F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Laurent Mekies odejdzie z FIA i dołączy do Ferrari

Francuz pełnił w Federacji funkcję dyrektora ds. bezpieczeństwa i wicedyrektora wyścigów F1.
Nataniel Piórkowski, 14 marca 2018, wyświetlenia: 5272<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Laurent Mekies – dyrektor do spraw bezpieczeństwa i wicedyrektor wyścigów Formuły 1 – odejdzie z Międzynarodowej Federacji Samochodowej i rozpocznie pracę dla Ferrari.

Niespełna pół roku po tym, jak Renault zdecydowało się na zatrudnienie szefa działu technicznego F1 w FIA – Marcina Budkowskiego, Ferrari ogłosiło w środę, że Mekies dołączy do zespołu pełniąc niesprecyzowaną jeszcze funkcję w dziale technicznym dowodzonym przez Mattię Binotto.

W oświadczeniu wydanym przez FIA możemy przeczytać, że Francuz już teraz przestanie pełnić wszystkie obowiązki związane z Formułą 1, ale w dalszym ciągu będzie nadzorował prace ukierunkowane na zapewnienie i poprawę bezpieczeństwa w sportach motorowych.

„Do czasu odejścia z FIA pod koniec czerwca Mekies będzie nadal sprawował funkcję dyrektora do spraw bezpieczeństwa. Ze skutkiem natychmiastowym rezygnuje jednak ze wszystkich obowiązków związanych z F1 i nie będzie już dłużej zaangażowany w żadne sprawy związane z serią Grand Prix. Ze skutkiem natychmiastowym ustępuje z funkcji wicedyrektora wyścigów Formuły 1”.

Mekies dołączył do struktur Federacji w październiku 2014 roku. Na początku sezonu 2017 został mianowany wicedyrektorem wyścigów i był postrzegany jako potencjalny następca Charliego Whitinga.

Nie wiadomo, jak na przejście Mekiesa do Ferrari zareagują konkurencyjne zespoły. Bacząc na kontrowersje jakie wzbudziło zatrudnienie w Renault Budkowskiego, można spodziewać się kolejnych niepokojów. Komentując sprawę polskiego inżyniera szef Red Bulla – Christian Horner zaznaczał: „Znajdował się w niezwykle uprzywilejowanej sytuacji – w ostatnim czasie często odwiedzał tunele aerodynamiczne zespołów i dysponował poufną wiedzą na temat bolidów na sezon 2018. Sądzę że w jego przypadku trzymiesięczny okres obowiązkowego urlopu jest absolutnie niewystarczający”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
Tagi:
Ferrari
Mekies L.
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 14.03.2018 16:43[!]
No tyle, ze Renault wzielo goscia od aspektow technicznych, ktory mial wglad do danych budowy bolidow wszystkich zespolow. A Ferrari wzielo goscia od bezpieczenstwa. Typowe Ferrari, nawet ludzi odpowiednich nie potrafia podpierzyc innym.
ahn, 14.03.2018 17:13[!]
@marcelo92 To samo pomyślałem...
marvin, 14.03.2018 19:07[!]
@marcelo92
Nie zdziwię się, jak zareagują wielkim wzruszeniem ramion :D
Phaedra, 14.03.2018 20:06[!]
Jacy Wy jesteście rozkoszni.
http://www.f1wm.p...p/news_id-38233.html
https://pl.wikipe.../wiki/Laurent_Mekies
Wystarczy sprawdzić zanim się ośmieszycie do reszty. Gość miał wgląd do tych samych dokumentów co Budkowski bo był drugim po Czarlim.
WrobelGP, 14.03.2018 21:46[!]
Czyżby rekompensata dla Ferrari żeby im zamknąć usta w sprawie limitów budżetowych? ;)
cichy, 14.03.2018 22:46[!]
Dlaczego w tym newsie nie wspominano nic o jego karierze w STR? :P
marcelo92, 15.03.2018 00:49[!]
@Phaedra I tak samo jak Budkowski wizytował tunele aerodynamiczne zespołów jak te już były w fazie budowania bolidów na sezon 2018 ?? Tak więc, wystarczy bardziej się zainteresować czym faktycznie zajmował sie Budkowski zanim się ośmieszy. A jak nie, to wystarczy cofnąć się do opinii innych zespołów o przejściu Budkowskiego do Renault.
Phaedra, 15.03.2018 01:40[!]
Budkowski jest/ był tylko aerodynamikiem. Mekies był przez kilka lat głównym inżynierem w Toro Roso. W szczegółowych kwestiach technicznych dotyczących budowy bolidów przy naszym rodaku ma łeb jak sklep. Ważne co jest w środku bolidu bo Aero widać na zdjęciach od szpiegów. Miał czas żeby sobie postudiować to i owo. Nie będę się spierał który ogarnął więcej z dokumentacji bo tu chodzi o coś innego czyli o kolejny precedens pomimo zapewnień ze strony FIA że się więcej nie powtórzy.
slipstream, 15.03.2018 07:28[!]
To klops wynikający z tego, że FIA ma z tym problem o tyle że podlega Szwajcarskiemu prawu pracy, a to nie pozwala na dłuższe umowy zakazu konkurencji niż 3 miesiące. A umowy o pracę z dłuższym okresem ochronnym są niezgodne ze Szwajcarskim prawem pracy. I jest klops, bo dla FIA przenoszenie struktur do innego kraju to ogromny wzrost kosztów pracowniczych, więc pytanie co ważniejsze - kasa FIA, czy fair play wobec zespołów. Raczej jednak pytanie retoryczne, kasa zawsze wygrywa...

A tak poza tym, Budkowski był pomocny kiedy odszedł z FIA kilak miesięcy temu kiedy widział w tunelach to czego nie widzieli inni. Po testach jednak chciałbym zaznaczyć że już wszyscy widzieli co w tych tunelach powstawało, więc nic więcej z Budkowskiego się nie wyciągnie. Mekies miał wgląd w dokumenty techniczne tego, czego zupełnie nie widać, a jako były inżynier od tego, ma wiedzę i umiejętności interpretowania i analizowania tego. Taka osoba to nie jest "nikt". Także ten, śmianie się że nie ma co przynieść do Ferrari to zbyt naiwne myślenie przy jednoczesnym mocnym przecenianiu sprawy Budkowskiego - pół roku odkąd odszedł z FIA to dość czasu, by w zespołach powymyślali liczne poprawki i nowiki których Budkowski na oczy nie widział.
sneer, 15.03.2018 07:36[!]
Spokojnie, to Ferrari. Facet sam od nich ucieknie, jak zobaczy, że nie umieją wykorzystać tgo co im przekazał.
bartoszcze, 15.03.2018 07:41[!]
Cytat Phaedra :
pomimo zapewnień ze strony FIA że się więcej nie powtórzy

To zespoły miały zapewnić, że to się więcej nie powtórzy. FIA nie jest w stanie nikogo trzymać na siłę ani dyktować mu gdzie ma podjąć pracę ani kiedy, poza dozwolonym przez prawo okresem zakazu konkurencji. W Anglii wynosi on do roku, w Szwajcarii do 3 miesięcy.
Phaedra, 15.03.2018 11:53[!]
Faktycznie zespoły miały zawrzeć dżentelmeńską umowę bo FIA umyła ręce w tej kwestii. Chyba jej nie zawarły. To będzie nowa świecka tradycja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca