F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2008 roku
Kolejność startowa
1. K. RaikkonenFerrari
2. F. MassaFerrari
3. F. AlonsoRenault
4. J. TrulliToyota
5. R. KubicaBMW Sauber
6. M. WebberRed Bull
7. D. CoulthardRed Bull
8. T. GlockToyota
Rezultat wyścigu
1. F. MassaFerrari
2. K. RaikkonenFerrari
3. J. TrulliToyota
4. H. KovalainenMcLaren
5. R. KubicaBMW Sauber
6. M. WebberRed Bull
7. N. Piquet JrRenault
8. F. AlonsoRenault

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 36-44
Dwa postoje
 okrążenia 20-30, 40-50
Trzy postoje
 okr. 16-22, 32-38, 48-54
Circuit de Nevers Magny-CoursPokaż historię toru
Grand Prix de France, 8 runda sezonu 2008, 22 czerwcalista torów
Lokalizacja: Nevers, Francja 
www.magnyf1.com, języki:
Długość toru: 4,411 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 308,586 km
  kierunek jazdy   start / meta   bieg
  prędkość w km/h   przeciążenie   sektor pomiarowy

Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres:Circuit de Nevers, Magny-Cours Technopole, 58470 Magny-Cours, France
Telefon: +33 3 86 21 80 00Fax: +33 3 86 21 80 80
  Okrążenie toru z Juanem Pablo Montoyą
Pierwsze kluczowe miejsce na tym dość monotonnym dla kierowcy torze jest zaraz po starcie. Wjeżdżamy w pierwszy zakręt, Grand Courbe, na piątym biegu przy prędkości około 270 km/h, dalej jest zakręt Estoril, długi prawy, przejeżdżany na czwórce przy 210 km/h. Dalej robi się naprawdę szybko.

Dojeżdżając do nawrotu Adelaide rozpędzamy się do ponad 300 km/h. Redukujemy aż do jedynki i zwalniamy do około 95 km/h. To dobre miejsce do zmuszenia rywala do błędu i wyprzedzenia – ten nawrót można przejechać na kilka sposobów. Potem przyspieszamy do 255 km/h na piątym biegu i dojeżdżamy do zakrętu Nurburgring. Lekkie przyhamowanie, by nie wytracić za dużo prędkości, i przy dojeździe do kolejnego zakrętu, nawrotu o 180 stopni, osiągamy z powrotem 255 km/h. Tego zakrętu nie można jednak przejechać szybciej, niż 80 km/h.

Na szybkiej partii dochodzimy do szóstego biegu przy prędkości 280 km/h. Za dość wolnym zakrętem Imola dojeżdżamy do jednego z nielicznych miejsc, gdzie można wyprzedzać. Przed nawrotem Chateau d'Eau hamujemy ostro, do 95 km/h. Po prostej, na której rozpędzamy się do 255 km/h, następuje sekcja Lycee Complex – prawy zakręt przejeżdżany na drugim biegu przy około 80 km/h. Na tym zakręcie też można w pewnych warunkach wyprzedzać. Przejeżdżamy nawrót i wracamy na prostą startową.
Rezultaty na torze Magny-Cours
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2008Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:16,449
Felipe Massa (Ferrari)
1h31m50,245
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:16,630
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:15,034
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h30m54,200
Felipe Massa (Ferrari)
1:16,099
2006Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,493
Michael Schumacher (Ferrari)
1h32m07,803
Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,111
2005Fernando Alonso (Renault)
1:14,412
Fernando Alonso (Renault)
1h31m22,233
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:16,423
2004Fernando Alonso (Renault)
1:13,698
Michael Schumacher (Ferrari)
1h30m18,133
Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,377
2003Ralf Schumacher (Williams)
1:15,019
Ralf Schumacher (Williams)
1h30m49,213
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:15,512
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:11,985
Michael Schumacher (Ferrari)
1h32m09,837
David Coulthard (McLaren)
1:15,045
2001Ralf Schumacher (Williams)
1:12,989
Michael Schumacher (Ferrari)
1h33m35,636
David Coulthard (McLaren)
1:16,088
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,632
David Coulthard (McLaren)
1h38m05,538
David Coulthard (McLaren)
1:19,479
1999Rubens Barrichello (Stewart)
1:38,441
Heinz-Harald Frentzen (Jordan)
1h58m24,343 (deszcz)
David Coulthard (McLaren)
1:19,227
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:14,929
Michael Schumacher (Ferrari)
1h34m45,026
David Coulthard (McLaren)
1:17,523
1997Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,548
Michael Schumacher (Ferrari)
1h38m50,492 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,910
1996Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,989
Damon Hill (Williams)
1h36m28,795
Jacques Villeneuve (Williams)
1:18,610
1995Damon Hill (Williams)
1:17,225
Michael Schumacher (Benetton)
1h38m28,429 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:20,218
1994Damon Hill (Williams)
1:16,282
Michael Schumacher (Benetton)
1h38m35,704
Damon Hill (Williams)
1:19,678
1993Damon Hill (Williams)
1:14,382
Alain Prost (Williams)
1h38m35,241
Michael Schumacher (Benetton)
1:19,256
1992Nigel Mansell (Williams)
1:13,864
Nigel Mansell (Williams)
1h38m08,459 (deszcz)
Nigel Mansell (Williams)
1:17,070
1991Riccardo Patrese (Williams)
1:14,559
Nigel Mansell (Williams)
1h38m00,056
Nigel Mansell (Williams)
1:19,168
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Magny-Cours
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Michael Schumacher4  1.Michael Schumacher8  1.David Coulthard5
2.Damon Hill32.Nigel Mansell2Michael Schumacher5
3.Ralf Schumacher23.Damon Hill13.Nigel Mansell2
Fernando Alonso2Heinz-Harald Frentzen1Kimi Raikkonen2
5.Riccardo Patrese1Alain Prost15.Damon Hill1
Nigel Mansell1Ralf Schumacher1Juan Pablo Montoya1
Mika Hakkinen1Kimi Raikkonen1Felipe Massa1
Juan Pablo Montoya1Fernando Alonso1Jacques Villeneuve1
Felipe Massa1Felipe Massa1   
Kimi Raikkonen1David Coulthard1   
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca