F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2013 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. S. VettelRed Bull
3. M. WebberRed Bull
4. K. RaikkonenLotus
5. R. GrosjeanLotus
6. D. RicciardoSTR
7. F. MassaFerrari
8. F. AlonsoFerrari
Rezultat wyścigu
1. S. VettelRed Bull
2. K. RaikkonenLotus
3. R. GrosjeanLotus
4. F. AlonsoFerrari
5. L. HamiltonMercedes
6. J. ButtonMcLaren
7. M. WebberRed Bull
8. S. PerezMcLaren

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 33-38
Dwa postoje
 okrążenia 23-29, 46-50
Trzy postoje
 okr. 17-22, 32-38, 47-53
NürburgringPokaż historię toru
Grosser Preis Santander von Deutschland, 9 runda sezonu 2013, 7 lipcalista torów
Lokalizacja: Nurburg/Eifel, Niemcy 
www.nuerburgring.de, języki:
Długość toru: 5,148 kmLiczba okrążeń: 60Pełny dystans: 308,863 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres:Nurburgring GmbH, 53520 Nurburg/Eifel, Germany
Telefon: +49 2691 302 0Fax: +49 2691 302 155
  Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem
To jeden z moich ulubionych torów, głównie ze względu na różnorodność. Do pierwszego zakrętu, Castrol S, zbliżamy się z prędkością 300 km/h na szóstym biegu. Na końcu prostej hamujemy do 90 km/h. Po tym pierwszym kluczowym miejscu przejeżdżamy przez długi lewy zakręt o 180 stopni w Mercedes Arena, a następnie mamy prawy zakręt o 90 stopni, po czym przyspieszamy do 280 km/h.

Po wyboistym zakręcie Ford, który przejeżdżamy na dwójce z prędkością 110 km/h, zjeżdżamy prostą w dół do zakrętu Dunlop. Dojeżdżamy do strefy hamowania z prędkością ponad 300 km/h. Gwałtownie hamujemy do 90 km/h. Tutaj bardzo istotne jest pojechanie właściwym torem jazdy – chodzi o to, by jak najwcześniej zacząć przyspieszać na wyjściu z nawrotu.

Potem podjeżdżamy pod górę przez Audi S do zakrętu Michelin, lewego zakrętu pod kątem 90 stopni, przejeżdżanego na trójce z prędkością 130 km/h. Następny zakręt, Bit, to jeden z najbardziej wymagających na tym torze. Jeśli chcesz osiągnąć dobry czas okrążenia, musisz przejechać tą sekcję bardzo szybko, po czym natychmiast zacząć się rozpędzać, do 280 km/h na końcu długiej prostej przed Bilstein-Bogen.

Potem przyspieszamy do 300 km/h przed szykaną Veedol, gdzie hamujemy do 95 km/h. To najlepsze miejsce do wyprzedzania. Przejeżdżamy po "tarce", by nie stracić za dużo prędkości. To samo na zakręcie Coca-Cola, ostatnim na torze. Przejeżdżamy go z prędkością 110 km/h, po krótkiej prostej, i wyjeżdżamy na prostą startową.
Rezultaty na torze Nürburgring
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2013Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29,398
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h41m14,711
Fernando Alonso (Ferrari)
1:33,468
2011Mark Webber (Red Bull)
1:30,079
Lewis Hamilton (McLaren)
1h37m30,334
Lewis Hamilton (McLaren)
1:34,302
2009Mark Webber (Red Bull)
1:32,230
Mark Webber (Red Bull)
1h36m43,310
Fernando Alonso (Renault)
1:33,365
2007Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:31,450
Fernando Alonso (McLaren)
2h06m26,358 (deszcz)
Felipe Massa (Ferrari)
1:32,853
2006Fernando Alonso (Renault)
1:29,819
Michael Schumacher (Ferrari)
1h35m58,765
Michael Schumacher (Ferrari)
1:32,099
2005Nick Heidfeld (Williams)
1:30,081
Fernando Alonso (Renault)
1h31m46,648
Fernando Alonso (Renault)
1:30,711
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:28,351
Michael Schumacher (Ferrari)
1h32m35,101
Michael Schumacher (Ferrari)
1:29,468
2003Kimi Raikkonen (McLaren)
1:31,523
Ralf Schumacher (Williams)
1h34m43,622
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:32,621
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:29,906
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h35m07,426
Michael Schumacher (Ferrari)
1:32,226
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,960
Michael Schumacher (Ferrari)
1h29m42,724
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:18,354
2000David Coulthard (McLaren)
1:17,529
Michael Schumacher (Ferrari)
1h42m00,307 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:22,269
1999Heinz-Harald Frentzen (Jordan)
1:19,910
Johnny Herbert (Stewart)
1h41m54,314 (deszcz)
Mika Hakkinen (McLaren)
1:21,282
1998Michael Schumacher (Ferrari)
1:18,561
Mika Hakkinen (McLaren)
1h32m14,789
Mika Hakkinen (McLaren)
1:20,450
1997Mika Hakkinen (McLaren)
1:16,602
Jacques Villeneuve (Williams)
1h31m27,843
Heinz-Harald Frentzen (Williams)
1:18,805
1996Damon Hill (Williams)
1:18,941
Jacques Villeneuve (Williams)
1h33m26,473
Damon Hill (Williams)
1:21,363
1995David Coulthard (Williams)
1:18,738
Michael Schumacher (Benetton)
1h39m59,044 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:21,180
1985Teo Fabi (Toleman)
1:17,429
Michele Alboreto (Ferrari)
1h35m31,337
Niki Lauda (McLaren)
1:22,806
1984Nelson Piquet (Brabham)
1:18,871
Alain Prost (McLaren)
1h35m13,284
Michele Alboreto (Ferrari)
1:23,146
1976James Hunt (McLaren)
7:06,500
James Hunt (McLaren)
1h41m42,700 (deszcz)
Jody Scheckter (Tyrrell)
7:10,800
1975Niki Lauda (Ferrari)
6:58,600
Carlos Reutemann (Brabham)
1h41m14,100
Clay Regazzoni (Ferrari)
7:06,400
1974Niki Lauda (Ferrari)
7:00,800
Clay Regazzoni (Ferrari)
1h41m35,000 (deszcz)
Jody Scheckter (Tyrrell)
7:11,100
1973Jackie Stewart (Tyrrell)
7:07,800
Jackie Stewart (Tyrrell)
1h42m03,000
Carlos Pace (Surtees)
7:11,400
1972Jacky Ickx (Ferrari)
7:07,000
Jacky Ickx (Ferrari)
1h42m12,300
Jacky Ickx (Ferrari)
7:13,600
1971Jackie Stewart (Tyrrell)
7:19,000
Jackie Stewart (Tyrrell)
1h29m15,700
Francois Cevert (Tyrrell)
7:20,100
1969Jacky Ickx (Brabham)
7:42,100
Jacky Ickx (Brabham)
1h49m55,400
Jacky Ickx (Brabham)
7:43,800
1968Jacky Ickx (Ferrari)
9:04,000
Jackie Stewart (Matra)
2h19m03,200 (deszcz)
Jackie Stewart (Matra)
9:36,000
1967Jim Clark (Lotus)
8:04,100
Denny Hulme (Brabham)
2h05m55,700
Dan Gurney (Eagle)
8:15,100
1966Jim Clark (Lotus)
8:16,500
Jack Brabham (Brabham)
2h27m03,000 (deszcz)
John Surtees (Cooper)
8:49,000
1965Jim Clark (Lotus)
8:22,700
Jim Clark (Lotus)
2h07m52,400
Jim Clark (Lotus)
8:24,100
1964John Surtees (Ferrari)
8:38,400
John Surtees (Ferrari)
2h12m04,800
John Surtees (Ferrari)
8:39,000
1963Jim Clark (Lotus)
8:45,800
John Surtees (Ferrari)
2h13m06,800
John Surtees (Ferrari)
9:47,000
1962Dan Gurney (Porsche)
8:47,200
Graham Hill (BRM)
2h38m45,300 (deszcz)
Graham Hill (BRM)
10:12,200
1961Phil Hill (Ferrari)
8:55,200
Stirling Moss (Lotus)
2h18m12,400 (deszcz)
Phil Hill (Ferrari)
8:57,800
1958Mike Hawthorn (Ferrari)
9:14,000
Tony Brooks (Vanwall)
2h21m15,000
Stirling Moss (Vanwall)
9:09,200
1957Juan Manuel Fangio (Maserati)
9:25,600
Juan Manuel Fangio (Maserati)
3h30m38,300
Juan Manuel Fangio (Maserati)
9:17,400
1956Juan Manuel Fangio (Ferrari)
9:51,200
Juan Manuel Fangio (Ferrari)
3h38m43,700
Juan Manuel Fangio (Ferrari)
9:41,600
1954Juan Manuel Fangio (Mercedes)
9:50,100
Juan Manuel Fangio (Mercedes)
3h45m45,800
Karl Kling (Mercedes)
9:55,100
1953Alberto Ascari (Ferrari)
9:59,800
Nino Farina (Ferrari)
3h02m25,000
Alberto Ascari (Ferrari)
9:56,000
1952Alberto Ascari (Ferrari)
10:04,400
Alberto Ascari (Ferrari)
3h06m13,300
Alberto Ascari (Ferrari)
10:05,100
1951Alberto Ascari (Ferrari)
9:55,800
Alberto Ascari (Ferrari)
3h23m03,300
Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
9:55,800
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Nürburgring
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Jim Clark4  1.Michael Schumacher5  1.Michael Schumacher5
2.Michael Schumacher32.Jackie Stewart32.John Surtees3
Jacky Ickx3Juan Manuel Fangio3Fernando Alonso3
Juan Manuel Fangio34.Alberto Ascari2Juan Manuel Fangio3
Alberto Ascari3Fernando Alonso25.Jody Scheckter2
6.Mark Webber2John Surtees2Alberto Ascari2
Jackie Stewart2Jacky Ickx2Mika Hakkinen2
Niki Lauda2Jacques Villeneuve2Jacky Ickx2
Kimi Raikkonen29.Denny Hulme19.Dan Gurney1
David Coulthard2Jim Clark1Phil Hill1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca