F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.07.2018

Vandoorne: To był najgorszy piątek w mojej karierze

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec

Ricciardo najszybszy na otwarcie weekendu w Niemczech

Ricciardo rozpocznie wyścig w Niemczech z końca stawki

Miami odkłada decyzję co do organizacji wyścigu F1

Mercedes podpisał umowę z Bottasem na sezon 2019

Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel zdobył pole position do wyścigu o GP Chin

Niemiec zdołał przełamać sześcioletnią dominację Mercedesa w Szanghaju.
Mateusz Szymkiewicz, 14 kwietnia 2018, wyświetlenia: 3676<< | lista | T- | T+ | >>

Q1

Kwalifikacje w Chinach zainaugurował Siergiej Sirotkin z Williamsa, choć pierwszy czas w tabeli był autorstwa Charles'a Leclerca z Saubera. Monakijczyk przejechał pętlę toru w Szanghaju w 1:35,016. Niedługo później swoje rezultaty ustanowiła czołówka i pierwszym z jej reprezentantów był Kimi Raikkonen z Ferrari, choć na czele tabeli znalazł się partner Fina – Sebastian Vettel, który przejechał okrążenie w 1:32,171 na ultramiękkich oponach. Za Niemcem uplasował się Kimi Raikkonen wolniejszy o 0,303 sekundy, natomiast dalej byli Bottas i Hamilton, ze stratą odpowiednio 0,8 i 1,1 sekundy.

Sześć minut przed wywieszeniem w flagi w szachownicę Charles Leclerc obrócił swój bolid na wyjściu z ostatniego zakrętu, cudem unikając barier. Reprezentant Saubera chwilowo przyczynił się do żółtych flag, psując szyki Brendona Hartley'a, a także swoje najszybsze okrążenie. Z kolei Red Bull ukończył gorączkowe prace nad bolidem Daniela Ricciardo, polegające na wymianie układu napędowego. Australijczyk opuścił garaż na jeden przejazd i wynik 1:33,877 umożliwił mu przejście do Q2 z czternastego miejsca.

Ostatecznie pierwszą piątkę w Q1 utworzyli Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas, Max Verstappen oraz dosyć sensacyjnie Romain Grosjean z Haasa. Z kolei do drugiego segmentu kwalifikacji nie dostali się szesnasty Siergiej Sirotkin, siedemnasty Pierre Gasly, osiemnasty Lance Stroll, dziewiętnasty Charles Leclerc oraz dwudziesty Marcus Ericsson.

Q2

W Q2 jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Mercedesa oraz Ferrari na miękkich oponach. Reprezentanci obu najlepszych ekip podjęli się próby zakwalifikowania do finałowej części czasówki na wolniejszym ogumieniu, aby móc z niego skorzystać na początku wyścigu, a także zaoszczędzić ultramiękką mieszankę na Q3 i dalsze przejazdy w niedzielnych zmaganiach. Podobnie jak we wcześniejszym segmencie, dwie pierwsze pozycje padły łupem Ferrari, lecz tym razem zestawienie otwierał Kimi Raikkonen. Trzeci był Ricciardo z Red Bulla na ultramiękkich oponach ze stratą 0,4 sekundy, czwarty Bottas zaledwie 0,012 sekundy za Australijczykiem, piąty Verstappen także na oponach z fioletowym oznaczeniem, a szósty Lewis Hamilton. Brytyjczyk początkowo był wolniejszy od Raikkonena o ponad sekundę, lecz inżynierowie Mercedesa zdecydowali się wydłużyć jego przejazd i ostatecznie jego strata wyniosła 0,6 sekundy.

Zupełnie inaczej niż w Bahrajnie czołówka zdecydowała się w Q2 na jeszcze jeden przejazd. Na nowych miękkich oponach pojawili się na torze Hamilton oraz Bottas, zgarniając dwie najlepsze pozycje. Na pierwsze miejsce wskoczył Brytyjczyk z czasem 1:31,914, natomiast ze stratą 0,149 sekundy drugi był Bottas. Kolejne pozycje zajęli Raikkonen i Vettel, którzy w końcówce wykonali dwa okrążenia na ultramiękkiej mieszance, zjeżdżając do garażu bez ustanawiania czasu. Piąte miejsce zajął z kolei Nico Hulkenberg z Renault.

Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się jedenasty Kevin Magnussen, dwunasty Esteban Ocon, trzynasty Fernando Alonso, czternasty Stoffel Vandoorne oraz piętnasty Brendon Hartley.

Q3

Pierwsza seria przejazdów w Q3 padła łupem kierowców Ferrari, którzy zdystansowali Mercedesa na prawie pół sekundy. Pierwszym wynikiem mógł popisać się Kimi Raikkonen, który okrążył tor w Szanghaju w 1:31,200, natomiast drugi ze stratą 0,161 sekundy był Sebastian Vettel. Trzeci wynik uzyskał Bottas, czwarty Hamilton, a piąty Verstappen.

Finałowy etap czasówki stał pod znakiem walki Raikkonena i Vettela, po tym, jak Valtteri Bottas nie zdołał poprawić swojego czasu, a Lewis Hamilton odpuścił najszybsze okrążenie i zjechał do alei serwisowej. Fin poprawił wcześniejszy wynik o 0,018 sekundy, natomiast Sebastian Vettel przejechał okrążenie w 1:31,095 zgarniając drugie pole position w sezonie 2018, a także przełamując sześcioletnią dominację Mercedesa w Chinach.

Z trzeciego pola wyruszy Valtteri Bottas, czwartego Lewis Hamilton, piątego Max Verstappen, szóstego Daniel Ricciardo, siódmego Nico Hulkenberg, ósmego Sergio Perez, dziewiątego Carlos Sainz, a z dziesiątego Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.07.2018  Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec
20.07.2018  Ricciardo najszybszy na otwarcie weekendu w Niemczech
09.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu
08.07.2018  Vettel wygrywa emocjonujący wyścig o GP Wielkiej Brytanii
08.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Szanghaj
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 14.04.2018 09:11[!]
Mercedes zdetronizowany. Forza Ferrari.
marcelo92, 14.04.2018 09:12[!]
Hamilton może mieć jutro problemy z Maxem na tych oponach :D
mich909090, 14.04.2018 09:14[!]
To raczej Ferrari dominuje, a nie Mercedes.
dww, 14.04.2018 09:16[!]
A Ricciardo dużo gadał, a z Maxem znów przegrał :)
Aeromis, 14.04.2018 09:18[!]
Szykuje się nudny i bardzo przewidywalny sezon...
magiel666, 14.04.2018 11:35[!]
To dopiero trzeci weekend wyścigowy, to chyba zbyt wcześnie na oglaszanie dominacji jednego zespolu w sezonie. Weźcie pod uwagę ze sezon jest długi, silniki muszą wytrzymać bardzo dużo, no i pamiętajcie o jakich zespołach rozmawiamy i o jakości pracy wykonywanej w przeciągu ubiegłych sezonów.
Gangster, 14.04.2018 12:06[!]
Teraz to widać le mamy fanboy-ow Hamiltona. Jak ktoś po 2 wyścigach i jednej sesji kwalifikacyjnej jest sfrustrowany i mówi o dominacji jednego zespołu nad drugim co jest notabene bardzo wątpliwe bo Vetel wygrał 2 pierwsze wyścigi z wielkim szczęściem to można mówić o małym obiektywizmie.
Aeromis, 14.04.2018 13:38[!]
@Gangster
Tak? A ilu?
marios76, 14.04.2018 21:46[!]
@Gangster Spokojnie i przypomnij sobie, jak po pierwszych kwalifikacjach w sezonie, fanboye Ferrari pisali o calkowitej dominacji Mercedesa party-mode itp. itd. :)
Prawda jest taka, ze Vettel wygral dwa pierwsze wyscigi, ktorych teoretycznie nie powinien wygrac. Druga prawda jest taka, ze w Chinach Mercedes jeszcze tak zle w kwalifikacjach nie wypadl, a to dobrze nie wrozy na sezon... wlasnie GP Chin dosc dobrze pokazuje uklad stawki. Trzecia prawda, ze majac PP z taka przewaga Vettel nie ma prawa przegrac jutro wyscigu a Kimi ma wrecz obowiazek sprawic by Mercedes Hamiltona stracil co najmniej 10pkt. Czwarta prawda to poprawienie mocy Ferrari i dogonienie /przegonienie Mercedesa na torach na ktorych odstawali. Piata prawda- jezeli bolid Ferari prowadzi sie na wolnych torach tak jak w zeszly sezonie, to mistrzostwa sa pozamiatane i czas to zauwazyc. Prawda szosta- jezeli jutro bez zadnych cudow tupu RF SC itp. Mercedes tempem wysciowym objedzie Ferrari i wygra wyscig, to polowa tego co pisalem wczesniej jest do weryfikacji i poprawki ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca