F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2016 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. N. RosbergMercedes
3. K. RaikkonenFerrari
4. M. VerstappenRed Bull
5. S. VettelFerrari
6. D. RicciardoRed Bull
7. R. GrosjeanHaas
8. N. HulkenbergForce India
Rezultat wyścigu
1. L. HamiltonMercedes
2. N. RosbergMercedes
3. M. VerstappenRed Bull
4. S. PerezForce India
5. S. VettelFerrari
6. C. SainzSTR
7. N. HulkenbergForce India
8. D. RicciardoRed Bull

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 39-43
Dwa postoje
 okrążenia 24-28, 44-47
Trzy postoje
 okr. 14-19, 35-39, 52-58
Autódromo José Carlos PacePokaż historię toru
Grande Prêmio do Brasil, 19 runda sezonu 2017, 12 listopada<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Sao Paulo, Brazylia 
www.gpbrazil.com, języki:
Długość toru: 4,309 kmLiczba okrążeń: 71Pełny dystans: 305,909 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 17:00
Adres:Autodromo Jose Carlos Pace, Av. Senador Teotonio Vilela, 261 Sao Paulo, Brazil
Telefon: +55 11 5666 7813Fax: +55 11 5666 8822
  Okrążenie toru z Alexem Wurzem
Brazylia jest świetnym miejscem na zakończenie sezonu, ponieważ brazylijscy fani są bardzo zafascynowani F1, a szczególnie głośni są w tym roku, gdy Felipe Massa walczy o tytuł mistrza świata. Tor jest dobrym wyzwaniem dla kierowcy. Jesteś na 7. Biegu, kiedy mijasz linię start-meta i hamujesz do pierwszego zakrętu z prędkości około 317 km/h. Zakręt ten jest nachylony, a jego wierzchołek niewidoczny, co czyni hamowanie dosyć interesującym. Jeżeli potrafisz zahamować trochę później, to może być to świetne miejsce do wyprzedzania.

Dalej zjeżdżasz w kierunku prawego zakrętu, na wyjściu którego jesteś na 4. biegu. Tutaj musisz uważać na tarkę na wejściu w zakręt, bo może spowodować destabilizację bolidu. To dosyć trudny zakręt, zwłaszcza w tym roku bez kontroli trakcji. Dalej jest lewy długi zakręt numer 3, który nie powinien stwarzać kłopotów. Później podążasz po przeciwległej prostej do zakrętu nr 4, przed którym strefa hamowania jest bardzo wyboista. Dojeżdżasz do niego na 7. biegu i zaczynasz hamować 90 metrów przed zakrętem – możesz tutaj stracić dużo czasu, jeżeli nie będziesz skupiony na płynnej jeździe. Jak już miniesz zakręt, dodajesz gazu tak szybko, jak to możliwe. Nie możesz w tym zakręcie zjechać z wewnętrznej tarki, bowiem nie zmieścisz się na wyjściu.

Zakręt 5. jest tylko łagodnym łukiem i jedziesz przez niego dalej w górę w kierunku prawych zakrętów 6 i 7, które pokonujemy dojeżdżając dwukrotnie do wierzchołka. Dużo czasu można zyskać lub stracić na tym zakręcie, ponieważ wierzchołek jest bardzo długi i nie jest łatwo dobrze trafić, ponieważ w środku jest wzniesienie i tył bolidu staje się lekki. Nigdy nie masz tutaj dobrego balansu i to jest dobre wyzwanie. Teraz jesteś w najwolniejszej części toru. Zakręt 8. jest dwójkowym prawym zakrętem, gdzie musisz całym bolidem wjechać na tarkę po wewnętrznej. Pomimo, że jest ona bardzo wyboista, to jednak kierowcy przejeżdżają po niej, ponieważ można zyskać dużo czasu.

Później jest kolejna niewielka prosta przed następnym, lewym zakrętem – aby być szybkim tutaj, musisz wjechać szybciej niż myślisz, że jest to możliwe, ale w jego środku następuje kompresja i jesteś mocniej przyciskany do ziemi, co daje większą przyczepność i sprawia, że samochód łatwiej zakręca. Jest to wspaniały zakręt, zwłaszcza gdy masz mało paliwa i możesz szybko przyspieszyć w kierunku następnego prawego nawrotu (zakręt nr 10). Strefa hamowania jest tam bardzo śliska, dlatego musisz być bardzo zdyscyplinowany za kierownicą, aby nie zablokować kół.

Zakręt nr 11 jest szybkim łukiem, który prowadzi do najważniejszego miejsca na torze – zakrętu nr 12. To jest dwójkowy lub trójkowy zakręt w zależności od ustawienia przełożeń i od wyjścia z tego zakrętu będzie zależała prędkość na prostej. Musisz zahamować bardzo późno, gdyż w innym wypadku stracisz dużo czasu, ale nie możesz go także przestrzelić, ponieważ dobre wyjście jest kluczowe. Możesz najechać na tarkę, ale nie za bardzo, bowiem wszystkie koła znajdą się w powietrzu i stracisz trakcję na wyjściu z zakrętu.
Rezultaty na torze Interlagos
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:10,736
Lewis Hamilton (Mercedes)
3h01m01,335
Max Verstappen (Red Bull)
1:25,305
2015Nico Rosberg (Mercedes)
1:11,282
Nico Rosberg (Mercedes)
1h31m09,090
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:14,832
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:10,023
Nico Rosberg (Mercedes)
1h30m02,555
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:13,555
2013Sebastian Vettel (Red Bull)
1:26,479
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h32m36,300
Mark Webber (Red Bull)
1:15,436
2012Lewis Hamilton (McLaren)
1:12,458
Jenson Button (McLaren)
1h45m22,656
Lewis Hamilton (McLaren)
1:18,069
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:11,918
Mark Webber (Red Bull)
1h32m17,434
Mark Webber (Red Bull)
1:15,324
2010Nico Hulkenberg (Williams)
1:14,470
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h33m11,803
Lewis Hamilton (McLaren)
1:13,851
2009Rubens Barrichello (Brawn)
1:19,576
Mark Webber (Red Bull)
1h32m23,081
Mark Webber (Red Bull)
1:13,733
2008Felipe Massa (Ferrari)
1:12,368
Felipe Massa (Ferrari)
1h34m11,435
Felipe Massa (Ferrari)
1:13,736
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:11,931
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h28m15,270
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:12,445
2006Felipe Massa (Ferrari)
1:10,680
Felipe Massa (Ferrari)
1h31m53,751
Michael Schumacher (Ferrari)
1:12,162
2005Fernando Alonso (Renault)
1:11,988
Juan Pablo Montoya (McLaren)
1h29m20,574
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:12,268
2004Rubens Barrichello (Ferrari)
1:10,646
Juan Pablo Montoya (Williams)
1h28m01,451
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:11,473
2003Rubens Barrichello (Ferrari)
1:13,807
Giancarlo Fisichella (Jordan)
1h31m17,748 (deszcz)
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:22,023
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:13,114
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m43,663
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:16,079
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:13,780
David Coulthard (McLaren)
1h39m00,834 (deszcz)
Ralf Schumacher (Williams)
1:15,693
2000Mika Hakkinen (McLaren)
1:14,111
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m35,271
Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,755
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:16,568
Mika Hakkinen (McLaren)
1h36m03,785
Mika Hakkinen (McLaren)
1:18,448
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:17,092
Mika Hakkinen (McLaren)
1h37m11,747
Mika Hakkinen (McLaren)
1:19,337
1997Jacques Villeneuve (Williams)
1:16,004
Jacques Villeneuve (Williams)
1h36m09,990
Jacques Villeneuve (Williams)
1:18,397
1996Damon Hill (Williams)
1:18,111
Damon Hill (Williams)
1h49m52,976 (deszcz)
Damon Hill (Williams)
1:21,547
1995Damon Hill (Williams)
1:20,081
Michael Schumacher (Benetton)
1h38m34,154
Michael Schumacher (Benetton)
1:20,921
1994Ayrton Senna (Williams)
1:15,962
Michael Schumacher (Benetton)
1h35m38,759 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:18,455
1993Alain Prost (Williams)
1:15,866
Ayrton Senna (McLaren)
1h51m15,485 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:20,024
1992Nigel Mansell (Williams)
1:15,703
Nigel Mansell (Williams)
1h36m51,856
Riccardo Patrese (Williams)
1:19,490
1991Ayrton Senna (McLaren)
1:16,392
Ayrton Senna (McLaren)
1h38m28,128 (deszcz)
Nigel Mansell (Williams)
1:20,436
1990Ayrton Senna (McLaren)
1:17,277
Alain Prost (Ferrari)
1h37m21,258
Gerhard Berger (McLaren)
1:19,899
1980Jean-Pierre Jabouille (Renault)
2:21,400
Rene Arnoux (Renault)
1h40m01,350
Rene Arnoux (Renault)
2:27,311
1979Jacques Laffite (Ligier)
2:23,070
Jacques Laffite (Ligier)
1h40m09,640
Jacques Laffite (Ligier)
2:28,760
1977James Hunt (McLaren)
2:30,110
Carlos Reutemann (Ferrari)
1h45m07,720
James Hunt (McLaren)
2:34,550
1976James Hunt (McLaren)
2:32,500
Niki Lauda (Ferrari)
1h45m16,780
Jean-Pierre Jarier (Shadow)
2:35,070
1975Jean-Pierre Jarier (Shadow)
2:29,880
Carlos Pace (Brabham)
1h44m41,170
Jean-Pierre Jarier (Shadow)
2:34,160
1974Emerson Fittipaldi (McLaren)
2:32,970
Emerson Fittipaldi (McLaren)
1h24m37,060 (deszcz)
Clay Regazzoni (Ferrari)
2:36,050
1973Ronnie Peterson (Lotus)
2:30,500
Emerson Fittipaldi (Lotus)
1h43m55,600
Denny Hulme (McLaren)
2:35,000
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Interlagos
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Ayrton Senna3  1.Michael Schumacher4  1.Michael Schumacher5
Mika Hakkinen32.Juan Pablo Montoya22.Lewis Hamilton4
Felipe Massa3Ayrton Senna23.Mark Webber3
Rubens Barrichello3Emerson Fittipaldi24.Jean-Pierre Jarier2
5.James Hunt2Felipe Massa2Mika Hakkinen2
Nico Rosberg2Mika Hakkinen2Juan Pablo Montoya2
Damon Hill2Nico Rosberg2Kimi Raikkonen2
Sebastian Vettel2Sebastian Vettel28.Jacques Laffite1
Lewis Hamilton2Mark Webber2Rene Arnoux1
10.Jacques Laffite110.Jacques Laffite1James Hunt1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca