F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2017
 Albert Park
 Shanghai
 Sakhir
 Soczi
 Catalunya
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Baku
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Monza
 Marina Bay
 Sepang
 Suzuka
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2016 roku
Kolejność startowa
1. N. RosbergMercedes
2. D. RicciardoRed Bull
3. L. HamiltonMercedes
4. M. VerstappenRed Bull
5. K. RaikkonenFerrari
6. C. SainzSTR
7. D. KwiatSTR
8. N. HulkenbergForce India
Rezultat wyścigu
1. N. RosbergMercedes
2. D. RicciardoRed Bull
3. L. HamiltonMercedes
4. K. RaikkonenFerrari
5. S. VettelFerrari
6. M. VerstappenRed Bull
7. F. AlonsoMcLaren
8. S. PerezForce India

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 29-34
Dwa postoje
 okrążenia 22-26, 36-44
Trzy postoje
 okr. 17-20, 32-36, 44-49
Marina Bay Street CircuitPokaż historię toru
Singapore Airlines Singapore Grand Prix, 14 runda sezonu 2017, 17 września<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Singapur, Singapur 
www.singaporegp.sg, języki:
Długość toru: 5,065 kmLiczba okrążeń: 61Pełny dystans: 308,828 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 20:00Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Telefon: +65 6738 6738
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Singapur jest jednym z najcięższych weekendów sezonu pod każdym względem. Jeździsz w nocy i masz spotkania bardzo późno wieczorem, więc nasz sposób pracy jest bardzo dziwny, a godziny są kompletnie zwariowane.

W ubiegłym roku moje podejście do tego niezwykłego rozkładu zajęć polegało na tym, że szedłem spać bardzo późno – około czwartej nad ranem. Natomiast wstawałem o trzeciej czy czwartej po południu. Jednak dziwne jest to, że tak naprawdę nie odczuwa się efektów tego niezwykłego harmonogramu – prawdopodobnie dlatego, że adrenalina i koncentracja są na tak wysokim poziomie, kiedy jesteś na torze. Dopiero po weekendzie czujesz się trochę dziwnie.

Sądzę, że tor w Singapurze stanowi duże wyzwanie, szczególnie pod względem fizycznym, ponieważ nie ma długich prostych, a jest tak dużo zakrętów. A ponieważ prędkość na torze jest bardzo niska, to wyścig jest bardzo długi – coś około godziny i 50 minut jazdy, co naprawdę stanowi wyzwanie. Ciągle przechodzi się z jednego zakrętu w drugi na torze, który jest dosyć wyboisty. Chociaż jest całkiem długa prosta pomiędzy zakrętami 5 i 7, jest tam tak wiele wybojów, że trzeba dosyć mocno trzymać kierownicę.

Koniec tej prostej przed zakrętem numer 7 jest prawdopodobnie najlepszym miejscem do wyprzedzania, ale trzeba mieć dobre wyjście z zakrętu numer 5. Jednak problemem jest to, że jest tam tak dużo nierówności poza linią wyścigową, że łatwo jest stracić kontrolę nad bolidem. Chociaż w ubiegłym roku nawierzchnia była lepsza, głównym problemem na torach ulicznych jest to, że poza linią wyścigową jest bardzo mała przyczepność. Bolidy przez cały weekend pokonują punkty dohamowania, zostawiając gumę na linii wyścigowej, ale jak tylko wyjedziesz poza tę linię, aby wykonać manewr wyprzedzania, to jest tam znacznie mniej gumy i często sporo brudu, więc jest bardzo, bardzo zdradliwie.

Szykana w zakręcie numer 10 jest pod wieloma względami dziwnym, ale również niesamowitym zakrętem. Jest naprawdę bardzo ciasny i mały błąd może sporo kosztować, ponieważ są tam wysokie krawężniki. Widzieliśmy już kilka bolidów, które uderzały w krawężniki i wylatywały w powietrze, szczególnie w pierwszym roku, kiedy ścigaliśmy się tam. Myślę, że teraz każdy bierze pewien margines bezpieczeństwa w tym zakręcie, ponieważ łatwo popełnić błąd, a cena jest naprawdę wysoka.

Ostatni zakręt jest jedną z najtrudniejszych części okrążenia, ale na szczęście jest tam dosyć duże pobocze. Łuk jest dosyć długi, ale właściwie wierzchołek jest bardzo, bardzo krótki. W pierwszej części jest twój wierzchołek, a dalej jedzie się już pełnym gazem. Jeśli złapiesz trochę podsterowności, to cieszysz się z szerszego toru, ale tarka na wyjściu jest trochę nierówna i bardzo łatwo stracić tam panowanie nad bolidem.
Rezultaty na torze Marina Bay
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2016Nico Rosberg (Mercedes)
1:42,584
Nico Rosberg (Mercedes)
1h55m48,950
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:47,187
2015Sebastian Vettel (Ferrari)
1:43,885
Sebastian Vettel (Ferrari)
2h01m22,118
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:50,041
2014Lewis Hamilton (Mercedes)
1:45,681
Lewis Hamilton (Mercedes)
2h00m24,795
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:50,417
2013Sebastian Vettel (Red Bull)
1:42,841
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h59m16,132
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:48,574
2012Lewis Hamilton (McLaren)
1:46,362
Sebastian Vettel (Red Bull)
2h00m26,144
Nico Hulkenberg (Force India)
1:51,033
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:44,381
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h59m06,537
Jenson Button (McLaren)
1:48,454
2010Fernando Alonso (Ferrari)
1:45,390
Fernando Alonso (Ferrari)
1h57m53,579
Fernando Alonso (Ferrari)
1:47,976
2009Lewis Hamilton (McLaren)
1:47,891
Lewis Hamilton (McLaren)
1h56m06,337
Fernando Alonso (Renault)
1:48,240
2008Felipe Massa (Ferrari)
1:44,801
Fernando Alonso (Renault)
1h57m16,304
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:45,599
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Marina Bay
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Sebastian Vettel3  1.Sebastian Vettel4  1.Daniel Ricciardo2
Lewis Hamilton32.Fernando Alonso2Fernando Alonso2
3.Felipe Massa1Lewis Hamilton23.Kimi Raikkonen1
Fernando Alonso14.Nico Rosberg1Jenson Button1
Nico Rosberg1   Nico Hulkenberg1
      Lewis Hamilton1
      Sebastian Vettel1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca