zewnątrz bolidu, nie wyobrażałbyś sobie, że można przejechać tam tak szybko, ponieważ zakręt jest bardzo krótki, ale w rzeczywistości można jechać tam z dużą prędkością. Zakręt 12, wjazd na stadion, jest również przyjemnym zakrętem, chociaż ostatnio nie jesteśmy w stanie zbyt mocno najeżdżać na zewnętrzne tarki, ponieważ jest tam trochę sztucznej trawy, co sprawia, że miejsce jest dosyć zdradliwe.

Wszystkie inne łuki do średnio-szybkie i wolne zakręty, które są także dosyć zdradliwe. Na przykład zakręty 16 i 17, które tworzą podwójny łuk w prawo tuż przed linią start-meta, powodują dosyć dużą podsterowność. To długi łuk nieco wyprofilowany na zewnątrz i wygląda trochę jak zakręt z podwójnym wierzchołkiem. Zakręt 13 jest całkiem interesujący. Jest on dosyć pochylony, więc można wjechać bardzo głęboko do wierzchołka i dosyć wcześnie zacząć przyspieszanie. Oczywiście trzeba uważać, aby nie stracić panowania nad pochylonym bolidem na wyjściu z zakrętu.

Najlepszym miejscem do wyprzedzania jest duża strefa dohamowania przed szóstym zakrętem, który jest naprawdę wolnym nawrotem za długą prostą. Zakręt pokonuje się na pierwszym biegu, a w przeszłości widzieliśmy tutaj naprawdę sporo akcji.
Rezultaty na torze Hockenheim
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2016Nico Rosberg (Mercedes)
1:14,363
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h30m44,200
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:18,442
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:16,540
Nico Rosberg (Mercedes)
1h33m42,914
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:19,908
2012Fernando Alonso (Ferrari)
1:40,621
Fernando Alonso (Ferrari)
1h31m05,862
Michael Schumacher (Mercedes)
1:18,725
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:13,791
Fernando Alonso (Ferrari)
1h27m38,864
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:15,824
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:15,666
Lewis Hamilton (McLaren)
1h31m20,874
Nick Heidfeld (BMW Sauber)
1:15,987
2006Kimi Raikkonen (McLaren)
1:14,070
Michael Schumacher (Ferrari)
1h27m51,693
Michael Schumacher (Ferrari)
1:16,357
2005Kimi Raikkonen (McLaren)
1:14,320
Fernando Alonso (Renault)
1h26m28,599
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:14,873
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:13,306
Michael Schumacher (Ferrari)
1h23m54,848
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:13,780
2003Juan Pablo Montoya (Williams)
1:15,167
Juan Pablo Montoya (Williams)
1h28m48,769
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:14,917
2002Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,389
Michael Schumacher (Ferrari)
1h27m52,078
Michael Schumacher (Ferrari)
1:16,462
2001Juan Pablo Montoya (Williams)
1:38,117
Ralf Schumacher (Williams)
1h18m17,873
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:41,808
2000David Coulthard (McLaren)
1:45,697
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h25m34,418 (deszcz)
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:44,300
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:42,950
Eddie Irvine (Ferrari)
1h21m58,594
David Coulthard (McLaren)
1:45,270
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:41,838
Mika Hakkinen (McLaren)
1h20m47,984
David Coulthard (McLaren)
1:46,116
1997Gerhard Berger (Benetton)
1:41,873
Gerhard Berger (Benetton)
1h20m59,046
Gerhard Berger (Benetton)
1:45,747
1996Damon Hill (Williams)
1:43,912
Damon Hill (Williams)
1h21m43,417
Damon Hill (Williams)
1:46,504
1995Damon Hill (Williams)
1:44,385
Michael Schumacher (Benetton)
1h22m56,043
Michael Schumacher (Benetton)
1:48,824
1994Gerhard Berger (Ferrari)
1:43,582
Gerhard Berger (Ferrari)
1h22m37,272
David Coulthard (Williams)
1:46,211
1993Alain Prost (Williams)
1:38,748
Alain Prost (Williams)
1h18m40,885
Michael Schumacher (Benetton)
1:41,859
1992Nigel Mansell (Williams)
1:37,960
Nigel Mansell (Williams)
1h18m22,032
Riccardo Patrese (Williams)
1:41,591
1991Nigel Mansell (Williams)
1:37,087
Nigel Mansell (Williams)
1h19m29,661
Riccardo Patrese (Williams)
1:43,569
1990Ayrton Senna (McLaren)
1:40,198
Ayrton Senna (McLaren)
1h20m47,164
Thierry Boutsen (Williams)
1:45,602
1989Ayrton Senna (McLaren)
1:42,300
Ayrton Senna (McLaren)
1h21m43,302
Ayrton Senna (McLaren)
1:45,884
1988Ayrton Senna (McLaren)
1:44,596
Ayrton Senna (McLaren)
1h32m54,188 (deszcz)
Alessandro Nannini (Benetton)
2:03,032
1987Nigel Mansell (Williams)
1:42,616
Nelson Piquet (Williams)
1h21m25,091
Nigel Mansell (Williams)
1:45,716
1986Keke Rosberg (McLaren)
1:42,013
Nelson Piquet (Williams)
1h22m08,263
Gerhard Berger (Benetton)
1:46,604
1984Alain Prost (McLaren)
1:47,012
Alain Prost (McLaren)
1h24m43,210
Alain Prost (McLaren)
1:53,538
1983Patrick Tambay (Ferrari)
1:49,328
Rene Arnoux (Ferrari)
1h27m10,319
Rene Arnoux (Ferrari)
1:53,938
1982Didier Pironi (Ferrari)
1:47,947
Patrick Tambay (Ferrari)
1h27m25,178
Nelson Piquet (Brabham)
1:54,035
1981Alain Prost (Renault)
1:47,500
Nelson Piquet (Brabham)
1h25m55,600 (deszcz)
Alan Jones (Williams)
1:52,420
1980Alan Jones (Williams)
1:45,850
Jacques Laffite (Ligier)
1h22m59,730
Alan Jones (Williams)
1:48,490
1979Jean-Pierre Jabouille (Renault)
1:48,480
Alan Jones (Williams)
1h24m48,830
Gilles Villeneuve (Ferrari)
1:51,890
1978Mario Andretti (Lotus)
1:51,900
Mario Andretti (Lotus)
1h28m00,900
Ronnie Peterson (Lotus)
1:55,620
1977Jody Scheckter (Wolf)
1:53,070
Niki Lauda (Ferrari)
1h31m48,620
Niki Lauda (Ferrari)
1:55,990
1970Jacky Ickx (Ferrari)
1:59,500
Jochen Rindt (Lotus)
1h42m00,300
Jacky Ickx (Ferrari)
2:00,500
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Hockenheim
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Alain Prost3  1.Michael Schumacher4  1.Michael Schumacher5
Nigel Mansell32.Nelson Piquet32.David Coulthard3
Ayrton Senna3Ayrton Senna33.Gerhard Berger2
4.Gerhard Berger2Fernando Alonso3Juan Pablo Montoya2
Nico Rosberg25.Lewis Hamilton2Alan Jones2
Mika Hakkinen2Alain Prost2Riccardo Patrese2
Damon Hill2Nigel Mansell2Kimi Raikkonen2
Kimi Raikkonen2Gerhard Berger28.Nelson Piquet1
Michael Schumacher29.Jacques Laffite1Rene Arnoux1
Juan Pablo Montoya2Niki Lauda1Lewis Hamilton1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca