F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
Powrót do F1 (2017-18)
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. L. Hamilton213 
2. S. Vettel189 
3. K. Raikkonen146 
4. V. Bottas132 
5. D. Ricciardo118 
6. M. Verstappen105 
7. N. Hulkenberg52 
8. K. Magnussen45 
9. F. Alonso44 

  Przydatne linki
Kubica: Obecne bolidy F1 są zbyt ciężkie
Mateusz Szymkiewicz, 8 marca 2018, wyświetlenia: 3663<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica uważa, że obecna generacja bolidów Formuły 1 jest zbyt ciężka, co ma negatywny wpływ na odczucia z jazdy.

Polak wypadł ze stawki Formuły 1 na początku 2011 roku, gdy bolidy były konstruowane na podstawie innych przepisów, natomiast za plecami zawodników znajdowały się wolnossące silniki V8 z systemem KERS. Obecnie są to turbodoładowane sześciocylindrowe układy, wspomagane dwoma systemami hybrydowymi.

Zmiana ta wpłynęła na podniesienie masy bolidów, na co zwrócił szczególną uwagę Robert Kubica w rozmowie z Auto Motor und Sport. „Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłem uwagę, była masa. Obecnie bolidy są zbyt ciężkie o około sześćdziesiąt kilogramów. W wolnych zakrętach czuję się, jakbym prowadził autobus” – powiedział 33-latek.

Mimo to obecna generacja bolidów F1 jest jedną z najszybszych w całej historii, umożliwiając notowanie rekordowych czasów okrążeń. Kubica podkreśla jednak, iż konstrukcje, za kierownicą których rywalizował w wyścigach, pozwalały na zupełnie inną jazdę. „One ważyły 605 kilogramów i dysponowały 50 kilogramowym balastem. Opony miały łatwiejsze życie, więc mogłeś atakować cały wyścig. Dzisiaj jest to niemożliwe. Trzeba wszystkim odpowiednio zarządzać. Z zewnątrz wygląda to tak, jakby każdy kierowca jechał swój wyścig, a jest tak, ponieważ wszyscy trzymają od siebie dystans, by unikać przegrzewania”.

Polak zapytany, co miałoby najlepszy wpływ na poprawę bolidów Formuły 1, odpowiedział: „Obniżenie masy. Wiele problemów rozwiązałoby się wtedy samo”.

Na koniec zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 dodał, iż nie uważa, by częste wskazówki dla kierowców ze strony inżynierów wynikały ze zbyt skomplikowanej obsługi jednostek napędowych. „Dzisiejsi zawodnicy mogą być zbyt leniwi. Nie widzę powodów, dla których dobry kierowca potrzebuje jakichkolwiek wskazówek z garażu” – zakończył Kubica.
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 08.03.2018 09:54[!]
To chyba pierwsza tak rozbudowana wypowiedź Roberta Kubicy od czasu ogłoszenia jego kontraktu z Williamsem, a może nawet i jeszcze dłuższego czasu. Ale to dobry moment, na tego typu komentarze, ponieważ jest to wypowiedź w pełni merytoryczna i poparta pełniejszym zaznajomieniem się z obecną konfiguracją samochodu F1.
Ralph1537, 08.03.2018 12:46[!]
FIA niech słucha i wprowadza zmiany :)
Aquos, 08.03.2018 18:34[!]
Ostatnie zdanie - perełka :)
Vhat, 09.03.2018 08:16[!]
Raczej wątpie, żeby ktokolwiek wziął zdanie RK pod uwagę, ale porównanie bolidów po takim przeskoku czasowym jest dość trafne...

Ostatnie zdanie w klimatach Kimiego: "Leave me alone, I know what I'm doing!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!



F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca