F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen bierze odpowiedzialność za kolizję z Vettelem

Z kolei Niemiec ujawnił, że nie zamierzał bronić się przed kierowcą Red Bulla.
Mateusz Szymkiewicz, 15 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2892<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyjął na siebie odpowiedzialność za kolizję z Sebastianem Vettelem podczas wyścigu o Grand Prix Chin.

W trakcie okresu neutralizacji kierowcy Red Bulla jako jedyni z czołówki zostali ściągnięci na zmianę opon, dzięki czemu w końcowej fazie wyścigu dysponowali najlepszym tempem na torze. Daniel Ricciardo zdołał przebić się na pierwszą pozycję, natomiast Verstappen na 43 okrążeniu w walce o trzecią lokatę zderzył się z Sebastianem Vettelem w nawrocie za najdłuższą prostą.

W wyniku tego zdarzenia Niemiec spadł aż na ósme miejsce, natomiast Holender otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu i ostatecznie jest sklasyfikowany na piątym miejscu. Jak przyznał zawodnik Red Bulla, incydent z Vettelem był następstwem jego błędu.

„Widziałem, że ma problemy z oponami i stara się późno hamować do zakrętów” – powiedział Max Verstappen. „Zblokowałem tylną oś i uderzyłem go, to była oczywiście moja wina. To nie było coś czego chciałem. Łatwo jest po wszystkim powiedzieć, że powinienem był poczekać i prawdopodobnie byłby to najlepszy pomysł, lecz niestety to się stało”.

Dla 20-latka był to trzeci weekend z rzędu, w którym jest zaangażowany w incydent mający wpływ na jego końcowy rezultat. Verstappen zapytany, czy powinien być mniej agresywny na torze, odpowiedział: „Łatwo jest to komentować. W tym momencie nie idzie mi tak jakbym chciał, ale czy to oznacza, że powinienem się uspokoić? Nie sądzę. To bardzo niefortunne, że takie rzeczy się zdarzają i muszę wszystko przeanalizować, by wrócić w następnych wyścigach jeszcze mocniejszy”.

Vettel, który miał okazję wymienić kilka słów z Verstappenem w parku zamkniętym, przyznał, iż nie zamierzał bronić się przed kierowcą Red Bulla. „Nie widziałem go do samego końca. Poza tym zostawiłem nieco miejsca. Szczerze mówiąc spodziewałem się go nieco wcześniej. Nie miałem intencji by stawiać opór, ponieważ widziałem co zrobił Daniel, więc nie miałoby to sensu. Oni byli po prostu zbyt szybcy na świeżych oponach. Nie chciałem popsuć sobie wyścigu. Popełnił on jednak błąd, zblokował koła, co się zdarza. Zakładam, że dokonał złej oceny i wpłynęło to na nasze rezultaty”.

Czterokrotny Mistrz Świata zapytany, czy Holender powinien uspokoić się w walce z rywalami, odpowiedział: „Przejechał wystarczającą liczbę wyścigów, ale takie rzeczy zdarzają się również wtedy, kiedy masz ich na swoim koncie trzysta. Nie można zapomnieć, iż dokonywanie oceny w bolidzie jest bardzo trudne, aczkolwiek natychmiastowo musisz być pewny, że nie spowodujesz wypadku. Mógł z łatwością urwać skrzydło lub rozerwać oponę. Obaj mieliśmy szczęście”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
15.09.2018  Verstappen: Drugie pole po problemach z silnikiem smakuje jak wygrana
14.09.2018  Verstappen: Nie mamy tempa, aby powalczyć o pole position
10.09.2018  Ricciardo: Ferrari jest faworytem do zwycięstwa w GP Singapuru
08.09.2018  Ecclestone: Verstappen póki co ma zamknięte drzwi do Ferrari i Mercedesa
Tagi:
Verstappen M.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 15.04.2018 11:20[!]
Fajnie jest oglądać walecznego Maxa, choć nie zawsze, i tak jest w dzisiejszym przypadku. Fajnie, że Holender gotuje kibicom niesamowite emocje, ale jak nie ogarnie swojej gorącej głowy, to Max zmarnuje swój talent, a ma niesamowity talent i naturalną szybkość. Daniel Ricciardo to przeciwieństwo Maxa Verstappena - świetnie jeździ, twardo walczy, ale zachowuje zimną krew. To świetny kierowca. Według mnie kara 10 sekund dla Maxa, to trochę za łagodnie. Verstappen nie zawsze panuje nad tym co robi. Dopóki sędziowie będą go traktować pobłażliwie, to on będzie pozwalał sobie na coraz więcej i się nie ogarnie.
Olek89, 15.04.2018 12:17[!]
@Tetracampeon
Tak jak napisałeś, Daniel również potrafi świetnie wyprzedzać, genialnie się bronić, ale jednak nie ma co wyścig jakiś kontrowersji z jego udziałem. Dla mnie Verstappen to taki Marc Marquez na 4 kołach - każdy wie, że ma talent, odwagę i dostarcza kibicom sporo emocji podczas walki, ale nie zawsze kończy to się dobrze.
derwisz, 15.04.2018 12:24[!]
Cytat :
Vestappen bierze odpowiedzialność za kolizję z Vettelem
. ;)

Co za dżentelmeńska postawa. ;)
WooQash, 15.04.2018 12:49[!]
Bierze czy nie bierze, ale to kolejny wyścig, w którym odpada lub marnuje szanse na dobry wynik... Mamy 3 wyścig sezonu a mam wrażenie, że Max zachowuje się gorzej niż co poniektórzy debiutanci. Rozumiem walkę itd. ale żeby ciągle doprowadzać do kontaktów? Serio?
Aeromis, 15.04.2018 12:56[!]
@WooQash
Jest młody, szybki, mega zdolny i już doświadczony. Przypuszczam że on uważa że mu się należy. Moim zdaniem to efekt wpuszczenia nastolatka za kokpit. Talent rozpędzono - głowę przyhamowano.
dejacek, 15.04.2018 14:11[!]
dla mnie jest totalnym zaskoczeniem przyznanie do błędu. Nie że gaz się zaciął koła pokrzywiły czy asfalt za śliski. Jest nadzieja ze z czasem zmądrzeje
sneer, 16.04.2018 08:33[!]
A tam się przyznał, Helmut go odpowiednio do tego zmotywował.
al_bundy_tm, 17.04.2018 13:53[!]
A tam, się zaraz przyznał...
Cytat Mad Max :
To bardzo niefortunne, że takie rzeczy się zdarzają...
Znowu same z siebie oczywiście. Wielka szkoda, bo tu faktycznie nawet nie było ferworu walki, walkę to toczył Alonso ze Strollem, kiedy ten wyjechał z boksu. Tu jeszcze Alonso 3mał poziom, bo potem jednak też zrekompensował sobie na Vettelu ostatnie Ich lata i walkę o tytuły.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca